تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از هفت هزار میلیارد ریال نقدینگی نیاز داریم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت فرودگاه ها: بیش از هفت هزار میلیارد ریال نقدینگی نیاز داریم مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور بر نیاز این شرکت به هفت هزار و 260 میلیارد ریال نقدینگی تا پایان امسال برای انجام وظیفه ها، تعهدها و هزینه های جاری و لزوم تسویه بدهی ایرلاین ها به میزان 6 هزار و 660 میلیارد ریال تاکید کرد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي ساعت 08:39

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رحمت الله مه آبادی» در نشست دست اندرکاران صنعت هوانوردی و انجمن شرکت های هوایی با وزیر راه و شهرسازی از رویه ایرلاین ها برای پرداخت بدهی های خود بابت عوارض خدمات فرودگاهی انتقاد کرد.
مه آبادی فضای ناکافی در فرودگاه ها برای توقف هواپیما را از مشکل های بزرگ دوران پساتحریم و مانعی اساسی برای توسعه حمل و نقل هوایی خواند.
وی گفت: در فرودگاه مهرآباد که پررفت و آمد ترین فرودگاه کشور به شمار می رود و توسعه آن بسیار ضروری است، هیچ فضایی برای توسعه پارکینگ و ترمینال در اختیار ماست؛ در حالی که بسیاری از مکان های این فرودگاه که در اختیار سایر نهادها قرار دارد، بدون استفاده مانده است.
به گفته وی، فقط 11 درصد فرودگاه مهرآباد در اختیار شرکت فرودگاه های کشور قرار دارد.
وی افزود: درصد کمی از عرصه این فرودگاه را رمپ اختصاصی شرکت های هواپیمایی هما و آسمان اشغال کرده و بقیه فضا در اختیار دیگر سازمان های نظامی و وزارت دفاع قرار دارد. ** 80 درصد پروازهای بین المللی در سه فرودگاه انجام می شود
مه آبادی گفت: سه فرودگاه، سهم 80 درصدی پروازهای بین المللی را بر عهده دارند و 80 درصد پروازهای داخلی نیز در هشت فرودگاه کشور نشست و برخاست می کنند.
وی ادامه داد: فضای فرودگاهای اصلی کشور بسیار محدود است و شرکت ها باید سهمیه پارکینگ و اسلات تایم خود را که در فرودگاه ها به آنها تخصیص می یابد بدقت رعایت کنند. ** افزایش بدهی ایرلاین ها از پنج هزار و 400 میلیارد ریال در پارسال به 6 هزار و 660 میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور درباره بدهی ایرلاین ها گفت: پارسال میزان بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها پنج هزار و 400 میلیارد ریال بود و اکنون این بدهی به 6 هزار و 660 میلیارد ریال افزایش یافته است.
به گفته او، با وجود آزادسازی قیمت ها همچنان این بدهی در حال افزایش است
وی گفت: همچنین یک هزار و 560 میلیارد ریال از کل بدهی ایرلاین ها بابت عوارضی است که در زمان فروش بلیت به ازای هر مسافر (در پروازهای داخلی70 هزار ریال و در پروازهای خارجی 350 هزار ریال) به طور نقدی دریافت کرده اند.
مه آبادی گفت: متاسفانه به دلیل وصول نشدن مطالبات، تاکنون فقط 2 هزار میلیارد ریال آن تامین شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: پارسال و امسال با هدف جلوگیری از رشد مطالبات شرکت از خطوط هوایی، در فضای دوستانه توافق هایی با ایرلاین ها برای پرداخت مرتب هزینه های جاری و پرداخت تدریجی بدهی های معوق صورت گرفت اما آنها به هیچ یک از توافق های خود پایبند نبودند.
مه آبادی گفت: وقتی مسافران به دلایل بازرگانی و مدیریتی با تاخیرهای زیاد در سالن ترانزیت فرودگاه ها منتظر می شوند، هزینه های استفاده از خدمات اضافی فرودگاهی نباید بر دوش شرکت فرودگاه های کشور باشد.
مه آبادی پرسید: چرا ایرلاین ها در برابر مساله سوخت که فقط یک سال مطالبات معوق دارند، چنین خاضعانه عمل می کنند اما در پرداخت سه سال مطالبات شرکت، به ادامه رویه غلط خود اصرار می کنند؟
مه آبادی در تحلیل علت مشکل های خطوط هوایی گفت: در همه کشورها، خطوط هوایی رهبر زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی است و با اینکه بیشترین بهره وری ممکن از ناوگان را دارند و از ابزارهای تکمیلی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه های خود استفاده می‎کنند، حاشیه سود آنها پایین است اما در کشور ما جمعی دلال به نام چارترکننده رهبری زنجیره ارزش صنعت را در سالیان پیاپی در اختیار گرفته و بیشتر ثروت صنعت را نصیب خود کرده اند.
وی تاکید کرد این مساله و پایین بودن بهره وری ناوگان نسبت به متوسط جهانی، نشان می دهد بازنگری برخی خطوط هوایی درباره مدیریت و فرایند بازرگانی بویژه در دوران آزادسازی، یک امر ضروری است و باید رویکرد استفاده از یارانه های پنهان برای پوشش این ضعف ها به فراموشی سپرده شود. ** رشد 42 درصدی هزینه برق فرودگاه ها نسبت به پارسال
وی به هزینه 500 میلیارد ریالی برق فرودگاه های کشور و رشد 42 درصدی آن نسبت به پارسال اشاره کرد و افزود: تعرفه سنگین برق در فرودگاه ها بدون هر گونه مبنا، از موارد مورد اعتراض ماست و بازنگری در آن را خواستاریم.
به گزارش ایرنا، شرکت های هوایی برای استفاده از خدمات فرودگاهی در پروازهای خارجی 350 هزار ریال و پروازهای داخلی 70 هزار ریال از هر مسافر دریافت می کنند و باید همه این عوارض را به شرکت فرودگاه های کشور که ارائه دهنده خدمات فرودگاهی به مسافران و شرکت های هوایی است، پرداخت کنند؛ در حالی که برخی شرکت های هوایی از پرداخت این مبلغ خودداری کرده و باعث افزایش بدهی به شرکت فرودگاه های کشور شده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن