تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815083165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از فرستادن امام (ره) به موزه های تاریخ تا حمایت فعلی از اعضای بیت امام!


واضح آرشیو وب فارسی:اهواز نوین: نزدیکی به اعضای بیت امام خمینی (ره) تنها در جهت تامین منافع گروهی خاص می باشد که پس از رسیدن به اهداف خود طرح عبور از ایشان را نیز همانند سایرین کلید می زنند.عادل نوروزیان/ اصلاح طلبان در چهار انتخابات پی درپی (هفتمین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۶، اولین انتخابات شوراهای شهر در سال ۱۳۷۷، ششمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۸ و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۰) به پیروزی دست یافتند و توجه تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی ایران را به خود جلب کردند، اما پس از این به واسطه برخی اقدامات طیف رادیکال خود مقبولیت اجتماعی خود را از دست دادند و شکست های تکان دهنده و مستمری را در چندین انتخابات بعدی (دومین انتخابات شوراهای شهر در سال ۱۳۸۱، هفتمین، هشتمین و نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و نهمین و دهمین انتخابات ریاست جمهوری) تجربه کردند. به عقیده تحلیل گران تداوم سیاست تعدیل اقتصادی بازمانده از دوران سازندگی، تمرکز محض بر دغدغه های سیاسی و روشنفکرانه، توجه دوچندان به اقشار خاص جامعه و فراموشی اقشار سطح پایین، ستیز با ارزش های اسلامی و انقلابی، کشمکش درونی طسف معتدل و رادیکال اصلاح طلبان، ناتوانی دولت در برآورده کردن مطالبات ساختارشکنانه اپوزیسیون، غوغازیستی و تنش آفرینی طیف رادیکال از مهمترین دلایل افول پایگاه اجتماعی آنها به شمار می آید. به هر صورت با از دست رفتن پایگاه اجتماعی اصلاحات، طیف رادیکال که به طور معمول وظیفه تئوری پردازی را بر عهده دارد بدین نتیجه رسید تا به منظور بقاء در سپهر سیاسی کشور ت حصول شرایط مطلوب و اوج گیری دوباره در رحم های اجاره ای به حیات خود ادامه دهد. بدین منظور سعی بر آن شد تا از جایگاه و موقعیت افراد ذی نفوذ که بعضاً دارای تفاوت دیدگاه عمیق و حتی دشمنی با آنها هستند استفاده شود و پس از حصول نتیجه مطلوب طرح عبور از وی را کلید زده و مهره چینی دلخواه خود را انجام دهند. این رویه از سال ۸۴ تا کنون حداقل در ۲ برهه اجرا شده است و بیم آن می رود که در انتخابات پیش رو نیز طیف رادیکال اصلاح طلبان از همین حربه استفاده نمایند. برای تشریح هرچه بهتر این موضوع به بیان موارد عینی این طرح و برآوردهای موجود در خصوص انتخابات آتی می پردازیم. الف- هاشمی رفسنجانی: مورد اول که در این زمینه می توان بدان اشاره کرد بحث گرایش طیف رادیکال اصلاحات به هاشمی پس از انتخابات ۸۴ می باشد. این مورد در حالی است که سنگین ترین هجمه های ممکن از جانب طیف این گروه در ایام اوج دولت اصلاحات به هاشمی وارد می شد. هاشمی باید پاسخگوی فسادهای شدید دوره اش باشد (عباس عبدی)، فساد دوره هاشمی صدر و ذیل سیستم را پاره کرده، در دوره هاشمی مخالفانش تحت پیگرد بودند (عباس عبدی)، هاشمی یک فاجعه بود (مجتبی بدیعی)، هاشمی پشت یارانش را خالی می کرد، هاشمی عامل رانت خواری و ثروت اندوری، هاشمی عامل قتل های زنجیره ای است (اکبر گنجی)، هاشمی و ناطق یکی هستند، هر دو مخالف اصلاحاتند (علی اکبر محتشمی)، مردم به هاشمی خوشبین نیستند (محمد باقر ذاکری)، هاشمی موج سوار خوبی است (سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی)، در دوره هاشمی هر ۴۰ روز یک قتل مشکوک سیاسی داشته ایم (روزنامه صبح امروز)، عمر سیاسی هاشمی تمام شده (محمد قوچانی)، هاشمی به توسعه سیاسی اعتقادی ندارد(تقی رحمانی) و …. تنها بخش کوچکی از هجمه های این گروه بر علیه هاشمی بود. این هجمه ها تا جایی بود که هنگامی که در انتخابات مجلس ششم – مصطفی تاج زاده از عناصر افراطی اصلاح طلبان مسئول برگزاری انتخابات بود- و پس از مشخص شدن حجم گسترده تقلب در حوزه انتخابیه تهران و به تبع آن حذف صندوق های مخدوش و بازشماری آرا هاشمی رفسنجانی به عنوان نفر ۲۰ وارد مجلس شد، روزنامه های زنجیره ای چنان هجمه ای بر علیه وی به راه انداختند که او مجبور به انصراف از مجلس شد. محسن هاشمی سال ۹۱ در مصاحبه با روزنامه بهار که خبر آن در سایت انتخاب نیز منتشر شد در این خصوص می گوید: ایشان در آن انتخابات بیستم شد، اگر صندوق ها را باز می کردیم شاید انتخابات تهران باطل می شد. کتابی هست به نام “انصراف” که حاج آقا دلایل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می خواند ولی اسم ایشان را نمی خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی خوانید گفت ما هنوز به رأی آیت الله هاشمی شک داریم، بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور “آقاسی” را کشیدند. من آن موقع رئیس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می شد. تا ۳۰ درصد بازشماری شد و حاج آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از ۳۰ به ۲۰ رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی های اصلاح طلبان و اجرایی های آنها تقلب کرده بودند. اما پس از انتخابات ۸۴ و با فرض آنکه حمایت از هاشمی می تواند باعث ایجاد انشقاق در بدنه نیروهای انقلابی و زمینه ساز پیروزی آنها در انتخابات های آتی گردد به یکباره تمامی توهین ها و هجمه ها به هاشمی به ستایش و تمجید بدل گشت تا جایی که چندی پیش مصطفی تاج زاده که مسئول برگزاری انتخابات مجلس ششم بود در یادداشتی که از سوی سایت العربیه منتشر شده نوشت: آقای هاشمی امروز بدان جهت آماج برخوردهای مغرضانه افراطیون قرار گرفته که در کنار دفاع ثابتش از رهبر، صریح تر از همیشه به دفاع از حق الناس، آزادی قلم، بیان، اندیشه، احزاب و انتخابات آزاد پرداخته است و با تندروی و افراط گرایی شفاف تر از گذشته مخالفت می کند. وی با ادعای اینکه ما نمی توانیم مانع توهین ها و تهمت ها به فرمانده جنگ شویم، نوشت: حمایت بی قید و شرط ما از هاشمی در دو ماه آینده همچون حمایت از آقایان روحانی و سیدحسن خمینی پشتیبانی از همه اشخاصی است که دوستشان داریم و رأی به آرمان هایی است که برای تحققشان تلاش زیادی کرده ایم. رأی ما در این انتخابات به هاشمی رأی به اسلام رحمانی و دمکراتیک برابر اسلام تکفیری و قرون وسطایی است. اتخاذ این مواضع در حالی است که اولاً همانگونه که بیان شد، محسن هاشمی ستاد انتخابات دولت اصلاحات را مسئول تقلب علیه هاشمی در انتخابات سال ۷۸ (مجلس ششم) معرفی می کند و رئیس این ستاد شخص تاج زاده بود. ثانیاً افراطیون مدعی اصلاحات در اقدامی هماهنگ و از طریق نشریات زنجیره ای، هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای و عامل ترور و خشونت و سرکوب معرفی کردند و معلوم نیست امروز چگونه همین موضع را با اسلام رحمانی جمع می کنند. ب- دولت روحانی: طیف تندروی اصلاحات پس از روی کار آمدن دولت یازدهم سعی کرد تا با استفاده از رسانه های زنجیره ای و اظهارنظرهای چهره های تاثیرگذار خود آنگونه القا نماید که دولت وام دار آنهاست. سعید حجاریان در این خصوص با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان بشکنند روحانی هم شکسته است، عنوان می کند: روحانی با حمایت هاشمی و خاتمی و همچنین کناره گیری عارف و بسیج اصلاح طلبان رای آورد پس در صورت عدم حضور اصلاح طلبان جریان راست، روحانی را به ورطه شکست می برند. اما پس از آنکه روحانی و دولت یازدهم نتوانست انتظارات طیف رادیکال اصلاحات را برآورده کند پروژه عبور از روحانی نیز به سرعت کلید خورد. روحانی باید به وعده هایی که داد پایبند باشد، اگر اصلاح طلبان نباشند روحانی هم وجود نخواهد داشت، هدف اعتدال بازگشت به وضع پیش از اصلاحات است، روحانی مرتکب اشتباه شده است، اگر قادر نبودید قوا را هماهنگ کنید اشتباه کردید مسؤولیت پذیرفتید، همکاران روحانی هیچ تناسبی با افکار وی ندارند، وزیرکشور روحانی خوب نیست، حضور ما در دولت کمرنگ است، گفتمان اصلاحات به گفتمان اعتدال تبدیل نمی شود، اصلاح طلبی مشی خودش را دارد، اصلاحات قطعا در انتخابات حرف خودش را می زند، دولت روحانی پوپولیست است، نمی توان اعتدال را روش دانست، اصلاح طلبان در هنگامه پوست اندازی هستند و … تنها بخشی از تیترهایی است که در این راستا در نشریات و رسانه های زنجیره ای در چند ماه گذشته منتشر شده است. البته محمدرضا تاجیک فعال سیاسی اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان چندی پیش در گفت وگو با روزنامه شرق با تأیید پروژه “مستاجر چهار ساله” اصلاح طلبان! اظهار داشته است که از امروز از شدت و گستره حمایت اصلاح طلبان به دولت کاسته شده است. این فعالیت ها و اظهارنظرها را می توان فاز عملیاتی عبور از روحانی نامید که توسط طیف تندروی اصلاحات کلید خورده است. البته باید یادآور شد که پروژه عبور از عواملی که نمی توانند به خوبی سیاسیت های دیکته شده طیف رادیکال را برآورده سازند امری تازه نیست. سال ۱۳۷۹، یعنی یک سال پس از غائله ۱۸ تیر ۱۳۷۸، در استندفورد ایالات متحده آمریکا، کنفرانسی با حضور تعدادی از استراتژیست ها و برخی از چهره های برجسته اتاق فکر آمریکا مثل برژینسکی، کنتی مدمن و خانم رایس برگزار شد. یکی از سخنرانان این کنفرانس خانم گیلی لاپیدوس از طراحان فروپاشی شورای سابق بود. او در سخنرانی اش گفت: آنچه در این مدت از ریاست جمهوری خاتمی در ایران دریافته ایم این است که او نمی تواند در پیش برد پروژه اصلاحات در ایران موفق باشد. نقش او در ایران، نقش گورباچف در شوروی است و ما برای پیشبرد اصلاحات در ایران باید دنبال یک یلتسین باشیم. خاتمی می خواهد در ایران هم پاپ باشد و هم مارتین لوتر. اینها با هم جمع نمی شود. بنابراین باید از خاتمی عبور کنیم. پس از این اظهارنظرها بود که روزنامه های زنجیره ای جامعه، توس و خرداد طرح عبور از خاتمی را مطرح کردند. ج- نزدیکی به بیت امام خمینی (ره) در آستانه انتخابات پیش رو: نکته جالب توجه در اینباره نیز آن است که همانند مورد اول طیف رادیکال اصلاح طلب که روزی خواهان فرستادن امام خمینی به موزه های تاریخ بودند حال برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات پیش رو داعیه دار حمایت از اعضای بیت ایشان هستند؟ ۱۹ فروردین ماه سال ۷۹ بود که تعدادی از اصلاح طلبان و چهره های ملی مذهبی عازم کنفرانسی به میزبانی حزب هانریش بل (موسوم به سبزها) در برلین شدند. حمید رضا جلایی پور عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، علیرضا علوی تبار، جمیله کدیور، محمود دولت آبادی، عزت الله سحابی، شهلا شرکت، کاظم کردوانی، اکبر گنجی و حسین یوسفی اشکوری از مهم ترین چهره هایی بودند که از ایران عازم این کنفرانس شده بودند. اما یکی از جنجالی ترین اظهارنظرها درباره اندیشه انقلاب_ نه در متن این همایش که به محلی برای زیر سوال بردن اندیشه های انقلاب تبدیل شده بود_در حاشیه این کنفرانس رخ داد. اکبر گنجی روزنامه نگار شناخته شده اصلاح طلب و یکی از مهمانان این نشست در حاشیه آن با روزنامه تاگس اشپیگل آلمان مصاحبه کرد. گنجی ابتدای این مصاحبه وقتی در برابر سوال روزنامه نگار آلمانی درباره آینده حکومت ایران قرار می گیرد می گوید: حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. اما نقطه اوج مصاحبه وی جایی است که گنجی در برابر سوال این روزنامه مبنی بر اینکه آیا [امام] خمینی نیز به موزه خواهد رفت؟ قرار می گیرد و اینگونه پاسخ می دهد: ما تلاش میکنیم [امام] خمینی را به گونه ای تفسیر کنیم که مخالف دموکراسی نباشد. خمینی دیگر وجود ندارد آنچه وجود دارد فقط برداشت های ما از سخنان اوست. او به هر حال یک روزی به موزه خواهد رفت و هیچکس نمی تواند جلوگیری کند. مصاحبه گنجی با تیتر “خمینی به موزه خواهد رفت” در روزنامه تاگس به چاپ رسید. عبدالکریم سروش از دیگر تئوریسین های طیف رادیکال اصلاح طلب نیز در مصاحبه ای با روزنامه دی تسایت چاپ آلمان در بحبوحه فتنه سال ۸۸ در ایران، ادبیات تند تری را علیه اندیشه امام به کار گرفته و می گوید: او شخصاً آدم خوبی بود، اما نظریات نادرستی داشت… به علاوه او از سرکوب مخالفان خود ابایی نداشت!!! عیسی سحرخیز از دیگر فعالان اصلاح طلب و عضو ستاد میرحسین موسوی نیز چندی پیش در گفت وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است که “خیلی از اصلاح طلبان! برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه ای به آقای خمینی ندارند.” این بازداشتی فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه با تصریح بر “نگاه منتقدانه ” خود به امام خمینی می گوید: من نگاه منتقدانه ای به ایشان دارم و فکر می کنم خیلی از کارها خطا بود. با این موارد که تنها مشتی از خروار است جای تعجب و تامل بسیار دارد که افرادی که دیدگاهشان تا این اندازه با آرمان های امام راحل در تناقض است و بارها و بارها در بزنگاه ها این موضوع را اثبات کرده اند اینک با چه هدفی در چرخشی ۱۸۰ درجه و آشکار به حامیان افکار امام (ره) و اعضای بیت ایشان تبدیل شده اند. سوابقی که در بالا از این طیف عنوان شد این احتمال را تقویت می کند که نزدیکی به اعضای بیت امام خمینی (ره) نیز تنها در جهت تامین منافع گروهی خاص می باشد که پس از رسیدن به اهداف خود طرح عبور از ایشان را نیز همانند سایرین کلید می زنند. این جماعت افراطی نشان داده اند که هیچ چیز همانند شهوت قدرت برای آنها اهمیت ندارد و برای رسیدن به این مقصود از هیچ اقدامب فروگذار نیستند.


جمعه ، ۲۵دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اهواز نوین]
[مشاهده در: www.ahvaznovin.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن