تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819850953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷۵۰ هكتار از بستر «كشف رود» آزاد سازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديرعامل آب و منطقه ای خراسان رضوى:
۷۵۰ هكتار از بستر «كشف رود» آزاد سازی شد

کشف رود


شناسهٔ خبر: 3021756 - یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
استانها > خراسان رضوی

مشهد- آزاد سازی ۷۵۰ هكتار از اراضى رودخانه كشف رود با صرف اعتبار يك ميليارد تومان از مهمترین محور های نشست خبری ظهر یکشنبه مدیر عامل آب و منطقه ای خراسان رضوی بود. به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسين جعفرى ظهر يكشنبه در نشست خبرى «احيا و نجات رودخانه كشف رود» كه در تالار جلسات شركت آب منطقه اى خراسان رضوى برگزار شد با بيان اينكه تاكنون ۷۵۰ هكتار از اراضى رودخانه كشف رود آزادسازى شده است، اظهار كرد: تمام هزينه هاى رفع تصرفات رودخانه كشف رود تاكنون يك ميليارد تومان بوده كه توسط شركت آب منطقه اى خراسان رضوى تامين شده است. وى با بيان اينكه اين اعتبار به تفكيك ۳۰۰ ميليون تومان از محل هزينه هاى جارى و ۷۰۰ ميليون تومان از محل ديون تامين شده است، افزود: اين در حالى است كه براساس برنامه ريزى ها هزينه رفع تصرفات بيش از شش ميليارد در طول سه سال برآورد شده بود كه خوشبختانه اين مهم با صرف هزينه كمتر و مدت زمان كوتاه ترى محقق شد. وى عنوان كرد: بر اساس آمار سال ۹۰ جمعيت شهرى حوضه آبريز كشف رود دو ميليون و ۹۰۰ نفر و جمعيت حاشيه نشين يك ميليون و ۲۰۰ نفر است.

جعفرى در خصوص وضعيت رودخانه كشف رود قبل از آزادسازى تصرفات ابراز كرد: در گذشته نخاله هاى ساختمانى، فاضلاب هاى خانگى و سرريز هاى تصفيه خانه هاى پركندآباد و النگ اسدى در اين رودخانه تخليه مى شد كه باعث شكلگيرى محيط متعفن و آلوده شده بود.

وى با بيان اينكه روزانه ۳۰۰ تانكر فاضلاب در رودخانه كشف رود تخليه شده است، ابراز كرد:  همچنين اين محل باعث بيتوته افراد معتاد، تخليه فاضلاب هاى خطرناك حاوى فلزات سنگين، چراى دام و استفاده از فاضلاب هاى آلوده، راه اندازى كارگاه هاى دباغى نيز شده بود.

مديرعامل آب منطقه خراسان رضوى در خصوص فعاليت هاى انجام شده در اين محل ابراز كرد: رفع تصرفات و احداث جاده قابل دسترس در حاشيه رردخانه كشف رود از جمله اقدامات بود كه تاكنون از مجموع ۷۰ كيلومتر ۴۲ كيلومتر در مسير اصلى بازسازى شده است.

وى با اشاره به آزادسازى ۷۵۰ هكتار از اراضى رودخانه كشف رود عنوان كرد: در حال حاضر شش كيلومتر از طول و ۶۵ كيلومتر از مساحت اين رودخانه به شهردارى جهت توسعه فضاى سبز واگذار شده است.

جعفرى خاطر نشان كرد: در طرح جامع رودخانه كشف رود تلاش شده تا تمام جوانب با در نظر گرفتن نيازها و اهداف دستگاه هاى دخيل قرار داد به صورت مشاركت مورد توجه و تدوين قرار بگيرد.

وى ادامه داد: در اين طرح همچنين برنامه ها در سه سطح كوتاه مدت شامل حفاظت و نگهدارى از رودخانه كشف رود و جلوگيرى از برداشت فاضلاب و آبيارى اراضى كشاورزى، سطح ميان مدت شامل آزادسازى بستر رودخانه، بازگشايى و لايروبى رودخانه ها،   احداث كمربند سبز در حاشيه رودخانه و در نهايت سطح سوم شامل مطالعات جامع احياى رودخانه كشف رود در نظر گرفته شده است كه خوشبختانه اهداف كوتاه مدت آن محقق شد.

 مديرعامل آب منطقه خراسان رضوى از جمع آورى ۹۰ موتور تلمبه غير مجاز در حاشيه رودخانه كشف رود خبر داد و گفت: در همين راستا چاه هاى غير مجاز قالى شويى پر شدند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن