تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813197843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیرگذاری شکم چاق بر اختلالات کبدی


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
belly-fat
اگر دچار چاقی شکمی شده اید توصیه می کنیم از بهترین روش های درمانی برای این امر بهره بگیرید و حتما نگاهی به کبد خود بیندازید و از طریق آزمایش و یا انجام سونوگرافی نسبت به چرب بودن کبد خود اطلاع پیدا کنید فوق تخصص گوارش گفت: کبد عملکرد های متعددی مانند تنظیم متابولیسم پروتئین ،قند و چربی ،ساخت بسیاری از پروتئین ها ، عوامل انعقادی و ضد انعقادی ، ذخیره سازی بسیاری از مواد و نیز دفع عوامل سمی را که برای بدن مضر است را به عهده دارند.
دکتر فخاریون افزود: شایعترین تظاهر کبد چرب وضعیت بدون علامت بالین بوده و معمولا در مواردی که فرد به دلیل دیگری سونوگرافی یا آزامایش می دهد و موجه کبد چرب می شود.
وی علت اصلی ایجاد کبد چرب را تجمع مولکول های چربی در سلول های کبدی به علت مقاومت به استولین عنوان کرد و در افراد چاق ، دیابتی و به خصوص در افرادی که دارای چربی زیاد و کم تحرک بیشتر دیده می شود.
وی اظهار کرد: در این موارد ممکن است فرد دچار احساس درد و سنگینی مهم در قسمت زیر لبه دنده ای در سمت راست شود ،شاهد تجمع مایع در شکم یا خونریزی گوارشی و یا در مواردی که کبد چرب باعث اختلال عملکرد کبدی شود.
فوق تخصص گوارش افزود: کبد چرب از طریق کاهش گالری ، مواد چربی ، افزایش تحرک ، ورزش منظم و جلوگیری از چاقی قابل پیشگیری و درمان است.
فخاریون بهترین روش درمان کبد چرب را تغییر الکوی زندگی ،کا هش مصرف چربی و گوشت قرمز و فست فودها ، مواد قندی ، گالری اضافی وعدم مصرف سیگار و نیز افزایش تحرک بصورت فعالیت بدنی منظم روزانه و نیز در موارد شدید مصرف برخی دارو ها با تجویز پزشک معالج عنوان کرد.
شیوع کبد چرب در ایران حدود 30% است . باشگاه خبرنگاران
23 دی 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن