تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«فتانه» جمعه‌ها پخش مي‌شود نام اين سريال همچنان به معناي فتنه‌گر است؟!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «فتانه» جمعه‌ها پخش مي‌شود نام اين سريال همچنان به معناي فتنه‌گر است؟!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

سريال «فتانه» به احتمال قوي از سه‌ هفته‌ي ديگر از شبكه‌ دوسيما پخش مي‌شود تا پيش‌بيني تهيه‌كننده آن درخصوص به روي آنتن رفتن اين سريال از ابتداي تابستان درست از آب درآيد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، شبكه‌ دوسيما قصد دارد با اتمام سريال 6 قسمتي «الماس نتراشيده» كه پس از مجموعه تلويزيوني «شهريار» به روي آنتن رفت، سريال «فتانه» را به‌روي آنتن ببرد.

«الماس نتراشيده» سريالي خارجي است كه مدت‌ سه‌هفته است شب‌هاي جمعه از شبكه‌ي دوسيما پخش مي‌شود. اين سريال سه‌هفته‌ي ديگر به پايان مي‌رسد تا جاي خود را به‌ ساخته‌ي سيدجواد اردكاني با موضوع انرژي هسته‌اي بدهد.

«فتانه» به سفارش گروه تاريخ و مناسبت‌هاي شبكه‌ي‌ دوسيما ساخته شد و مدتي است تصويربرداري آن باگرفتن پلان‌هاي خارج از كشور به پايان رسيده است. اين سريال كه شهريورماه سال‌گذشته در سازمان انرژي اتمي كليد خورد، پس از آن لوكيشن‌هايي چون بيمارستاني درتهران، كرج ، اصفهان و يك كشور خارجي را پشت‌ سرگذاشت.

از ‌ابتداي ساخت «فتانه» گروه سازنده‌ي اين سريال تاكيد داشته‌اند كه اين نام تغيير خواهد كرد،اما اين اسم تا آخرين روزهاي توليد تغيير نكرد تا حميد آخوندي درباره‌ي انتخاب نام «فتانه» توضحي دهد:

«فتانه» نه به‌عنوان يك اسم خاص، بلكه به‌معناي فتنه‌گر انتخاب شده است و باانتخاب اين نام تلاش كرده‌ايم كه از مستقيم‌گويي پرهيز كنيم.

با اين‌حال درابتداي نگارش فيلمنامه نام شخصيت زن اين سريال فتانه بوده است كه بعدها به سيمين تغيير پيدا كرد.

حميد آخوندي كه اعلام كرده تحقيقات سريال فتانه ميداني بوده و حدود چهارماه صرف گفت‌وگو و تبادل‌نظر با كارشناسان سازمان انرژي اتمي‌شده درعين حال به اين نكته هم اشاره داشته كه سازمان انرژي اتمي به‌رغم اعلام قبلي هيچ‌ كمك‌ مالي به پروژه فتانه نكرد.

براساس اين گزارش ايسنا، درسريال فتانه بازيگراني چون صبا كمالي، ثريا قاسمي، علي‌ قربانزاده، جمشيد شاه‌محمدي، قاسم زارع، مجيد مشيري، سعيد داخ، مهدي صبائيي، عسگر قدس، زهره صفوي و عاطفه رضوي ايفاي نقش كرده‌اند.

دراين سريال كه در قالب 20قسمت ساخته شده است مي‌بينيم كه درآستانه‌ي سفر بازرسان آژانس‌ بين‌المللي انرژي هسته‌اي، يك شبكه جاسوسي وابسته به بيگانگان مي‌كوشد، ضمن نفوذ به يكي از مراكز تحقيقات هسته‌اي ايران براي انتقال آلودگي اتمي، دلايل كافي به‌منظور متهم‌كردن ايران به خروج از مسير صلح‌آميز هسته‌اي را دراختيار بازرسان قرار دهد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن