تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820549292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعطيلي سه مسجد شيعي در عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تعطيلي سه مسجد شيعي در عربستان
مقامات سياسي عربستان سه مسجد شيعيان در استان الخبر اين كشور را تعطيل و چند تن از شخصيت هاي شيعه فعال در اين مساجد را بازداشت كردند.
شبكه خبري راصد در عربستان با اعلام اين خبر افزود : مديريت تحقيقات جرايم در شهر الخبر عربستان روز پنج شنبه، هشت تن از شخصيت هاي شيعه مقيم اين شهر را كه در ميان آنها سه روحاني نيز ديده مي شدند فراخواند و آنان را تا صبح جمعه در بازداشت نگه داشت و در زمان آزادي اين افراد خبر تعطيلي سه مسجد شيعه را به آنان اعلام كرد.

در ميان بازداشت شدگان چهره ها مشهور شيعه در عربستان چون سيد هاشم بن سيد علي ناصر سلمان امام جماعت مسجد الخبر ، سيد محمد باقر ناصر ، امام جماعت مسجد منطقه عزيزيه، شيخ يوسف مازني امام جماعت مسجد ثقبه و حاج عبدالله المهنا، فرماندار سابق شهر الخبر ديده مي شدند.

مقامات سعودي با استناد به دستور مكتوب امير منطقه شرقي عربستان، تعطيلي سه مسجد شيعي را به طور رسمي اعلام كردند و اقامه نماز جماعت در اين مساجد را غير قانوني دانستند و نسبت به پيامد اقامه نماز در اين مساجد هشدار دادند.

مساجد تعطيل شده واقع در مناطقي است كه ساكنان اين مناطق شيعيان و سني ها هستند و قدمت برخي از اين مساجد بيش از سه دهه است.

در اين خبر آمده است، بيشتر مجوزهاي ساخت مساجد شيعيان در عربستان براي مناطقي غير از دو استان احساء و قطيف است كه اكثر ساكنان آن را شيعيان تشكيل مي دهند.

تصميم به تعطيلي سه مسجد شيعي در عربستان در شرايطي اتخاذ شد كه اين كشور هم زمان ميزبان كنفرانسي با عنوان گفتگوي اديان و مذاهب در شهر مكه بود.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن