تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816649350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرعت‌ گیر قیمتی در بازار ارز


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سرعت‌ گیر قیمتی در بازار ارز




روز یکشنبه، عرضه بازارساز، سرعت‌گیر افزایش قیمتی دلار شد تا روند روبه رشد شاخص بازار ارز متوقف شود. در شرایط فعلی بازار، مداخله رسمی متغیری است که می‌تواند به‌عنوان عامل ضدنوسان و سرعت‌گیر قیمت عمل کند.





روزنامه دنیای اقتصاد: روز یکشنبه، عرضه بازارساز، سرعت‌گیر افزایش قیمتی دلار شد تا روند روبه رشد شاخص بازار ارز متوقف شود. در شرایط فعلی بازار، مداخله رسمی متغیری است که می‌تواند به‌عنوان عامل ضدنوسان و سرعت‌گیر قیمت عمل کند.

البته اثر این مداخلات عموما مقطعی و زودگذر است. در هر حال، مداخله روز گذشته تا حدی توانست اثرگذار شود؛ به‌طوری‌که دلار از سقف روزانه خود پایین آمد و نهایتا با 5 تومان کاهش نسبت به روز شنبه به قیمت 3 هزار و 720 تومان رسید.

در دومین روز هفته، عرضه ارز از آنجا موثر واقع شد که در روز شنبه حجم ارز موجود در بازار کم بود و همین عامل تا حد زیادی به رشد قیمت کمک کرده بود. افزایش عرضه موجب شد که بازیگران غیررسمی بازار نیز خریدهای خود را تحویل نگیرند و در قبال آن مقداری ضرر را نیز تقبل کنند. در نتیجه، کاهش تسویه‌های ارزی آتی نیز تا حدی در کاهش قیمت موثر بود. با وجود کاهش قیمتی روز گذشته، ‌آنچه در بازار وجود دارد، توجه بیشتر معامله‌گران به اخبار منفی است.

 برخی از فعالان اعتقاد دارند،‌ این موضوع به‌واسطه حساسیت ذاتی بازار به این گونه اخبار است،‌ حال آنکه گروه دیگری اعتقاد دارند بازار برای افزایش بیشتر تنها به‌دنبال بهانه می‌گردد. روز گذشته همسو با کاهش دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با هزار تومان افت به قیمت 961 هزار تومان رسید. این اولین افت سکه در 6 روز گذشته بود.

 دلار که روز شنبه به بالاترین قیمت خود در 3 سال گذشته رسیده بود، در ابتدای روز یکشنبه مقداری افزایش قیمت را تجربه کرد، اما نهایتا از سقف قیمتی روزانه پایین آمد تا روند رو به رشد آن متوقف شود.

در دومین روز هفته،‌ شاخص بازار ارز، معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 730 تومان آغاز کرد که افزایشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. مدت کمی از شروع معاملات نگذشته بود که این ارز تا قیمت 3 هزار و 734 تومان نیز بالا رفت. پس از رسیدن دلار به این سطح قیمتی، به یکباره فروش ارز شدت گرفت و روند کاهشی آغاز شد؛ به‌طوری‌که تا ساعت 3 بعدازظهر قیمت دلار تا 3 هزار و 720 تومان نیز پایین آمد. قیمت یاد شده 5 تومان کمتر از قیمت روز شنبه بود که اولین کاهش دلار از 16 دی را رقم زد. در دومین روز هفته،‌ تحرکات معامله‌گران کمتر از روز شنبه بود و فریادهای آنها کمتر به گوش می‌رسید.

به گفته فعالان، برگشت قیمت دلار از سقف قیمتی، احتیاط معامله‌گران در خرید ارز را بالا برده بود. به گفته حاضران در بازار، معامله‌گران پس از اینکه دلار به بالاترین قیمت 3 ساله اخیر خود رسید، احساس کردند که امکان دارد حساسیت در بازار افزایش یابد، بنابراین تصمیم گرفتند کمی عقب‌نشینی کنند و منتظر فرصت دیگری برای نوسان‌گیری باشند.

عامل مهم‌تری نیز که در این عقب‌نشینی موثر بود، ‌افزایش عرضه ارز از سوی برخی صرافی‌های بانک‌ها بود. به گفته فعالان، از صبح روز یکشنبه میزان عرضه این صرافی‌ها بالا رفته بود تا حجم ارز نقدی بازار کم‌کم افزایش یابد. یکشنبه نرخ حواله درهم نیز رشد خاصی را تجربه نکرد تا قیمت دلار نیز از این جهت تحریک نشود.







تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن