تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819672845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ پارس جنوبی الگوی ابرطرح های صنعتی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ پارس جنوبی الگوی ابرطرح های صنعتی در ایران


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به ۹ ابرپروژه ای که قرارگاه در دست ساخت دارد گفت: پارس جنوبی کاملا ایرانی است و جوانان کشورمان با روحیه انقلابی این دو فاز را طراحی، تجهیز، تامین کالا، اجرا و راه اندازی کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردارعبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی کاملا ایرانی است تاکید کرد: جوانان کشورمان با روحیه انقلابی این دو فاز را طراحی، تجهیز، تامین کالا، اجرا و راه اندازی کردند در حقیقت صفر تا صد این کار را ایرانی ها انجام دادند.
  سردارعبداللهی درباره طرح هایی که قرارگاه در دست اجرا دارد اظهار داشت: ما 9 ابرپروژه دراختیار داریم که از این 9 پروژه، چهار پروژه در حوزه نفت است که تاکنون برای اجرای آنها 25 میلیارد دلارهزینه شده و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی ادامه داد: ما برای تکمیل این پروژه ها به 2/2 میلیارد دلار نیاز داریم که در صورت تامین آن تعهد می کنیم ظرف یک سال آینده طرح تکمیل شود که پس از تکمیل و بهره برداری 35 تا40 میلیارد دلار درآمد و عایدی برای کشور خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) درباره تاثیر تحریم ها بر اجرای فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: تحریم ها اندکی تاثیر داشت اما سبب نشد کار متوقف شود، بلکه برعکس همین تحریم ها باعث شد، فازهای 15 و 16 پارس جنوبی کاملا ایرانی باشد.


سردار


سردارعبداللهی تصریح کرد: برای این دو فاز درمجموع 52 میلیون مترمکعب گاز را به شبکه سراسری تزریق می کنند و از زمان بهره برداری تا به امروز 16/5 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه های خانگی تزریق شده است. فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) افزود: بحث افزایش قیمت ها موضوعی است که دو عامل تحریم ها و تورم ناگهانی آن را تشدید کرد مثلا قیمت فلزات کیلویی 400 تومان بود که یکدفعه و ناگهانی به 4 هزار تومان افزایش یافت که همین امرهزینه های تولید را افزایش داد.
  سردارعبداللهی درادامه یادآور شد: برای اینکه دانش فنی پروژه های عظیم را به دست آوریم باید هزینه می کردیم، اگر امروز می گوییم این دو فاز ایرانی هستند به این دلیل است که پایه و اساس آن دانش ایرانی است.
  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ادامه افزود: تمام طراحی و اجرای کاربر دوش مهندسان جوانی ایرانی بود و 71 درصد تجهیزات در داخل کشور تولید و 29 درصد دیگر از 15 کشوردیگر تامین شد. این دو فاز به صورت ای پی سی اجرا شد یعنی همه کار ایرانی بود و عملا خارجی ها هیچ دخالتی دراین زمینه نداشتند.
  سردارعبداللهی همچنین درباره میزان اشتغالزایی این دو فاز اظهار داشت: در زمان اوج کاری 10 تا 12 هزار نفر مشغول به کار بودند و در زمان راه اندازی 5 هزار نفر فعالیت می کردند اما اگر قرار باشد میزان اشتغال غیرمسقتیم را نیز محاسبه کنیم اشتغالزایی این دو فاز به 40 تا 50 هزار نفر می رسید زیرا بخش اعظم اشتغال غیرمستقیم صرف ساخت تجهیزات شده بود.

در بخش دیگری از این گفتگو مهندس شعبان پور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی با اشاره به ویژگی های فاز 15 و 16 خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این دو فاز این است که ما دست به یک سری از روشها برای راه اندازی زدیم که در روش های قبلی نبود به طور مثال تجهیزاتی از شرکت زیمنس خریداری کردیم ولی عملا ترخیص نشد و اجازه ندادند تا به دست ما برسد به این ترتیب ما توانستیم با یک طراحی دیگر و البته بدون کمپرسور فازها را راه اندازی کنیم.
 
شعباین
  شعبان پوردرادامه افزود: ما به کمک پیمانکاران و کارفرمایان کار جمعی و تیمی انجام دادیم و نتیجه مطلوبی هم گرفتیم. در ابتدای طراحی این پروژه به 2/99 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز بود اما با اعمال تحریم ها و افزایش تورم در کشور سرمایه مورد نیاز این پروژه به 5/5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.  مهندس شعبان پورادامه داد: در مورد طرح های پارس جنوبی به علت اینکه میدان های گازی بر روی دریاست، فاصله مرزی ما تا خشکی از 105 تا 135 کیلومتر است و بهره برداری از این دو فاز شامل حفاری در دریا، ساخت و نصب سکوها و اجرای خط لوله ها بود.
  مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی تصریح کرد: اگر امروز قیمت نفت را 40 دلار و گاز را 20 سنت در نظر بگیریم با توجه به ظرفیت این دو فاز که روزانه 75 هزار بشکه است ما سالی 2/6 میلیار دلار درآمد خواهیم داشت که نشان می دهد این طرح هزینه ها را بازمی گرداند.  
دانلود  

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن