تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816451496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواندنی ها با (61)


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خواندنی ها با برترین ها (61)




در این شماره از خواندنی ها با ترجمه جدیدی از «موبی دیک» شاهکار قرن نوزدهمی ادبیات امریکا، زندگی نامه جدیدی از آلبرکامو، رمانی از نجیب محفوظ و.... آشنا شوید.





برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با ترجمه جدیدی از «موبی دیک» شاهکار قرن نوزدهمی ادبیات امریکا، زندگی نامه جدیدی از آلبرکامو، رمانی از نجیب محفوظ و.... آشنا شوید.

در برابر تخت

نجیب محفوظترجمه ی محمدعلی عسگرینشر پیدایشچاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (61)



در این کتاب نویسنده دادگاهی خاص را ترتیب می دهد که دست اندر کارانش تعدادی از الهه های کهن مصر از جمله «ایزیس» و فرزندش «حورس» هستند. در رأس این دادگاه نیز «اوزیریس» قرار دارد که خدای بزرگ مصری ها بوده است. دادگاه  فضایی کاملاً اسطوره ای  و متناسب با دوران قدیم مصر دارد. «نحوت» الهه کاتب ابتدا نام فرماندهان مهم را معرفی می کند و شرح مختصری از هر کدام ارائه داده و بعد از اوزیریس از آنها می خواهد از خود و اعمالشان دفاع کنند.

کتاب «دربرابر تخت» در مجموع روایتی مستند و مختصر از تاریخ مصر را به همراه دارد اما نویسنده کارش روایت صرف تاریخ نیست. او رویکردی کاملاً سیاسی و نقادانه دارد و به خصوص سرنوشت نهایی اش را  گوشزد کند. تا به این وسیله سایر حاکمان پند گرفته و خطاها یا اشتباهاتشان را تصحیح نمایند. برخی از فصل های کتاب از جمله دوران ناصر و سادات فوق العاده است و مسایل روز جوامع خاورمیانه عربی را به صورتی موجز مورد موشکافی قرار می دهد.


علف شبانه

پاتریک مودیانوترجمه ی شبنم درویشنشر چشمهچاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (61)



شخصیت های داستان مودیانو،  از اولین رمان او، میدان اتوآل (1968)، تا امروز، همواره در تنهایی ها و پرسه زنی های شبانه شان، دنبال پاسخ معمایی در گذشته هستند. گذشته ای که از بین نرفته است – یا گذشته ای که نگذشته است. هر اتفاق، جغرافیای مشخصی دارد که راوی با گذری دوباره از آن در زمان حال، بی آن که به پاسخ مشخصی برسد، به واکاوی وسواس گونه اش می پردازد. و هر بار در پایان آثارش این نکته را در می یابیم که در تمام آن خاطره بازی ها و شب گردی ها، رفتن، هدف اصلی بوده است، نه رسیدن. این سوال است که مسیر زندگی را مشخص می کند، نه پاسخ آن.

در رمان «علف شبانه» که سال 2012 در فرانسه منتشر شد، هم چون دیگر آثار مودیانو، با دنیایی پر ازتردید و ترس روبرو می شویم؛ تردید درباره ی ماهیت هر آنچه در گذشته اتفاق افتاده و ترس از ناپدید یا نابود شدن شان. خاطرات نه می میرند نه از بین می روند. در گوشه ای از ذهن انسان می خوابند و روزی  به ناگاه بر می خیزند. اما خاطرات راوی علف شبانه، خلاف خاطرات اکثر مردم، واضح و سرراست نیستند. با رویا، واقعیت و خواب هایش درآمیخته اند. در گذر زمان کم نور و گاهی بی رنگ شده اند، و به همین سادگی نمی شود آن ها را رمزگشایی کرد.


کامو آرمان سادگی

ایریس رادیشترجمه مهشید میرمعزینشر ثالثچاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (61)



کامو، اندیشمند عصیانگری که انسان برایش اهمیت دارد و همواره وکیل مدافع سادگی است؛ سادگی ای که برای این الجزایری-فرانسوی، اساس همه چیز و همزمان قوی ترین همراهش در زیر آفتاب به حساب می آید.

نتایج و بررسی ها، ایریس رادیش «تازه تر از همیشه» است. رادیش که از منتقدان بسیار سرشناس ادبی است، به مناسبت صدمین سالروز تولد کامو، ما را همراه خود به سفری جذاب می برد. از بلکور، منطقه ی فقیرنشین الجزایر که کامو در آن جا کنار مادر خاموش خود بزرگ می شود تا پاریس خاکستری که تحت اشغال آلمانی ها، اخلاقیات این اگزیستانسیالیست جوان را به مبارزه می طلبید. سارتر که رقیب او و فردی مشهور است، کامو را که ضد فاشیسم، ضدکمونیسم و اروپایی است، با تحقیر «پسر خیابانی الجزایری» می خواند؛ کامویی که برای خود یک غریب و روشن بین تر از همه است.


موبی دیک یا نهنگ بحر

هرمان ملویلترجمه ی صالح حسینیانتشارات نیلوفرچاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (61)



موبی دیک قصه ی نبرد ناخدا با وال سفید است.

این گفته ی موجز درباره ی فوق العاده ترین اثر قرن نوزدهمی ادبیات امریکا. ای بسا گویای همه چیز و هیچ چیز باشد. موبی دیک چیست؟ قصه ی بزرگ دریاست. گزارش نامه ی بزرگی درباره ی صنعت والگیری. سرودنامه ی بزرگی درباره ی طبیعت و دسترنج و  شأن و شوکت آدمی. اثر رمزی بزرگ درباره ی سرنوشت بشری. پیشگویی رویدادهای قریب الوقوع در دوران ما. برشی عمیق در ارائه ی معنوی و سیاسی ایالات متحده.

آدمیان راهی دریا می شوند که وال شکار کنند و از روغنش به سعی و دشورای روشنایی به دست آورند. ملویل، با  زحمت و صبر ایوب، درباره ی این حیوان اطلاعات دقیق جمع می کند، و جذب و تحلیل آن در صنعت والگیری بر عرشه ی کشتی.


علی حاتمی (مجموعه یاد)

عباس بهارلونشر ایدهچاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (61)



بی تردید علی حاتمی یکی از چهره های اصلی سینمای ایران است که به نحو بارزی بر آن تأثیر گذاشته است. تأثیر بارز حاتمی بر سینمای ایران به این معنی است که نقش و رنگ ممتاز او به سینمای ایران از نقش و رنگ آثار سینماگران دیگر ممتاز است. او در میان فیلم سازان هم نسل و نسل پس از خود مانندی ندارد؛ زیرا از همان آغاز فعالیت فیلم سازی خود درصدد خلق آثاری بود که در سینمای ایران تقریباً سابقه نداشت. کم تر کسی با سینمای حاتمی آشنا است در معرفی او به عنوان فیلم ساز «اصل» و «اورژینال» دچار تردید می شود.

در نزد حاتمی فیلم سازی روندی بسیار دشوار و نیازمند تتبع و ممارست بود. موضوع فیلم های و به گذشته های دور و نزدیک راجع است؛ به گونه ای که ناچار بود اغلب صحنه هایش را بازسازی شخصیت ها و وقایع تاریخی هستند، با رعایت ملاحظات بسیار فیلم برداری کند. تمام کوشش حاتمی در فیلم هایش معطوف به این بود که به حد کمال و ظرافت از افه های تصویری استفاده کند، و این کوشش با افراط ها در حقیقت با شیفتگی و شیدایی همراه بود.

هر شیئی یا صحنه ای در فیلم های حاتمی با دقت و صرف وقت بسیار انتخاب یا بازسازی می شد، نماینده ی فضای تاریخی و عاطفی خاصی است که بینش هنری و روان شناختی او را نشان می دهد.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

[email protected]

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.








تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن