تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820165245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجمين و آخرين ديدار از برلين


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: پنجمين و آخرين ديدار از برلين
ديدار رييس جمهور آمريكا در سفر اروپايي خود از برلين، پنجمين و به احتمال زياد آخرين حضور وي در آلمان خواهد بود.
ديدار رييس جمهور آمريكا در سفر اروپايي خود از برلين، پنجمين و به احتمال زياد آخرين حضور وي در آلمان خواهد بود.
ديدار جرج بوش از برلين پنجمين سفر وي به آلمان از سال 2001 تا كنون است. وي پيش از اين چهار بار با سفر به اين كشور با مقامات آلماني ديدار و گفتگو كرده است.
(1) مي 2002: نخستين سفر بوش به برلين، با تظاهرات شديد مردمي همراه بود. هزاران تن از مردم پايتخت آلمان به مدت دو روز در خيابانهاي اين شهر و ساير شهرها تظاهرات كردند. علت اين اعتراضات قصد آمريكا براي حمله به عراق بود. بوش در اين سفر سخنراني تاريخي خود را در پارلمان آلمان ايراد كرد و براي صرف شام به حضور "گرهارد شرودر" صدراعظم وقت اين كشور شتافت.
(2) فبريه 2005: بوش در قصر ماينتز با شرودر ملاقات كرد. در اين زمان روابط دو كشور بدليل امتناع آلمان از همكاري با واشنگتن در حمله به عراق شكرآب بود و بوش براي ترميم اين روابط راهي آلمان شده بود. در خارج از قصر ياد شده جمعيت بيشماري از مخالفان جنگ عراق تجمع كرده و خواهان خروج بوش از كشورشان بودند. اين ديدار تحت تدابير شديد امنيتي انجام گرفت. اگر چه شرودر براي حفظ مناسبات دوستانه با آمريكا بايد نرمي بيشتري از خود نشان مي داد، سطح روابط دو كشور در همان حد گذشته باقي ماند و اين سفر نتيجه عملي در پي نداشت.
(3) جولاي 2006: صدر اعظم جديد آلمان شخصا پذيراي رييس جمهور آمريكا شد. وي بعنوان ميزبان بوش را به ضيافت شامي كه براي يادبود دوران جمهوري دموكراتيك در آلمان شرقي برگزار شده بود دعوت كرد. جرج بوش كه بسيار شگفت زده شده بود با كنجكاوي از مهمانان در مورد تجربه زندگي در پشت ديوارآهنين برلين سوال مي كرد. اين مهماني در حالي با حضور بوش برگزار شد كه سياستمداران آلماني از حزب سوسيال دموكرات آن را تحريم كرده بودند. در حاشيه اين مهماني نيز تظاهرات مخالفان بوش در آلمان جريان داشت و حفظ امنيت لازم براي ايجاد شبي آرام براي بوش 15 ميليون يورو براي پليس برلين هزينه برداشت.
(4) ژوئن 2007: بوش بعنوان يكي از سران كشورهاي گروه هشت با بي قيدي در مورد مسائل جهاني برخورد كرد. تا جاييكه نهايتا مركل بعنوان ميزبان ناچار به توضيح در اين مورد شد كه آمريكا نيز آمادگي همكاري در زمينه حل معضلات جهاني را دارد. در اين نشست پوتين بصورت غيرمنتظره پيشنهاد همكاري روسيه در طرح دفاع موشكي آمريكا در اروپاي شرقي را مطرح كرد. در اين روزها كه بوش بدليل داشتن ناراحتي معده حال و روز خوبي نداشت، گزارشهاي نااميد كننده از اوضاع عراق دردهاي وي را دو چندان مي كرد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن