تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مدرسه آماده» یک طرح برای کاهش خسارات بحران+جزئیات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «مدرسه آماده» یک طرح برای کاهش خسارات بحران+جزئیات
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:طرح مدرسه آماده عمدتا معطوف به کاهش و پیشگیری خطر پذیری قبل از بحران است و بعد از وقوع بحران نیز با توانمندی خود به کاهش خسارات بعد از بحران می‌آید.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد صادقی رئیس سازمان پیگیری و مدیریت بحران شهر تهران در همایش طرح 1000 مدرسه آماده که امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، اظهار داشت: طرح مدرسه آماده عمدتا معطوف به کاهش و پیشگیری خطر پذیری قبل از بحران است و بعد از وقوع بحران نیز با توانمندی خود به کاهش خسارات بعد از بلایای طبیعی و بحران می‌آید.


وی گفت: رویداد بزرگی که امروز اتفاق می‌افتد نقطه عطف برای شهروندان شهر تهران است تا گام‌های بسیار بزرگی با اجرای طرح مدرسه آماده به مرحله اجرا و توانمند سازی جامعه داشته  باشند.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه تصریح کرد: رویداد بزرگ دیگری که امروز در این همایش اتفاق می‌افتد انعقاد تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و جمعیت هلال احمر کشور است که در جنبه فاز حین بحران و بعد از بحران به صحنه می‌آید.


صادقی با بیان این که برای دغدغه‌مند کردن مردم و آشنایی آن‌ها با بحران، مخاطره و نحوه برخورد مردم برای رفع و کاهش اثرات مخاطره نیازمند یک کار ریشه‌ای و اساسی هستیم، تاکید کرد: این نیاز ما در سطح شهری مثل تهران که  از لحاظ موقعیت ریسک در رتبه بالایی قرار دارد محقق نمی‌شود مگر این که آموزش و دغدغه مند کردن افراد جامعه را از سنین پایین و مجرای اصلی خود یعنی مدارس شروع کرده و جلو برویم.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: اگر مدارس توانمند شوند نه تنها در مواقع بحران، بلکه موضوعات اجتماعی را می‌توانند در جهت اجرای مناسب پیش ببرند.


صادقی بیان کرد: شهر تهران از لحاظ ریسک موقعیت بالایی داشته و ما نیازمندیم که اقدامات قبل از حادثه چون مدرسه آماده را به اجرا درآورده و توانمندی در پاسخ به حوادث را ارتقاء دهیم و باید برای شهر تهران کاری کنیم که از تمام توانمندی‌های آن استفاده کنیم.


وی در ادامه تاکید کرد: تا پایان سال 95 هزار مدرسه را با برنامه آماده سازی و توانمند کردن در برابر زلزله تحت پوشش قرار خواهیم داد.


صادقی با بیان این که در جهان امروزه با وجود تمهیدات و اقدامات لازم پیشگیرانه برای کاهش خسارت بلایای طبیعی همچنان آمار سازمان ملل متحد نشان از تداوم وجود خسارت‌های جبران ناپذیر است، گفت: سهم کشور ما در خسارت مالی و جانی ناشی از بلایای طبیعی و بحران قابل توجه است و باید در کنار اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر پذیری در مرحله پاسخ خود را توانمند کنیم.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: با این که پیشگیری اصلی در مقابله با بحران است، اما مجبور هستیم که جامعه و تک تک افراد آن را توانمند کنیم.


وی با بیان آمار سازمان ملل متحد از سال 2005 تا 2015 در خصوص خسارت‌های بلایای طبیعی گفت:  700 هزار نفر در اثر بلایای طبیعی کشته شده و یک میلیون و 400  هزار نفر مجروح در دنیا به ثبت رسیده، 23 میلیون نفر بی خانمان تحت تاثیر حوادث طبیعی به وجود آمده و بالغ بر 3 تریلیون دلار دنیا از نظر اقتصادی متزلزل  شده و هم اکنون تغییرات جوی دغدغه‌های جدیدی به بحران افزوده است که در نتیجه آن 144 میلیون نفر خانوار محل زندگی خود را ترک کردند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن