تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816161126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی تیتروار نظریه های انگیزش 2


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
Psicologia
انگیزه اکتشاف
اگر به زندگی جانوران و آدمیان به دقت توجه کنیم مشاهده می شود که انگیزه اکتشاف کم و بیش در آنها وجود دارد و بدین وسیله می خواهند جهان اطراف خود را بشناسند و از مسائل و پیچیدگیهای آن سر در بیاورند.
از آزمایشهایی که روان شناسان درباره انگیزه اکتشاف انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که انگیزه اکتشاف پس از انگیزه جنسی در میان جانوران در مقام پنجم قرار دارد. اما در مورد برخی از آدمیان متفاوت است. در افرادی مانند ارشمیدس و آینشتاین که عطش علمی فراوان داشته اند انگیزه اکتشاف و شناخت محیط برایشان از هر انگیزه دیگری نیرومندتر بوده است.
کنجکاوی کودکان تحقیق و مطالعه بر رنج دانشمندان و پژوهشگران نمودار آن است که انسان برای شناخت خود و دیگران و نیز جهان پیرامون خود چه اهمیت و ارزش والایی قائل است. این کوششها در واقع برای آن است که موجود آدمی هم می خواهد انگیزه اکتشاف خود را ارضاء کند و هم می خواهد بداند از امکاناتی که در محیط او قرار دارد چگونه می تواند بیشتر و بهتر بهره مند گردد.
انگیزه های شخصی- اجتماعی
انگیزه های شخصی- اجتماعی برخلاف انگیزه های فیزیولوژیک که جنبه همگانی دارند خاص افراد یا گروههای اجتماعی می باشند. یادگیری در انگیزه های اصلی یا فیزیولوژیک تاثیری ندارد بلکه امری فطری است. فقط در آدمیان راه و رسم و شکل انجام پذیرفتن انگیزه ها ممکن است اکتسابی باشد ولی خود انگیزه ذاتی است. اما در هر جامعه و در بین هر ملتی یک دسته انگیزه های اجتماعی و فردی وجود دارد که بنا به مقتضیات اجتماعی و به صورتی که جامعه انتظار دارد ظاهر می گردد. از جمله انگیزه های اجتماعی اکتسابی، مال اندوزی و دانش پژوهی، گروه گرایی، خودنمایی، سلطه گری، پناه جویی و مانند اینها را باید نام برد. در این میان نیز برخی از انگیزه ها که بر اساس خواست و علاقه هر شخصی استوار است انگیزه های شخصی خوانده
می شوند و جنبه عمومی و فرهنگی ندارند. انگیزه ها هر نام و علتی داشته باشند منشاء بروز رفتار هستند و بخش مهمی از روان شناسی را تشکیل می دهند.
کودک به علت وابستگی و نیاز به پدر و مادر و بزرگسالان از همان آغاز زندگی می آموزد که به گونه ای مطلوب با دیگران ارتباط برقرار نماید. احساس تنهایی و ناراحتی نیز در کسانی که از دیدار دیگران محروم
مانده اند آنان را به دوستی افراد و گروه گرایی وادار می سازد. از سوی دیگر یک جامعه به مقتضای بافت و الگوهای رفتاری خود از افراد می خواهد که به سبک خاصی رفتار نمایند. چنانکه آمریکائیان خواهان برتری جویی هستند. یعنی انگیزه برتری جویی به آنان آموخته می شود و به صورت مال، مقام و قدرت سیاسی و اجتماعی جلوه می کند و برتری جویی خود را به جهانیان نیز می خواهند بقبولانند. این انگیزه در هر محیطی مانند خانواده، مدرسه، ورزشگاهها و باشگاهها به کودکان آموخته می شود و از آنان می خواهند بکوشند از دیگران پیش بیفتند. اما این انگیزه در جامعه های دیگر مانند گینه نو عمومیت ندارد حتی می توان گفت بروز آن کم اتفاق می افتد.
همچنین در برخی از جامعه ها انگیزه پرخاش گری شیوع فراوان دارد. مانند مردم موندوگومر که جز جنگ و پرخاشگری چیزی نمی شناسند و برنامه آموزشی کودکان را از فنون جنگ و ستیز تشکیل می دهند و پیشرفت و خوشبختی فرزندان خود را در پرورش این انگیزه می دانند. در صورتی که در قبیله دیگر به نام آراپش انگیزه پرخاشگری به شدت محکوم است. به کودکان خود همواره روشهای صلح و دوستی می آموزند و آنان را از ابزار هر گونه پرخاشگری باز می دارند. به این سبب طرز آرایش سر و صورت لباس و رفتار آنان با قبیله جنگجو و پرخاشگر موندوگومر تفاوت دارد. این مطلب اختصاصی سایت دکتر سلام می باشد استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
4 بهمن 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن