تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهانه "قوانین تحریم" برای دور زدن پساتحریم!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بهانه "قوانین تحریم" برای دور زدن پساتحریم!
بهانه "قوانین تحریم" برای دور زدن پساتحریم! سایت فارسی رادیو فرانسه مدعی شده برخی کمپانی‌های خدمات اینترنتی امریکایی با ادعای «قوانین تحریم» با مشتریان ایرانی قطع همکاری کرده اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، هنوز چند ساعتی از روز اجرای برجام و رفع تحریم ها ظالمانه نگذشته که بار دیگر آمریکا و کمپانی های این کشور به بهانه های مختلف به دنبال تحریم های جدید یا تداوم تحریم های قدیمی هستند. در همین زمینه رادیو فرانسه در وبگاه فارسی خود به این مساله پرداخته و با برخی از کاربران خدمات اینترنتی به مصاحبه پرداخته است. در ادامه بخش های از این گزارش آمده است: روز اجرای تفاهم‌نامه هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران بالاخره رسید و رسماً تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در ایالات‌متحده امریکا، اروپا و شورای امنیت سازمان ملل برداشته شد. اما به نظر می‌رسد یک "اما"بزرگ همچنان وجود دارد.
 
تنها ساعاتی پس از اجرای توافق‌نامه هسته‌ای با ایران و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران. برخی از کمپانی‌های بزرگ و تأثیرگذار اینترنت ایمیل‌هایی به مشتری‌های ایرانی خود ارسال و عنوان کردند از این به بعد توانایی ادامه همکاری با آنها را به علت تحریم‌های برآمده از قوانین امریکا ندارند.
 
این در حالی است که به گفته مقامات ایرانی تنها طی چند ساعت پس از شروع دوران بدون تحریم، هزار "ال سی"برای تجارت برای کمپانی‌های خارجی در ایران باز شده است. بوئینگ همکاری‌های تجاری خود را آغاز کرده و ایرباس قرار است بیش از ۱۴۰ هواپیمای غیرنظامی به ایران بفروشد و روی کاغذ دیگر مشکلی برای روابط تجاری دنیا با ایران وجود ندارد.
 
با این حال این کمپانی‌های ارائه کننده خدمات پایه‌ای فضای وب طی ایمیل‌های خود به طرف‌های ایرانی مدعی شده‌اند که بر اساس قوانین ایالات‌متحده امریکا مجبور به قطع این همکاری هستند. وجود چنین قانونی را آقای مهرداد عمادی کارشناس اقتصادی اتحادیه اروپا تکذیب می‌کند.
 



در ایمیل کمپانی "دبلیو،اچ،ام،سی،اس"به قانونی در سال 2012 برای توجیه اقدام خود اشاره شده است
 
فرزاد یک برنامه‌نویس ایرانی است که با کمپانی‌های بین‌المللی زیادی همکاری می‌کند و همچنین از خدمات بسیاری از این کمپانی‌ها برای طراحی و مدیریت سایت‌ها استفاده می‌کند او در این باره به ناظران می‌گوید:
 
"طی سال‌های اخیر بسیاری از همکاران من به خاطر اقدامات خصمانه کمپانی‌ها به خصوص امریکایی دچار مشکلات فراوان شدند. در حالی که طی هیچ قانونی همکاری با ما غیرقانونی نبود، آنها همکاری‌شان را با قطع کردند. تصور کنید بسیاری از ما ناگهان میلی دریافت کردیم از سوی سرویس‌دهنده سایت ما که در امریکا یا انگلیس و یا ... بودند که می‌گفت سایت شما به علت تحریم بسته خواهد شد. سایت‌ها را بستند و حتی به رغم درخواست ما برای اینک اطلاعات روی سایت‌ها را به ما بدهند، این کار را نکردند و ما حتی اطلاعات روی سایت را نیز از دست دادیم. این در کنار تحریم‌هایی بود که گوگل، یاهو، توییتر و ... علیه ایران به کار می‌بردند و هنوز هم برخی از آنها وجود دارد و در عین حال مدعی بودند که تحریم‌ها علیه دولت ایران است نه مردم ایران؛ یک دروغ بزرگ، این تحریم‌ها مردم ایران را بیش از دولت ایران هدف قرار داده بود.
 
با رسیدن روز اجرای تفاهم هسته‌ای ما همه خوشحال بودیم که این روزها به پایان رسید و ما می‌توانیم کم کم کار با کمپانی‌های خارجی را آغاز کنیم و از خدمات آنها نیز استفاده کنیم. بسیاری در ایران همچنان با استفاده از وی پیان و حساب‌های بانکی در خارج از کشور سر این کمپانی‌ها کلاه می‌گذارند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند. اما متأسفانه حالا داریم میل‌های جدیدی دریافت می‌کنیم که کمپانی‌ها بدون هیچ توضیح قانع کننده‌ای همکاری با ما را قطع می‌کنند. آنها مدعی هستند که بر اساس قوانین امریکا با ما قطع همکاری می‌کنند.
 
برای جایگزین کردن این کمپانی‌ها مسلماً گزینه‌های دیگر وجود دارد ولی وقتی ده سال است مشتری‌های شرکت من عادت کرده‌اند از خدمات یک کمپانی استفاده کنند ظرف یک روز نمی‌توانم بگویم حالا از فردا شما با یک دنیای کاملاً جدید مواجهید، این غیرممکن است.
 
اما به هر حال مهم نیست، من راه حل را بلدم... نرم‌افزار آنها را هک خواهم کرد و روی سروری در ایران نصب می‌کنم و از آنها استفاده می‌کنم، پولی هم دیگر به آنها پرداخت نخواهم کرد، به همین راحتی.
 
با این سیاست‌های ضد ایرانی کسی که ضرر می‌کند خود آنها هستند. در همین ده سال هم تحریم‌های آنها باعث شده مهندس‌های ایرانی به شدت روی پای خود بایستند و هر چیزی که لازم داشتند و تحریم بود را خودشان از اول ساختند حتی وقتی لازم شد ما اینجا چرخ را دوباره اختراع کردیم. از گوگل پلی بگیرید و تا بسیاری از اپ‌ها و نرم‌افزارهایی که ایران را تحریم کرده بودند ایرانی‌ها مشابهش را ساختند و از آنها استفاده کردند. ما را تحریم کردند، ما هم نرم‌افزارهای آنها را حتی آنهایی که پولی بود در به صورت رایگان در بازارهای ساخت خودمان قرار دادیم و استفاده کردیم. اگر ادامه بدهند باز هم همین کار را خواهیم کرد."




این کمپانی نیز در میل خود مدعی شده است ایران جزء کشورهایی است که این کمپانی حق ارایه خدمات ندارد.یک کارشناس اقتصادی نیز در این زمینه گفته است: قانونی که مراودات تجاری با یک فرد عادی و یا شرکت عادی در ایران را برای کمپانی‌های اروپایی و امریکایی ممنوع کند در قدیم هم وجود نداشت و الان هم مسلماً دیگر وجود ندارد. به طور مثال عربستان و قطر در واکنش به تلاش یک کمپانی بزرگ نفتی انگلیس عنوان کرده‌اند در صورتی که با ایران قرارداد امضا کند همکاری اقتصادی را با آنها محدود می‌کند.در این اشل کوچک مسلماً چنین اتفاقی رخ نداده و مسلماً تنها تصمیم شخصی صاحبان کمپانی است. مانند اتفاقی که پیش‌تر در برخی از کشورها افتاده بود مبنی بر بستن و یا باز نکردن حساب برای شهروندان ایرانی در برخی بانک‌های اروپایی به بهانه تحریم‌ها.








94/10/29 - 12:02 - 2016-1-19 12:02:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن