تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802443137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه راه‌آهن از برنامه ششم حذف شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون برنامه‌ ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن گفت: در سیاستهای کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه دو بند درباره توسعه راه‌آهن وجود داشت اما این دو بند در برنامه ششم حذف شد.

به گزارش تراز ،سعید رسولی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی توسعه راه‌آهن و حمل و نقل از طریق شبکه ریلی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی تأکید داشته‌اند در این راستا وزیر راه و شهرسازی نیز اهتمام ویژه خود را بر توسعه ریلی گذاشته است.
رسولی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی وابستگی به شرکت‌های خارجی نداشته باشیم و بومی‌سازی در آن به وفور یافت شود که در بخش ریلی نیز ما عموماً به بومی‌سازی روی آورده‌ایم مثلاً کارخانجات تولید واگن در کشور توسعه یافته است و یا در حال تولید ریل ملی در داخل کشور هستیم.
وی اظهار داشت: متأسفانه با وجود تأکیدات همه مسئولان نظام بر توسعه خطوط ریلی و الزامات برنامه، عده‌ای به راحتی اعتبارات این بخش را نادیده می‌گیرند و در توسعه آن اهتمام ویژه‌ای ندارند. معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با اشاره به اینکه وجود تأکیدات در سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه، راه‌آهن جایی در برنامه ششم توسعه ندارد، ادامه داد: راه‌آهن نیازمند توجه خاص و ویژه نیست بلکه خواستاریم همین اعتبارات معمولی را هم از ما سلب نکنند.
رسولی با تأکید بر اینکه اگر همراه با لایحه آسیب‌شناسی ارائه نشود منطقی نیست، گفت: متأسفانه رد پای راه‌آهن در برنامه ششم توسعه وجود نداردو با این نگاه پنج سال دیگر عقب می‌افتیم؛ در حالی که در سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه ششم دو بند به توسعه راه‌آهن اشاره شده است این دو بند در برنامه ششم حذف شد.
وی اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری دو بند از سیاست‌های ابلاغی کلی برنامه ششم را به خط آهن اختصاص می‌دهند حداقل باید دو حکم در برنامه ششم داشته باشیم و حداقل برای این دو حکم دو ردیف بودجه‌ای در قانون بودجه درج شود که ارتباط منطقی برقرار شود.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن افزود: در تدوین سیاست‌های برنامه در دولت، قطعاً وزرا وارد نمی‌شوند و این موضوعات توسط کارشناسان بررسی می‌شود. دولت کارگروهی متشکل از 4 نفر از اعضا را تشکیل می‌دهد تا به بودجه رسیدگی کنند و در صحن علنی نیز مطرح شود زیرا صحن علنی دولت ظرفیتی ندارد تا به موضوعات یک به یک رسیدگی کند.
وی تأکید کرد: حرف صریح ما این است که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران براساس حمایت‌های روشن و منویات مقامات عالی نظام، باید توسعه یابد؛ مقام معظم رهبری سال گذشته در مپنا به صراحت اعلام کردند که پروسه حمل بار توسط جاده باید به سمت سیستم ریلی منتقل شود و قطعاً توصیه ایشان یک توصیه کلی نیست بلکه برداشتی از روند توسعه حمل و نقل است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن به آمار بالای تلفات سوانح رانندگی اشاره کردو افزود: در گذشته داستان طنزی وجود داشت مبنی بر اینکه چاله‌ای در خیابان اصلی شهری وجود داشت و هر روز عده‌ای در آن می‌افتادند، بزرگان برای رفع این مشکل اعلام کردند که باید بیمارستانی در کنار این چاله ساخته شود تا مصدومان حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شوند اما هیچ کس به فکر رفع این چاله نبود، امروز در بخش حمل و نقل جاده‌ای ما این موضوع حاکم شده است.
وی ادامه داد: در سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور سالانه 17 هزار نفر کشته می‌شوند و ده‌ها برابر آن، افراد معلول و نقص عضو دائم می‌شوند اما ما برنامه‌ای برای کاهش سهم حمل و نقل جاده در جابجایی کالا و مسافر و انتقال سهم جاده به ریل نداریم، اما به دنبال توسعه خدمات‌رسانی به سانحه دیدگان رانندگی، توسعه بیمه‌ها برای تصادفات و توسعه بیمارستان‌ها برای خدمات بهتر به سانحه دیدگان سوانح رانندگی هستیم.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن بیان کرد: آیا بهتر نیست با کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای در جابجایی‌ها، همین پول بیمه‌ها، به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد؟ بدین ترتیب تلفات انسانی ما در سوانح رانندگی هم کاهش می‌یابد اما ما به این موارد فکر نمی‌کنیم و در واقع هزینه‌های جدید تحمیل می‌کنیم برای آنکه هزینه نکنیم.


منبع: فارس





زمانبندی انتشار: 19 دى 1394 - 11:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن