تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803578856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت درباره سفر هيئت‌هاي تجاري به ايران به مردم آدرس غلط مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت درباره سفر هيئت‌هاي تجاري به ايران به مردم آدرس غلط مي‌دهد
رئيـس كمـيـسـيون سرمايه‌گذاري اتاق بازرگاني تهران گفت: متأسفانه برداشت مردم و رسانه‌ها از آمدن هيئت‌هاي خارجي به ايران غلط بوده يا دولت آدرس غلطي در اين زمينه به آنها داده است.
فريال مستوفي در گفت‌وگو با «نسيم آنلاين» در خصوص وضعيت جذب سرمايه خارجي در كشور اظهار كرد: تا ثبات در قوانين و امنيت براي سرمايه‌گذار خارجي ايجاد نكنيم، آمدن سرمايه‌گذار خارجي به ايران بعد از برجام كمي دور از ذهن به نظر مي‌رسد.
وي افزود: سرمايه‌گذاري خارجي در هر كشوري يك شبه اتفاق نمي‌افتد، زيرا به يك فضاي امن و با ثبات نياز دارد. تا قبل از لغو تحريم‌ها به دليل برخي از ممنوعيت‌ها كسي براي سرمايه‌گذاري خارجي به ايران نمي‌آمد ولي بعد از لغو تحريم‌ها اگر خارجي‌ها آمدند، بايد فضا را برايشان مهيا كرده و قوانين دست و پاگير را از بين ببريم.  عضو اتاق بازرگاني تصريح كرد: بايد از تفكر جزيره‌اي در اقتصاد دست برداريم و به اجراي قراردادهاي خود با طرف‌هاي خارجي پايبند باشيم. سرمايه‌گذار خارجي در شرايط ريسكي و غيرقابل پيش‌بيني به كشور نمي‌آيد.
 مستوفي گفت: ما بايد در جذب سرمايه خارجي از تجربيات كشورهايي مانند چين استفاده كنيم. در حال حاضر شاهد اين هستيم كه كشور چين بعد از اتخاذ سياست درهاي باز در زمينه اقتصاد موفق شده سرمايه‌هاي خارجي عظيمي را جذب كند.
وي بيان كرد: در قرارداد با طرف‌هاي خارجي نبايد روي كاغذ يك چيزي بنويسيم ولي در عمل كار ديگري انجام دهيم. ايران كشوري است كه پتانسيل جذب سرمايه‌گذاران خارجي فراواني را دارد، بنابراين در صورت مهيا شدن شرايط مي‌توانيم سرمايه‌گذاران زيادي را جذب كنيم.
عضو اتاق بازرگاني با انتقاد از برخي از رفتارهاي دولت كه فرصت سرمايه‌گذاري خارجي را از بين مي‌برد، به نسيم آنلاين عنوان كرد: دولت بايد از انجام كارهاي ضد و نقيض دست بردارد تا سرمايه‌گذاران خارجي احساس كنند كه سرمايه‌گذاري در ايران كم‌ريسك است. سرمايه‌گذاري خارجي سودآوري خيلي بالايي براي طرف‌هاي خارجي ندارد، بنابراين خارجي‌ها حاضر نيستند در فضاي پرريسك براي سرمايه‌گذاري خارجي به ايران بيايند.
مستوفي با بيان اينكه در سفر هيئت‌هاي خارجي به ايران سرمايه‌گذاري خارجي انجام نشد، به نسيم‌آنلاين گفت: از اين همه هيئت‌هاي خارجي كه بعد از تصويب برجام به ايران آمدند، هيچ كدام براي سرمايه‌گذاري خارجي به ايران نيامدند و تنها حرف سرمايه‌گذاري خارجي را مي‌زدند. اين هيئت‌ها تنها براي شناخت شرايط ايران به كشورمان سفر كردند. دولت ادعا مي‌كند كه هيئت‌هاي تجاري براي سرمايه‌گذاري خارجي به ايران آمده‌اند در حالي كه اينطور نبوده است.
عضو اتاق بازرگاني تصريح كرد: در حال حاضر كشوري مانند ويتنام در جذب سرمايه خارجي از ايران شرايط بهتري را دارد، زيرا پيش‌زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي را به وجود آورده است. در اين دو سال دولت يازدهم كشور را آماده ورود سرمايه‌گذاران خارجي نكرده است.
وي خاطرنشان كرد: دولت بايد اولويت جذب سرمايه خارجي را در مناطق مختلف كشور به صورت جزئي تعريف كند. متأسفانه دولت در نقاطي تصميم به سرمايه‌گذاري گرفته كه سرمايه‌گذاري در اين مناطق اصلاً توجيه اقتصادي ندارد، مثلا در منطقه‌اي كه منابع آبي محدود است اقدام به احداث كارخانه فولاد شده است.
مستوفي گفت: به نظر مي‌رسد در اين طرح‌ها رانت‌هايي وجود داشته كه عده‌اي مي‌تواستند به وسيله آن از منابع بانكي استفاده كنند و افراد به جاي توجيه اقتصادي به دنبال سوء استفاده از منابع بوده‌اند و يا وزير صنعت به دليل فشار نمايندگان مجلس و ترس از استيضاح به آنها مجوز داده است.





تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن