تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804668737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مؤثرتولید برندهای داخلی در توسعه صنعت مد و لباس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نقش مؤثرتولید برندهای داخلی در توسعه صنعت مد و لباس
طراحان مد و لباس با تولید یک برند مشترک می‌توانند لباسی مناسب با فرهنگ و پیشینه تاریخی کشور ایران ارائه دهند.

نقش مؤثرتولید برندهای داخلی در توسعه صنعت مد و لباس
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزگاری لباس ایرنیان هماهنگ با فرهنگ، محیط زندگی و پیشینه تاریخی آن‌ها بوده است، اما بعد از دهه دوم انقلاب مقوله پوشش به مسئله اساسی تبدیل شد به نوعی که پوشش ایرانی اسلامی با کج سلیقگی و سیاستگذاری‌های غلط رفته رفته کم‌رنگ و باعث شد که مردم به سمت برندهای خارجی بروند و رغبتی به استفاده از پوشاک ایرانی نداشته باشند.


شهیندخت مولارودی معاون امور زنان و جوانان ریاست جمهوری در این‌باره می‌گوید: در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که دغدغه‌های سیاستگذاران وضع قوانین مختلف از جمله قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف است که 26 دستگاه اجرایی را موظف به ساماندهی وضعیت حجاب کرده، اما متاسفنه این دغدغه هنوز برطرف نشده است.


با توجه به اینکه صنعت مد و لباس علاوه بر تأمین پوشش بدن نشان‌دهنده هویت افراد است، درپی مطرح شدن قانون آن در مجلس با مخالفت بسیاری از نمایندگان مبنی بر اینکه معتقدند پوشش همه باید در قالب یک یونیفرم یکسان باشد، با ایراد و اشکالات متعددی روبه‌رو است. زیرا در عین حفظ وحدت اسلامی، هر قومی لباس، فرهنگ و ارزش های خود را دارد که به نوع پوشش خود می‌تواند معرف فرهنگ اقوام ایرانی و شناساندن آن به ویژه به کشورهای غربی باشد.


در طی سال‌های گذشته بی‌توجهی به نوع پوشش و خواستگاه‌های هر منطقه به اجبار یک پوشش را به آن‌ها تحمیل کرده که خود یک چالش بزرگ است. اینکه هر استان و هر قومیتی به عنوان معرف فرهنگ خود لباس منطقه خود را به تن کند، نیازمند اقدامات و تصویب قانون حمایتی است که در نهایت با تجاری‌سازی در قالب مد و لباس می‌توان مانع از ورود فرهنگ‌های بیگانه در این عرصه شد.


چند سالی است که مردم به طراح‌ها و آثار ایرانی علاقه مند شدند و به ویژه بانوان از نمادها و طرح‌های ایرانی در لباس و پوشش خود استقبال کردند، اما تعداد کسانی که از این طرح‌ها و لباس‌ها استفاده می‌کنند محدود است زیرا تاکنون آن گونه که باید در این حوزه فرهنگ‌سازی نشده است.
 در سال‌های اخیر کارگروه‌های مد و لباس جشنواره‌های متعددی در این زمینه برپا کرده که هنوز هم فاصله زیادی تا رسیدن به حد مطلب و ایده‌آل آن وجود دارد.


**حمایت از تولید برند ایرانی


در همه جای دنیا، صنعت مد، نیازمند سرمایه گذاری است که در تمام کشورها سرمایه‌گذاران بزرگ از این صنعت حمایت ویژه‌ای می‌کنند در حالیکه در ایران از سوی دولت بودجه چندانی به صنعت مد تعلق نمی‌گیرند، زیرا به دلیل اختلاف سلیقه عده‌ای تنها طرفدار برگزاری جشنواره‌های عفاف و حجاب هستند و با برگزاری جشنواره‌های مد و نمایش زنده لباس بویژه برای بانوان مخالفت می‌کنند، در صورتی که از تولید یک برند ایرانی و شناسانده شدن آن به تمام کشورها و جذب سرمایه‌گذار و همچنین بازگشت سرمایه و اشتغال‌زایی آن غافل‌اند.


در حال حاضر ایرانیان تنها مصرف‌کننده برندهای اروپایی، ترکیه‌ای، تایلندی و چینی هستند که در بیشتر سیتی‌سنترها و مراکز تجاری بزرگ شاهد حضور این برندها هستیم که افراد به راحتی یک برند ترک را به دلیل قیمت مناسب آن خریداری می‌کنند، غافل از اینکه این برند در آن کشور به عنوان برند ضعیف و بسیار ارزان قیمت معرفی شده است.


و این در حالی است که، با حمایت دولت برای برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس،پرورش استعداد طراحان ایران می‌توان با تولید یک برند ایرانی و استفاده از نوع پوشش قومی و نژادی در آن به تولید یک لباس مناسب با فرهنگ ایرانی خود دست یابیم.


امید است با برگزاری بیشتر نمایشگاه‌های مد و لباس و در همین راستا نخستین نمایشگاه مد و لباس دانشجویی به عنوان شروع در این عرصه را می‌توان به فال نیک گرفت، شاهد برگزاری و رونمایی از کارهای قوی تر باشیم و جوانان و طراحان در این عرصه را با حمایت دراین زمینه ترغیب کنیم تا شاهد آن باشیم که هر فرد تنها برند ایرانی و لباس و مد کشور خود را بر تن کند تا اینکه پول خود را صرف خرید از برند‌های بی‌کیفیت و بی‌ارزش دیگر کشورها کنند.


انتهای پیام / 















اشتراک گذاری









مطالب مرتبط

آیا سن بزهکاری در کشور پایین آمده است ؟
سهم الارث وراث از متوفی چگونه تعيين می شود؟
توسعه صنعت غذای حلال گامی جهانی در اشتغال جوانان
استاندار تهران: برند سازی كالا به نام جهان اسلام
با يك كليك نيمه گمشده خود را پيدا كنيد!













۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن