تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805679866
![نمایش مجدد: بیرق های سیاه مقدمه خروج امام عصر(ع) refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
بیرق های سیاه مقدمه خروج امام عصر(ع)
واضح آرشیو وب فارسی:هم اندیشی: مرد کوسه گندم گون و متوسط القامتی که شعیب ابن صالح نام دارد و غلام بنی تمیم است با چهار هزار نفر که لباسشان سفید، بیرق هاشان سیاه است از شهرری خروج می کند، او مقدمه (خروج) مهدی(ع) است. . .پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: کتاب های "ملاحم و فتن" دسته ای از منابع حدیثی است که به اوضاع آخرالزمان و ظهور امام عصر(عج) می پردازد. البته این مبحث در میان شیعه غالبا با عنوان ملاحم و در میان اهل سنت بیشتر با عنوان فتن تعبیر شده و هر دو فرقه کتاب های خود را به همین نام ها خوانده اند. سید بن طاووس (م 664) عالم شیعی با استفاده از کتاب های فتن اهل سنت کتاب "التشریف بالمنن" معروف به "الملاحم و الفتن" را جمع آوری کرده است. کتاب حاضر- که در نگاه نخست بخش عمده آن درباره آخرالزمان شناسی و نشانه های ظهور به نظر می آید- در دیدگاه محدثان و عالمان شیعه، پس از سید اهمیت فراوانی یافته است و از احادیث آن به مثابه روایاتی درباره علامت های ظهور بهره برده اند. علامه مجلسی روایات الفتن را به نقل از ابن طاووس گزارش کرده و دیگر محدثان بعدی نیز چنین کرده اند. سید در این کتاب حدود 425 تا 450 روایت را نقل کرده است که از این روایت ها تنها حدود 170 روایت به بحث مهدویت و نام و اوصاف مهدی(عج)، نشانه های ظهور، مدت زمان حکومت، اوصاف حکومت و یاران حضرت مهدی (عج) می پردازند. در این مجال قسمت هایی از این کتاب گرانقدر مهدوی را متذکر می شویم. وحید بن عطا از رسول خدا(ص) روایت کرده که فرمود: کوه ابراهیم خلیل(ع) کوه مقدسی است، موقعی که نشانه های عذاب در بنی اسرائیل نازل شد خدا به موسی(ع) وحی کرد که به جهت گناهان بنی اسرائیل به کوه ابراهیم خلیل(ع) فرار کنید. کعب می گوید: فتنه ای چون شب تاریک، شما را فرا خواهد گرفت که در ما بین مشرق و مغرب خانه ای از مسلمین باقی نمی ماند مگر اینکه آن فتنه داخل آن خانه می شود. پرسیدند: آیا کسی از آن فتنه خلاص نخواهد شد؟ گفت: کسی خلاص می شود که زیر سایه شاخه هائی که بین او و دریا است بنشیند، او از آن فتنه سالمترین مردم خواهد بود، وقتیکه سال (122) فرا رسد این خانه من می سوزد، راوی گوید در همان سال خانه او سوخت. ضمره بن حبیب گوید: رستگارترین مردم از فتنه شمشیر و بلا مردم ساحل و حجازند. شخص کوفی بنام (مسافر) از علی(ع) روایت کرده که فرمود: مومنی که خواب باشد از آن فتنه نجات می یابد و در روایتی است که پرسیدند: منظور از خواب چیست فرمود: کسیکه در آن فتنه سکوت کند و چیزی از آن را ظاهر نکند. جراح می گوید: صخری به سوی کوفه می آید و سواران خود را در آنجا جای گزین می کند و اسیرها را نزد او می آورند و در همان موقع به او خبر می دهند که مهدی(ع) در مکه ظهور کرده آنگاه صخری گروهی را از کوفه به سوی او می فرستد که زلزله آنها را فرا گرفته در زمین فرو می روند. ابن حنفیه می گوید: خروج بیرق سیاه از خراسان و سعید بن صالح و خروج مهدی(ع) و تقدیم امر به آن حضرت در مدت هفتاد و دو روز خواهد بود. ابو قبیل می گوید: مردی از بنی هاشم مالک خلافت می شود و بنی امیه را جز عده کمی می کشد و غیر از آنها کسی را نمی کشد آنگاه مردی از بنی امیه خروج می کند و به شماره هر مردی که (از بنی امیه کشته شده) دو مرد می کشد تا اینکه غیر از زنها کسی باقی نمی ماند، بعد از آن مهدی(ع) خروج می کند. تبیع می گوید: موقعی که سر و صدائی از طرف بیابان شام بلند شود نه بیابانی خواهد بود و نه سفیانی. لیث می گوید: این سر و صدا به طبریه به پا می شود و (اهل) خیمه را بیدار کرده پر و بالهائی ریشه کن می شود، این است حال (مردم) و آن شب طبریه. ارطاه می گوید: در زمان سفیانی دوم صدای شدیدی بلند می شود که هر گروهی گمان می نند: چیزی که نزدیک آنها است خراب شد. یزید بن ابی حبیب از رسول خدا(ص) روایت کرده که فرمود: خروج سفیانی بعد از سی و سه است، ابن لهیعه از ابن عباس روایت کرده که گفت: اگر خروج سفیانی در سال (37) باشد سلطنت او (28) ماه خواهد بود و اگر خروج سفیانی در سال (39) باشد سلطنت او (9) ماه ادامه دارد. حذیفه می گوید: وقتی که سفیانی در زمین مصر وارد شد مدت چهار ماه در آن زمین اقامت می کند و اهل مصر را می کشد و اسیر می کند، در آن روز است که کار زنان، گریه خواهد شد زنی برای عورت خود گریه می کند و زنی برای فرزندان خود می گرید و زنی بعد از عزت برای ذلیلی خویشتن اشگ می ریزد و زنی از برای شوقی که به قبر دارد گریه می کند. کعب می گوید: مصر منفور می شود آن طور که بصره منفور شد. عبیده بن عمیر گوید: در مجلسی که علی(ع)، عمر، ابن مسعود ابن عباس و عده ای از اصحاب رسول خدا(ص) حضور داشتند راجع به تفسیر (حمعسق) از حذیفه پرسیده شد؟ حذیفه گفت: (ع) عذاب (س) قحطی و خشک سالی (ق) گروهی هستند در آخر الزمان. عمر گفت: آنها چه کسانی هستند؟ گفت: از بنی عباسند در شهری که آن را (زورا) می گویند که جنگ بزرگی در آن اتفاق میافتد و قیامت بر آنها قیام می کند. ابن عباس گفت: اینطور نیست که تو می گوئی بلکه (ق) بزمین فرو رفتن است، عمر به حذیفه گفت: تو خوب تفسیر کردی و ابن عباس خوب معنا کرد. این قول برای عده ای ناگوار شد تا اینکه عمر و عده ای از اصحاب رسول خدا(ص) آنرا پس گرفتند. ابان بن ولید از ابن عباس شنید که می گفت: سفیانی و فلانی خروج می کنند و به حدی جنگ می کنند که شکم زن ها شکافته می شود و اطفال در دیگ ها جوشیده می شوند. کعب می گوید: زنان بنی عباس را اسیر می کنند و آنها را به دهات دمشق می برند. جراح گوید: سفیانی داخل کوفه خواهد شد و سه روز اهل کوفه را اسیر می کند و شصت هزار از اهل کوفه را خواهد کشت و (18) شب در کوفه اقامت می نماید که اموال آنها را تقسیم کند، تا اینکه بیرق های سیاهی (برای اخذ بیعت) به سوی مهدی(ع) روانه می کند. محمد بن حنفیه می گوید: بیرق سیاهی از بنی عباس خروج می کند آنگاه از خراسان بیرق های سیاهی خروج می کنند که کلاه (صاحب) آنها سیاه و لباسشان سفید خواهد بود. جلو آنها مردی از (بنی) تمیم است که آن را شعیب بن صالح یا صالح بن شعیب می گویند، اصحاب سفیانی را شکست می دهد تا اینکه وارد بیت المقدس شود و سلطنت آن را برای مهدی(ع) مسخر نماید و سیصد نفر از شام به سوی او حاضر خواهند شد. بین خروج آن و بین اینکه تسلیم امر مهدی(ع) شود هفتاد و دو ماه خواهد بود. عبدالله گوید: در آن موقعی که ما در حضور رسول خدا(ص) بودیم جوانی از بنی هاشم آمد و رنگ آن حضرت تغییر کرد، گفتند: یا رسول الله چه شده که ما همیشه در صورت شما اثر ناراحتی می بینیم؟ فرمود: ما اهل بیتی هستیم که خدا آخرت را برای ما خواسته است و این اهل بیت من بعد از من دچار بلا شده و (از حقوق خود) محروم خواهند شد تا اینکه عده ای که بیرق های سیاهی دارند از طرف مشرق می آیند و دو مرتبه یا سه مرتبه حق خود را طلب می کنند و حق را به آنها نمی دهند تا اینکه جنگ کنند و غالب شوند، آنگاه حق آن ها را به آنها می دهند ولی قبول نمی کنند وحق را به مردی از اهل بیت من رد می کنند و او زمین را پر از عدل می کند بعد از آنکه از ظلم پر شده باشد هر کدام از شما آن را درک کردید باید خود را به آن برسانید و لو اینکه با دست و سینه خود از روی برف بروید زیرا که او مهدی(ع) است. ثوبان می گوید: موقعی که دیدید بیرق های سیاه از اطراف خراسان خارج شدند خود را به آنها برسانید و لو اینکه با دست و سینه از روی برف بروید چونکه مهدی خلیفه خدا در میان آنها است. حسن گوید: مرد کوسه گندم گون و متوسط القامتی که شعیب ابن صالح نام دارد و غلام بنی تمیم است با چهار هزار نفر که لباسشان سفید، بیرق هاشان سیاه است از شهر ری خروج می کند، او مقدمه (خروج) مهدی(ع) است، با کسی ملاقات نمی کند مگر اینکه آن را خواهد کشت. عمار بن یاسر می گوید: شعیب بن صالح زیر لوای مهدی(ع) خواهد بود. جابر از حضرت امام محمد باقر(ع) روایت کرده که فرمود: جوانی از بنی هاشم که خالی در کف دست راست خود دارد با بیرق های سیاهی از طرف خراسان خروج می کند که شعیب بن صالح در جلو او خواهد بود و با اصحاب سفیانی جنگ کرده آن ها را شکست می دهد. سفیان کلبی می گوید: تازه جوانی چهره زرد با یاران قلیلی با لوای مهدی(ع) خروج می کند که اگر با کوه ها بجنگد آنها را خراب می کند تا اینکه وارد بیت المقدس می شود. کعب می گوید: وقتی که مردی شهر شام را گرفت و مرد دیگری مصر را مسخر کرد و با یکدیگر جنگ کردند و اهل شام، اهل مصر را اسیر نمودند و مردی از طرف مشرق با بیرق های سیاه کوچکی به سوی صاحب شام آمد آن مرد مطیع مهدی(ع) خواهدشد. ابو قبیل گوید: پس از آن، مردم گندم گونی مالک می شود و زمین را پر از عدل می نماید و بعد از آن به سوی مهدی(ع) می رود و مطیع او شده از طرف او جنگ می کند. م
پنجشنبه ، ۱بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: هم اندیشی]
[مشاهده در: www.hamandishi.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]
صفحات پیشنهادی
برنامه رسانه های زنجیره ای برای به استهزا کشاندن بیت امام(ره) ناکام ماند/ وقتی روسیاهی بازهم به ذغال می ماند
طی روزهای گذشته برخی از کانال های تلگرامی و رسانه های زنجیره ای با انتشار اخباری مدعی شده بودند که تعدادی از علما صلاحیت علمی سید حسن خمینی را برای شرکت در انتخابات خبرگان تایید کرده اندکه این موضوع باعث شد تا علمایی که از آن ها نام برده شده بود به این اخبار واکنش های مختلفی نشاخروج بانک سپه از لیست سیاه تحریم ها
به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی شمانیوز مدیرعامل بانک سپه ضمن تبریک خروج این بانک از تحریم ها به مردم شریف ایران مشتریان و کارکنان خود اظهار داشت بانک سپه شاداب تر مقتدر تر و با صلابت تر از گذشته آماده حضور در عرصه بین المللی است محمدکاظم چقازردی با صدور پیامی برداشفرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) تاکید کرد لزوم اقدام خیران منطقه سیاهو برای تجهیز سالن صالحین
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی ع تاکید کردلزوم اقدام خیران منطقه سیاهو برای تجهیز سالن صالحینفرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی ع سیاهو گفت از خیران بخش سیاهو درخواست میشود برای تجهیز و توسعه سالن صالحین پیشقدم شوند ابراهیم احترامى در گفتوگو با خبرنگار فارس در بندراقامه نماز عصر روز جمعه به امامت آیت الله محمدی
به گزارش خبرگزاری آوای فامنین حجت الاسلام و المسلمین رضا عندلیبی امام جمعه موقت فامنین در خطبه های نماز جمعه امروز گفت نفس اماره بزرگترین دشمن انسان است وی گفت وقتی که آمار می گوید از هر سه ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شود این از اختلافات زیاد است و اختلاف به خاطر منیت وآماده کردن مسلمانان برای عصر غیبت اصلی ترین رسالت امام حسن عسکری(ع) بود
خبرگزاری شبستان امام جمعه بندر آستارا گفت آماده کردن مسلمانان برای عصر غیبت اصلی ترین و مهم ترین رسالت امام حسن عسکری علیه السلام بود به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا شب گذشته ۲۸ دی در آیین جشن ولادت یازدهمین اختر تایاری سه لشکر از فرشتگان برای قیام امام عصر(ع)
خبرگزاری شبستان امام صادق ع می فرماید خداوند برای قیام امام مهدی ع فرمان داد که برای آن شتاب نکنیم زیرا صاحب امر را با سه لشکر از فرشتگان پشتیبانی می کند خبرگزاری شبستان یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده آن است که امام زمان ع چگونه نظام های سیاسیآرامگاه امامزاده شاهبالو - تجربه سفری آسان
جاهای دیدنی مازندران آرامگاه امامزاده شاهبالو امامزاده شاهبالو زاهد به عنوان یکی از آثار ملی ایران واقع در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه و در روستایی به نام دهمیان می باشد ساختمان آجری امامزاده به شکل برجی هشت ضلعی دارای گنبدی هرمی شکل و تزئینات کاشی کاری بر روی مرقد متبرکمرحله دوم طلاکاری گنبد بارگاه حرم امام علی آغاز شد
خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس علوی اعلام کرد پروژه ترمیم و طلاکاری گنبد بارگاه مطهر علوی تا چند ماه آینده به پایان می رسد به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق آستان مقدس علوی امروز با حضور علما طلاب حوزه های علمیه شخصیت های سیاسی و اجتماعی مراسم پایانی مرحله دوم طلاکاری گنامام جمعه کرمانشاه : اقتدار ایران اسلامی همواره به همه دنیا ثابت شده است.
به گزارشخبرگزاری صدا و سیما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه گفت دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عذرخواهی آنان نشان اثبات اقتدار جمهوری اسلامی ایران است آیت الله مصطامامان جمعه از تکرار حرف های روزنامه ای اجتناب کنند
پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس Kiapress ir آن حرف ها را مردم بهتر از ما می شنوند حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که اگر به سرمایه های درونی اتکا کنیم هیچ باکی از بیگانه نخواهیم داشت حضور مردم را عامل حل مشکلات مردم دانست و گفت ما باید سرمایه های اصلی خود را حفظ و خود را ا-
گوناگون
پربازدیدترینها