تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820118941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به‌كار 1000 «مدرسه آماده» در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آغاز به‌كار 1000 «مدرسه آماده» در پايتخت
با اجراي طرح مدرسه آماده با همكاري شهرداري تهران، هلال‌احمر و آموزش و پرورش هزار مدرسه شهر تهران ايمن‌سازي شده و فرهنگيان و دانش‌آموزان آنها براي مقابله با حوادث آموزش مي‌بينند.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
با اجراي طرح مدرسه آماده با همكاري شهرداري تهران، هلال‌احمر و آموزش و پرورش هزار مدرسه شهر تهران ايمن‌سازي شده و فرهنگيان و دانش‌آموزان آنها براي مقابله با حوادث آموزش مي‌بينند. اين در حالي است كه بيشترين فرسودگي در ميان مكان‌هاي عمومي مربوط به مدارس مي‌شود. در كشور مدارس 13 ميليون دانش‌آموز را در خود جاي داده‌اند كه آهنگ نوسازي و احيا و مقاوم‌سازي با‌فت فرسوده اين مراكز نيز به كندي پيش مي‌رود.
درحالی‌که حدود يك سوم بناهاي آموزشي كشور فرسوده بوده و براي استفاده نيازمند بازسازي و مقاوم‌سازي هستند. تاكنون دستگاه‌هاي متولي براي نوسازي و احياي مكان‌هاي عمومي همچون بيمارستان‌ها و مراكز آموزشي اقدام عاجلي انجام نداده‌اند و از آنجايي كه كشور ما روي كمربند زلزله قرار گرفته، لازم است براي اين مراكز كه انبوه دانش‌آموزان را در خود جاي داده‌اند اقدام فوري انجام گيرد و در اين ميان بايد آموزش دانش‌آموزان را در اولويت قرار دهد.
    
تهران داراي بيشترين مدارس نيازمند بازسازي
روز گذشته با حضور رئيس جمعيت هلال‌احمر تهران، رئيس مديريت بحران كشور و جمعي از معاونان وزارت آموزش و پرورش از طرح مدرسه آماده رونمايي شد كه بر اساس اين طرح قرار است هزار مدرسه شهر تهران مقاوم‌سازي شده و فرهنگيان و دانش‌آموزان مشغول در آنها تحت آموزش‌هاي مقابله با حوادث قرار ‌گيرند.
سيد‌مرتضي رئيسي، رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور مهم‌ترين مطالبه آموزش و پرورش را كاهش مدارس غير ايمن عنوان كرد و گفت: آسيب‌پذيري قشر دانش‌آموزي از بلاياي طبيعي بيشتر از ساير اقشار جامعه است.
وي با بيان اينكه مؤلفه‌هاي زيادي در ايمني مدارس نقش دارند، گفت: فيزيك مدارس يكي از مؤلفه‌هاي مهم مدرسه ايمن است كه نيازمند بودجه و اعتبارات است.
رئيسي افزود: تهران داراي بيشترين مدارس نيازمند بازسازي است. در تهران به دليل قدمت مدارس و جمعيت زياد دانش‌آموزي مدارس زود به مرحله استهلاك مي‌رسند و بايد با تزريق بودجه اين مسئله حل و فصل شود.  همچنين احمد صادقي، رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران در مراسم طرح مدارس آماده شهرداري تهران گفت: با اجراي طرح مدرسه آماده مي‌توانيم با مقاوم‌سازي مدارس نسبت به ارائه آموزش‌هاي لازم در زمينه برخورد با بحران اقدام كنيم.
وي با بيان اينكه تفاهمنامه‌اي فيمابين هلال احمر و شهرداري تهران در خصوص ارائه آموزش‌هاي لازم به مدارس منعقد مي‌شود، گفت: معتقديم بايد آموزش و فرهنگ‌سازي از كودكي افراد آغاز شود و بايد اين اقدام از مدارس شروع شود كه بر همين اساس طرح مدارس آماده آغاز شده است.  رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران با بيان اينكه طرح مدرسه آماده به منظور كاهش خطرپذيري و پيشگيري از بروز صدمات احتمالي در زمان حوادث تهيه شده است، گفت: سهم كشور ما از مخاطرات طبيعي قابل‌توجه است و بايد اقدامات آموزشي زيادي در خصوص آماده‌سازي مردم در كنار بهسازي معابر و ساختمان‌ها انجام دهيم.
   
ورود آموزش كاهش مخاطرات طبيعي به مدارس
رئيس جمعيت هلال‌احمر كشور از آمادگي اين جمعيت براي اجراي هرچه بهتر طرح «مدرسه آماده» در پايتخت خبر داد و گفت: پشتيباني شهرداري تهران از اجراي طرح «مدارس آماده» قابل‌تقدير است.
سيد اميرمحسن ضيايي با بيان اينكه در كشورهاي توسعه‌يافته با آنكه شدت مخاطرات طبيعي زياد است، اما تلفات كم است، گفت: بررسي‌ها نشان داده است كه هرچقدر به آموزش اهميت داده شود، از شدت آسيب‌ها كاسته مي‌شود.  وي با بيان اينكه بايد به حوزه پيشگيري و مخاطرات طبيعي به عنوان يك اولويت ملي نگاه شود، گفت: نگرش قالب اين است كه پس از وقوع حوادث، مديريت با تمام امكانات وارد شود اما در كشورهاي ديگر اينگونه نيست.  وي با اشاره به حادثه‌خيزي كشورمان گفت: يكي از روش‌هاي كاهش مخاطرات طبيعي، آموزش است و يكي از مكان‌هاي مناسب براي ارائه اين آموزش‌ها مدارس هستند.  رئيس جمعيت هلال‌احمر كشور افزود: جامعه دانش‌آموزي 13 ميليون نفر است كه با احتساب خانواده‌هايشان بايد بگويم 40 ميليون نفر درگير آموزش‌هاي امداد و نجات مي‌شوند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن