تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814609371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین داروخانه تهران+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نخستین داروخانه تهران+تصاویر
چیزهایی که امروز در موزه علوم پزشکی نگهداری می شود، از نخستین داروخانه تهران است که درست مشابه آنچه روزگاری در خیابان امیرکبیر (چراغ برق سابق) بود بازسازی و در معرض نمایش قرار گرفته است.
به گزارش نامه نيوز به نقل از همگردی ، دواخانه نظامی از کهن ترین داروخانه های ایران است که توسط مرحوم "هادی خان سرتیپ" برای وزارت جنگ تاسیس و تمامی تجهیزات و لوازم دواخانه از کشور اتریش خریداری و وارد ایران شده است. پس از فوت مرحوم هادی خان، خواهرزاده وی مسئولیت داروخانه را به عهده گرفت. چندی بعد این داروخانه بابت طلب از ارتش به وی واگذار شد.دواخانه نظامی پس از فوت خواهرزاده هادی خان در سال ۱۳۶۷ تعطیل شد. دکتر "امیرهوشنگ نظامی" آخرین وارث داروخانه بود که پس از درگذشت وی، این داروخانه در سال ۱۳۷۱ به دانشکده داروسازی دانشگاه تهران منتقل شد.در سال ۱۳۸۱ با تلاش و پیگیری دکتر "زرین دخت شرقی"، همسر دکتر نظامی، داروخانه به همراه تجهیزات و اسناد مربوطه به موزه ملی تاریخ علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران اهدا و با استفاده از عکس های قدیمی و قطعات به جای مانده و هزینه شخصی دکتر شرقی به صورت اصلی خود بازسازی و نصب شد. داروخانه نظامی پس از بازسازی در دوازدهم شهریور هشتاد و دو در محل موزه علوم پزشکی دانشگاه تهران افتتاح شد.


نخستین داروخانه تهران+تصاویر



نخستین داروخانه تهران+تصاویر



نخستین داروخانه تهران+تصاویر






۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن