تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806943501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه دغدغه کشاورزان را رفع می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بیمه دغدغه کشاورزان را رفع می‌کند استان‌ها > زنجان - روزنامه همشهری زنجان نوشت:دانشمندان معتقدند مسبب بخشی از تغییرات آب و هوایی مانند گرم شدن زمین، آب شدن یخچال‌های قطبی، خشکسالی، سیل و افزایش ریز گردها انسان‌ها هستند. اولین تأثیر این نابسامانی آب و هوایی را می‌توان در محصولات کشاورزی دید که این صنعت مهم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این موضوع در مواردی موجب سردرگمی کشاورزان شده است. یک کشاورز با تردید اقدام به کاشت گوجه فرنگی می‌کند. هر لحظه احتمال تغییر در آب و هوا را می‌دهد، تغییری که ممکن است دارایی او را به باد دهد. در این موارد تنها امید کشاورز بیمه است. یکی از دلایل ایجاد بیمه کشاورزی از سوی دولت، حمایت از این قشر در مواقع بحرانی است تا شاید انگیزه آنها به تولید دوباره محصول حفظ شود. رشد 3 درصدی بیمه بهاره
مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان در گفت و گو با همشهری با بیان این‌که بیمه تنها ابزار حمایتی دولت از خسارت دیده‌ها در بخش کشاورزی است می‌گوید: 40 نوع بلای طبیعی در دنیا شناسایی شده است که بیش از 30 نوع از این بلا در کشور ایران وجود دارد. این موضوع موجب شده تا کشورمان رتبه ششم دنیا از نظر بلاخیز بودن را به خود اختصاص دهد.
«رامین موسی‌خانی» با اشاره به این‌که استان از این بلایا مستثنا نیست، می‌افزاید: این موضوع اهمیت لزوم توجه کشاورزان به بیمه محصولات را بیش از پیش می‌کند.
زراعت در صنعت کشاورزی با توجه به زمان آن متفاوت است: زراعت بهاره و پاییزه.
مدیر صندوق بیمه کشاورزی با بیان این‌که در زراعت بهاره امسال با استقبال خوبی از سوی بیمه‌شوندگان روبه‌رو شدیم، بیان می‌کند: بیمه زراعت بهاره امسال رشد 3 درصدی دربخش حبوبات و رشد 9 درصدی در محصول برنج داشته است.
وی ادامه می‌دهد: معیار صندوق بیمه کشاورزی از لحاظ میزان بیمه مساحت زیر کشت است که زیر پوشش بیمه قرار گرفته است. امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 17 برابری تعداد بیمه‌شوندگان در برخی از محصولات بوده‌ایم. بیمه زراعت پاییزه
زراعت پاییزه به زراعتی گفته می‌شود که از اوایل مهر آغاز می‌شود و حداکثر تا آخر آذر ادامه دارد.
موسی خانی با بیان این‌که در حالت کلی در زراعت پاییزه کشاورزان با رشد 10 درصدی در مقایسه با سال گذشته به بیمه محصولات خود روی آورده‌اند، می‌گوید: سال گذشته بیمه زراعت 105 هزار و 585 هکتار بود که این میزان امسال 118 هزار 388 هکتار تغییر یافته است. امسال از 250 میلیارد ریال خسارتی که قرار بود به کشاورزان پرداخت شود تنها 53 میلیارد ریال پرداخت شده است.
مقایسه آمارها نشان می‌دهد میزان صندوق بیمه کشاورزان استان امسال باید در برخی از محصولات بیش از 40 برابر حق بیمه‌ای را که از کشاورزان دریافت کرده است به خسارت دیدگان پرداخت کند. این موضوع از یک سو نگران‌کننده و از سوی دیگر موجب خوشحالی است.
نگران کننده است چون افزایش میزان پرداخت هزینه خسارت نشان از افزایش خسارت‌های طبیعی به کشاورزان دارد و موجب خوشحالی است که حکایت از توجه کشاورزان به لزوم استفاده از بیمه دارد. اطلاع‌رسانی و ترغیب کشاورزان
مدیر صندوق کشاورزی استان با اشاره به تمایل کشاورزان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته به بیمه کردن محصولاتشان، اظهار می‌کند: تبلیغات گسترده از سوی رسانه‌های محلی و آگاه‌سازی کشاورزان و همکاری 3 نهاد دولتی تاثیر‌گذار به نام سازمان جهاد کشاورزی، معاونت استانداری و مدیریت بحران استان موجب شده است تا سطح بیمه کشاورزی در استان افزایش داشته باشد.
برخلاف باور بسیاری از کشاورزان نقش بیمه کشاورزی تنها با پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده پایان نمی‌یابد، بلکه آنها برنامه‌های دیگری را نیز به منظور مقابله قبل از خسارت تدوین کرده‌اند که صندوق بیمه استان در این زمینه پیشرو بوده است.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان در توضیح بیشتر این موضوع و برنامه‌های آینده صندوق به همشهری بیان می‌کند: از مزایای بیمه هدایت بیمه‌گزار از مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک است. در مدیریت بحران می‌توان 40 درصد از خسارت‌های وارده را کنترل و پرداخت کرد اما در مدیریت ریسک یا همان پیش مراقبتی می‌توان حتی تا صددرصد خسارت را کنترل کرد. از همین رو صندوق بیمه کشاورزی در برنامه‌های آینده خود در نظر دارد تا با توجه بیشتر به موضوع مدیریت ریسک خسارات را به کمترین حد خود برساند. از مزایای دیگر بیمه باید گفت بیمه ابزاری برای کاهش خسارت و افزایش کیفیت واحد‌های تولیدی به شمار می‌آید.
وی ادامه می‌دهد: برای این کار صندوق بیمه کشاورزی با انجام راهکار‌های کاهش خسارت مانند اطلاع رسانی وضعیت آب و هوا به کشاورزان آنها را در تصمیماتشان راهنمایی کند.
موسی‌خانی در پایان یادآوری می‌کند: تعرفه بیمه هر محصول با دیگری متفاوت است و هر یک از آنها به‌جز درخت گردو که با اصله برآورد شده، بر اساس مساحت زیر کشت محاسبه می‌شود. 30 درصد حق بیمه توسط کشاورز پرداخت می‌شود
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در مورد جزئیات بیمه کشاورزی اظهار می‌کند: به طور متوسط 70 درصد حق بیمه در روند بیمه محصولات کشاورزی از سوی دولت تأمین شده و 30 درصد باقیمانده بر عهده کشاورز و بیمه‌گزار است.
«رامین موسی‌خانی» با بیان این‌که ‌اکنون غرامت همه محصولات زراعی به غیر از گندم در این استان پرداخت شده است، می‌گوید: بخشی از غرامت محصول گندم آبی و دیم در برخی شهرستان‌های استان پرداخت شده ولی بخش عمده غرامت این محصول هنوز پرداخت نشده است.
وی علت تأخیر در پرداخت غرامت محصول گندم را تفاوت در صدور بیمه‌نامه می‌داند و ادامه می‌دهد: سال زراعی گذشته بخشی از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای محصول گندم به صورت نقدی و بخشی نیز از محل طلب غرامت بود و مقرر شد این بیمه‌نامه‌ها توسط صندوق بیمه تهران تفکیک و سپس به استان‌ها ارسال شود که تا به امروز این کار محقق نشده است.
موسی‌خانی تأمین اعتبار از سوی دولت را از دیگر علل تاخیر در پرداخت غرامت محصول گندم می‌داند و ادامه می‌دهد: امیدواریم بعد از انجام عملیات تفکیک بیمه‌نامه‌ها از سوی صندوق بیمه و تامین اعتبار از سوی دولت هرچه ‌سریع‌تر اقدام به پرداخت غرامت گندم‌کاران خسارت دیده در استان کنیم.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان - وزارت جهاد کشاورزی - محصولات کشاورزی - کشاورزی - بیمه -




دوشنبه 5 بهمن 1394 - 14:47:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن