محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831106570
امروز تهیه کننده در سینما نداریم،سرمایه گذار داریم
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در برنامه سینمای ایران مطرح شد: امروز تهیه کننده در سینما نداریم،سرمایه گذار داریم
برنامه سینمای ایران پنجشنبه 8 بهمن با حضور کاوه سجادی حسینی کارگردان فیلم «بوفالو»، یاشار نورایی (منتقد)، مهدی دادگو (تهیه کننده) و مجید مظفری (بازیگر و مدیر کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر) برگزار شد. به گزارش ایلنا،کاوه سجادی کارگردان فیلم سینمایی بوفالو حسینی گفت: از همان ابتدا بافت و فضاسازی فیلم برایم مهم بود به همین دلیل آنرا با نگاتیو گرفتم. وی با بیان اینکه تفاوت را خودم حس میکنم افزود: فکر میکنم مخاطب هم این تفاوت را حس میکند و به طور کلی این تفاوت را دوست دارم؛ حتی فیلم قبلیام را با دوربین عکاسی ساختم. کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» یادآور شد: لذت فیلم ساختن از کارگردانی برایم مهمتر است به همین دلیل سعی میکنم زمان کار با خودم درگیر شوم. سجادی حسینی یادآور شد: در «بوفالو» تلاش کردم از قصه کلیشهای که شروعش کلاسیک بود فاصله بگیرم و با توجه به میزانس های زیادی که در قاب دارد به نظر میرسد ریتم تند است درحالیکه چنین نیست. سعی کردم فیلم سینمای معمولی و به نوعی سینمای بدنه باشد ضمن اینکه در دکوپاژ شیطنت نکردم بلکه سعی کردم ابهام نباشد و بیشتر ایهام باشد و در فیلم بعدیام هم میخواهم این ابهام را درست میکنم. وی درباره فعالیت فعلی خود نیز گفت: درحال حاضر دستیار اول کارگردان و برنامه ریز فیلم اصغر فرهادی هستم. هیچ فیلمی برای هیچ مخاطبی ساخته نمیشود یاشارنورایی منتقد سینما گفت: سال گذشته دو فیلم «ارغوان» و «بوفالو» در سینمای ایران به صورت نگاتیو ساخته شده بودند که حالت ارجاعی دارند. وی ادامه داد: در سینمایی که همه با دوربین دیجیتال کار میکنند استفاده از نگاتیو کارگردان را مقید میکند تا دقت بیشتری داشته باشد. نورایی درباره مخاطب فیلم «بوفالو» نیز گفت: من معتقدم هیچ فیلمی برای هیچ مخاطبی ساخته نمیشود. اگر شما فیلم را به عنوان یک تجربه می دانید من هم در این تجربه سهیم هستم زیرا آمدهام فیلم را میبینم. این منتقد سینما همچنین گفت: در این فیلم بازیها خوب است اما شخصیتها مبهم هستند به همین دلیل هم تاثیرگذاری زیادی ندارند. فضای بصری فیلم خوب است و پخش کردن فضای آبی در کل فیلم از نقاط مثبت فیلم است. دکوپاژ فیلم آگاهانه است درحالیکه در فیلمهای 2 سال خیر تکان خوردن قابها مخاطب را اذیت میکرد. *سینما کار سختی است در بخش دوم برنامه محمدمهدی دادگو از میهمانان برنامه درباره علی حاتمی گفت: من سینمای اجرایی و عملی را از علی حاتمی آموختم. آشنایی ما از زمان پروژه جاده ابریشم که بعدها هزار دستان شد شروع شد که او سریال را به تلویزیون آورد. وی با بیان اینکه آن زمان ذی حساب و مدیر مالی تلویزیون شاعر و نویسنده بود، افزود: بعد از انقلاب هم علی حاتمی پیگیر این پروژه بلند بود و برایش سخت بود که به موازات این سریال اولین شهرک سینمایی را تأسیس کند. اجرای این موضوع با توجه به بی تجربگی کلی در اجرای یک دکور که شامل تهران قدیم باشد کمی سخت بود. دادگو با بیان اینکه علی حاتمی به نوعی من را انتخاب کرد گفت: در آن زمان من مدیر ارزشیابی کلی تلویزیون بودم و خاطرات بسیاری از آن زمان دارم. متاسفانه شرایط را فراموش میکنند یکی از مختصات شهرک این بود که کلیات را آماده کرده بودیم و شهرداری آماده نشده بود که جنگ تحمیلی اغاز شد. دادگو همچنین درباره وضعیت سینمای ایران گفت: ما برای نسل دایناسورهستیم که با وسائل و لوکیشن های زمان خودش منقرض میشود. معتقدم تنگناهای زیادی که بر دولت جدید به وجود آمد اما سازمان سینمایی توانست در مقابل آن اتفاق تولید را به این شکل قرار دهد تاجایی که فاصله تخیل هنرمند و به تصویر کشیدن آن بسیار کم شده است. وی ادامه داد: نسل جدید با اتفاقاتی که در طول این سالها افتاده آشنا نیست و در سیر تکاملی آن قرار نگرفته است اما خوشبختانه مدیریت جدید سینما حجت الله ایوبی دیدگاهها و جها ن بینی خوبی نسبت به مسائل فرهنگی دارد که با آنها آشنا هستم و معتقدم و اگر همدلی و همکاری خوب سینماگران باشد، اتفاقهای خوبی خواهد افتاد. دادگو با بیان اینکه سینما هنر و صنعت است، افزود: در صنعت سینما کلیتی وجود دارد که از فرقه و دسته و گروه جدا میشود و تبدیل به شخصیت سینما میشود که باید به آن بها دهیم. وی با بیان اینکه سینماگران ما آدمهای باشخصیت و بافرهنگی هستند گفت: اما سینمای ما از مجموعه شخصیتهای سینمایی ما مقتدرتر است. دوران دیجیتال تبدیل به یک فرصت میشود که هوشمندان سینما باید از آن استفاده کنند. یادمام باشد که باید از فرصت به وجود آمده استفاده کنیم و توجه داشت هباشیم که سینمای ایران یک دوره بیشتر نداشته و آن دهه 60 است و بقیه ادامه همان دهه است. دادگو خاطرنشان کرد: عزت هنرمند وقتی فراهم شود بالنده میشود اما این امر به درستی توسط هنربانان دیده نمی شودبه همین دلیل هم گاهی به قهر آنها کشیده میشود. وی ادامه داد: سینمای ایران در دهه فجر همیشه پرچمدار بوده و برای اهل سینما مغتنم بوده که پرچم داری را دارند. در جشنواره امسال هم مجید مظفری سرمیزبان دار سینمای مردمی است و بقیه هم در کنارش قرار میگیرند. این تهیه کننده یادآور شد: همه باید کمک کنیم تا تحویل سال سینمای ملی با لبخند اتفاق بیافتد. سعه صدر میتواند دلخوریها را برطرف کند و امیدوارم محصول امسال سینمای ایران محصول پرباری باشد. دادگو همچنین گفت: آرزو میکنم فیلمهای جشنواره سی و چهارم مورد اقبال مردمی قرار گیرد و به اقتصاد سینما کمک کند. وی درباره وضعیت تهیه کنندگی در سینمای ایران نیز گفت: وضع تهیه کنندگی در سینمای ایران تاریخچه شیرینی دارد. معنا و مفهوم تهیه کنندگی قبل از انقلاب پول بوده اما از سال 62 تهیه کنندگی تعریف فرهنگی و حرفهای پیدا کرد. تهیه کننده فردی است که جریانات فرهنگی جامعه را دنبال میکند و سفارش سوژه میدهد باید توجه داشت که تشخیص درست اینکه این منابع را چگونه درکنار هم قرار دهد بسیار مهم است. دادگو یادآور شد: یک تهیه کننده باید از اندیشه تا گیشه بداند زیرا در سینمای حرفهای تهیه کننده است که بر تدوین نظارت میکند. تهیه کنندگی در سینما را در مجموع آماتور می دانم اما با توجه به اینکه این اواخر وارد تولید میشویم باید تولید را استاندارد کنیم تا سینمای حرفهای معنا داشته باشد. وی ادامه داد: سینما با رسانههای دیگر متفاوت است سینما غول آسایی خود را حفظ کرده تا زمانیکه سالنهای خود را حفظ کرده است. در چنین شرایطی تهیه کنندگی باید برای خود در شاکله سینمای ملی فکر اساسی کند. دادگو با بیان اینکه سینما کار سختی است گفت: تشخیص درست خروج از صحنه اجرایی یکی از هنرهای اهل هر حرفهای است. باید مدیریت منفصل را تبدیل به مدیریت متصل کنیم زیرا اتصال مدیریت ارتقا کار را به وجود میآورد. اگر بخواهم فیلمی را کار کنم باید بالاتر از کاریهایی که تا به امروز کار کردم باشد و متوجه شدم امکانش نیست اما امیدوارم جوانان بتوانند این راه را ادامه دهند. از هنرمندان دعوت میکنم تا در کنار مردم فیلم ببینند مجید مظفری نیز درباره علی حاتمی گفت: من از سال 1348 وارد اداره تئاتر شدم که تازه مرحوم علی حاتمی از آنجا بیرون آمده بود اما هنوز خاطرات و صحبتهایش در آنجا بود. یادم میآید روزهای آخری بود که سر فیلم تختی بودند و حالش هم خوب نبود از او پرسیدم چقدر لاله زار را دوست داری و او در پاسخ به من گفت اینجا به من جان تازه میدده اما همینجا هم دارد جان من را میگیرد. مدیر کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: امثال دادگو وقتی به سینما آمدند سینما نظام پیدا کرد و جایگاه مدیر تولیدی و منشی صحنه و دیگر مشاغل سینمایی، قانون پیدا کردند و به نوعی سینمای ما اوج گرفت. وی با بیان اینکه ابزار سینما به تنهایی نمی توند چیزی را خلق کند افزود: خانواده سینما به همراه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی میتوانند چیزی به نام هنر را خلق کنند. ایوبی از وقتی آمد بسیاری از هم نسلهای من را دوباره سرکار آورد. بازیگر فیلم سینمایی سگ کشی اظهار کرد: من 8 سال کار نکردم و هیچکسی هم سراغ من نیامد و در مدتی هم که مریض بودم تنها حجت الله ایوبی و فرجی مدیر شبکه یک به دیدن من آمدند. به نظرم باید خانواده سینما دست به دست هم دهند و سینمای دهه 60 را زنده نگه دارند. مظفری در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری بزرگداشتم در جشنواره فیلم یاس درواقع تولد دیگری برایم بود و متوجه شدم که من را دیدند. وی درباره ایجاد کاخ مردمی در جشنواره فیلم فجر گفت: حیدری تدبیر درستی داشت از هنرمندان و من خواستند که بیاییم و درکنار مردم باشیم. من هم ازهمه هنرمندان دعوت میکنم که بیایند زیرا قرار است میزبان مردم باشیم. مدیر کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: قرار است پذیرای 1000 نفر باشیم و هنرمندان با مردم درباره فیلمها قبل از نمایش صحبت کنند و در فضای دوستانه درکنار هم فیلم ببینیم. مظفری درباره تهیه کنندگان سینمای ایران نیز گفت: تمام فیلمهایی که در تاریخ سینمای ایران هستند یک تهیه کننده قوی پشت آنها بوده است و اندیشهای به همراه داشته اما متاسفانه امروز به جای تهیه کننده بیشتر سرمایه گذار داریم.
۱۳۹۴/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۶:۱۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]
صفحات پیشنهادی
تهیهکننده فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» در سوگ پدر نشست
تهیهکننده فیلم سینمایی کفشهایم کو در سوگ پدر نشستپدر سیدعلی قائممقامی تهیهکننده و مدیرتولید سینما صبح امروز بر اثر نارسایی کلیوی درگذشت به گزارش خبرنگار سینمایی فارس سید مهدی قائممقامی پدر سیدعلی قائممقامی تهیه کننده و مدیر تولید سینما که فیلم سینمایی &lگفتو گوی فارس با محمد احمدی تهیه کننده و فیلمبردار «به دنیا آمدن» فیلمبرداری دوربین روی دست و پرهیز
گفتو گوی فارس با محمد احمدی تهیه کننده و فیلمبردار به دنیا آمدنفیلمبرداری دوربین روی دست و پرهیز از تلاطم دبیر جشنواره نمیتواند سیاستگذاری طولانی مدت داشته باشدمحمد احمدی گفت به دلیل شیوه مورد پسند عبدالوهاب او دوست داشت از سه پایه استفاده نکنیم و دوربین روی دست باشد به گزارتهیه کننده سینما :پشت دستم را داغ میکنم که دیگر فیلم کودک بسازم!؟
مهدی احمدی تهیه کننده سینما که به تازگی جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان وروجک ها به کارگردانی فرزاد اژدری روی پرده رفته با گلایه شدید از وضعیت اکران فیلمش گفت آنچنان مأیوس و سرخورده شده ام که پشت دستم را داغ کردم تا در حوزه کودک مبادرت به ساخت فیلم نکنم تهیه کننده وروجکهاامروز و فردا 27 فیلم سینمایی از تلویزیون ببینید
امروز و فردا 27 فیلم سینمایی از تلویزیون ببینید 27 فیلم سینمایی تلویزیونی و انیمیشن در روزهای پایانی هفته از تلویزیون پخش میشوند ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن ساعت 09 56 به گزارش سرویس فرهنگی پانا «اسرار خانوادگی» «هم پرواز» «سلام نابغه» «واکنش تهیه کنندهی سریال معمای شاه به حضور سالار عقیلی در شبکهی ماهوارهای
واکنش تهیه کنندهی سریال معمای شاه به حضور سالار عقیلی در شبکهی ماهوارهای فرهنگ > تلویزیون - مهر نوشت تهیه کننده معمای شاه تاکید کرد از حضور سالار عقیلی خواننده تیتراژ سریال در شبکه معاند نظام خبر نداشته است و تاکنون هم دستوری برای حذف صدای وی از سریال به دست اتهیه کننده فیلم محمد رسول الله (ص) درگذشت یدالله نجفی را تسلیت گفت
تهیه کننده فیلم محمد رسول الله ص درگذشت یدالله نجفی را تسلیت گفت ایلنا شرکت سینمایی نور تابان تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم سینمایی محمد رسول الله درگذشت یداالله نجفی صدابردار این فیلم را تسلیت گفت به گزارش ایلنا در متن پیام تسلیت شرکت سینمایی نور تابان آمده است یدالله نجفیواکنش تهیه کننده معمای شاه به حضور سالار عقیلی در شبکه من و تو
واکنش تهیه کننده معمای شاه به حضور سالار عقیلی در شبکه من و تو تهیه کننده معمای شاه تاکید کرد از حضور سالار عقیلی خواننده تیتراژ سریال در شبکه معاند نظام خبر نداشته است و تاکنون هم دستوری برای حذف صدای وی از سریال به دست او نرسیده است به گزارش فرهنگ نیوز علی لدنی تهیه&zwnjبه کارگردانی ناصر ضمیری و تهیه کنندگی مجید برزگر فیلم سینمایی «بتادین» ساخته میشود
به کارگردانی ناصر ضمیری و تهیه کنندگی مجید برزگرفیلم سینمایی بتادین ساخته میشودفیلم سینمایی بتادین پروانه ساخت خود را دریافت کرده است و به زودی پیش تولید آن به کارگردانی ناصرضمیر و تهیهکنندگی مجیدبرزگر آغاز میشود به گزارش خبرگزاری فارس فیلم سینمایی بتادین پروانه ساخت این فیسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۱ «دختر» متفاوت ترین فیلم میرکریمی/ فضای فیلم امیدوار کننده است
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۱دختر متفاوت ترین فیلم میرکریمی فضای فیلم امیدوار کننده استجلیل شعبانی مجری طرح دختر گفت ممکن است فیلم تلخ باشد اما همیشه فضای امیدوار کننده در آثار میرکریمی وجود دارد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس فیلم سینمایی «دختر» ساخته رضتهیهکننده «مستقیم از کامپتون» هم به اسکار انتقاد کرد
تهیهکننده مستقیم از کامپتون هم به اسکار انتقاد کرد شناسهٔ خبر 3031219 - شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۵ هنر > سینمای جهان آیس کیوب رپر و تهیهکننده مستقیم از کامپتون هم به بحث انتقاد از اسکار پیوست به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی آیس کیوب تهیهکننده فیلم مستقیم از کا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها