تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819625360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی مفید درباره خواص سبوس گندم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نکاتی مفید درباره خواص سبوس گندم
یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی نکاتی مفید درباره خواص سبوس گندم را عنوان کرد.
محمد دریایی درباره نان و نمک دریا اظهار داشت: نمک دریا به نمک‌هایی گفته می‌شود که به‌طور مستقیم از آب دریا و اقیانوس به دست می‌آید.
 
به گفته وی در تهیه‌ انبوه نمک دریا آن را به اندازه‌ دیگر نمک‌ها تصفیه نمی‌کنند و املاح دیگری مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، روی و یُد دارد.
 
این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی اضافه کرد: نمک دریا احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد، همچنین باعث جوانی سلول‌ها می‌شود. تبادل مواد معدنی و سمّی میان خون و آب را نیز ممکن می‌سازد.
 
دریایی افزود: نمک دریا، ظاهری شبیه نمک معمولی دارد، اما بر خلاف نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نمی‌شود و حاوی موادی است که برای بدن مفید است. این نمک به دلیل طبیعی بودن، باعث بروز بیماری قلبی نشده و احساس تورم ناشی از احتباس آب در بدن را به همراه ندارد. بنابراین افزایش وزن ایجاد نکرده و مواد معدنی و مغذی برای حفظ سلول‌های خونی بدن را تأمین می‌کند.
 
وی بیان داشت: ناخالص بودن نان، همان فیبر و املاح معدنی و ویتامین‌های مفیدی است که ما به عنوان "سبوس" از گندم و جو جدا می‌کنیم و ناآگاهانه در اختیار چهارپایان قرار می‌دهیم و خود را از منافع سرشار غذایی و درمانی آن محروم می‌کنیم.
 
این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: برای پیش‌گیری از بیشتر بیماری‌ها و اختلالات گوارشی، قلبی ـ عروقی، یبوست، همورویید و پاک‌سازی کولون، نان سبوس‌دار گندم و جو که در آن فیبرهای گیاهی و سلولز وجود دارد، بهتر است که مصرف شود.
 
دریایی ادامه داد: برای درمان ریزش مو، جوش‌های صورت و لطافت پوست از نان سبوس‌دار استفاده کنید تا گرفتار داروهای شیمیایی و گسترش دامنه زیان‌بار بیماری‌های گوناگون نشوید، آرد سفید، برنج سفید، قند و شکر سفید، دشمن سلامت و بهداشت عمومی است، اجتناب از عوامل کاهنده‌ طول عمر و عافیت، واجب شرعی و یک ضرورت است.

منبع : حهان نيوز



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن