تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرجام اختلاف حسابرسی میان شهرداری تهران و شورا چه خواهد بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فرجام اختلاف حسابرسی میان شهرداری تهران و شورا چه خواهد بود؟
اگر قرار باشد اختلاف حساب شهرداری و شورا به حکمیت یا رسیدگی سپرده شود، پیمانکار شهرداری در شرکت مترو تهران و حومه، رای نهایی را صادر خواهد کرد. اتفاقی عجیب که ریشه در غیر دولتی بودن شهرداری تهران و اختیار این نهاد در انتخاب حسابرسش رخ داده و موجب شده که مرجع رسیدگی کننده به اختلاف، عملا یک طرف غائله باشد.
کد خبر: ۵۵۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ - 05 January 2016





اختلاف حسابرسی شهرداری و شورای شهر در حالی مطرح می‌شود که هنوز معلوم نیست طرفین برای اثبات مدعایشان چه خواهند کرد؛ هرچند می‌توان حدس زد که شهرداری در این ماجرا دست بالا را داشته باشد و در نهایت اختلاف به وجود آمده با تایید بخش عمده یا همه گزارش حسابرسی این نهاد رفع خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، با انتشار گزارش حسابرسی شورای شهر تهران از برخی شرکت های زیر مجموعه شهرداری، غائله ای آغاز شد که روز به روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود و معلوم نیست فرجام آن چه خواهد بود. به ویژه آنکه می‌بینیم طرفین برای اثبات مدعای خود به گزارش های حسابرسی شان تکیه می‌کنند.

آن گونه که گزارش حسابرسی شورا نشان می‌دهد، حسابرسی برخی شرکت های زیر مجموعه شهرداری تهران دچار اشکالاتی اساسی است و بر این اساس نتیجه گیری می‌شود که حسابرسی کل شهرداری دچار اشکال باشد، در حالی که در سمت دیگر، شهرداری بر صحت گزارش های خود تاکید دارد و ابهامات را ناشی از خطاهای حسابرس شورا ذکر می‌کند.

قالیباف، شهردار تهران در این باره می‌گوید: وقتی شهرداری خودش حسابرسی می‌کند و در کلان حسابرسی می‌آید دیگر ضرورتی برای حسابرسی مجدد نیست، این حرف من قانونی است، اما به‌دلیل اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و شورا نمایندگان مردم هستند، اجازه دادم شرکت‌ها هم از سوی شورا حسابرسی شوند.

او با تاکید بر اینکه گزارش حسابرسی مبنای تشخیص نیست و تایید  یا رد آن در شورا ملاک قضاوت درباره آن به شمار می‌آید، می‌افزاید: حسابرس فارغ از درست و غلط‌بودن حسابرسی‌اش، تصمیم‌گیر نیست. طبق قانون تجارت، حسابرس گزارش خود را به مجمع می‌دهد و مجمع است که تصمیم می‌گیرد گزارش را رد یا تأیید کند. اینکه می‌گویند در شرکت‌ها جرم و فساد مالی اتفاق افتاده، این گونه نیست و اصلا برخی از آنها اشکالات اداری است.

همه اینها در حالی است که برخی اعضای شورا بر صحت گزارش حسابرسی این نهاد تاکید دارند تا نتیجه بگیریم که می‌بایست نهاد ثالثی به ماجرا ورود نموده و ادعاهای دو طرف را مورد بررسی و سنجش قرار دهد تا مشخص شود که حق با کیست و چه باید کرد. اتفاقی که تا رخ ندهد، عیار دفاع اعضای شورا و شهرداری از گزارش حسابرسی شان مشخص نخواهد شد.


فرجام اختلاف حسابرسی میان شهرداری تهران و شورا چه خواهد بود؟



بر این اساس می‌توان پرسید که مرجع رسیدگی به اختلاف گزارش های حسابرسی کیست؟ سوالی که شهردار تهران در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که چند روز برگزار شد به آن پاسخ داد. پاسخی که با توجه به آن می‌توان فرجام ماجرا را تاحدودی حدس زد.

قالیباف برای اثبات صحت گزارش حسابرسی شهرداری، به حسابرسی صورت گرفته در شرکت مترو تهران اشاره کرد که برخی از اختلافات حسابرسی ها مربوط به آن است. او در این باره گفت: حسابرس مترو را از چند سال قبل از سازمان حسابرسی که معتبرترین مرجع حسابرسی کشور است، انتخاب کردیم. چطور می‌شود که سازمان حسابرسی همه اسناد را حسابرسی می‌کند و به آن امتیاز خوب، قابل قبول و مطلوب می‌دهد و بعد یک شرکت حسابرسی بند (ج) که از جهت حجم ریالی صلاحیت حسابرسی در این حجم ریالی را ندارد، حسابرسی ما را بعد از چهار سال تأیید متوالی، یکباره رد می‌کند؟

شهردار تهران در ادامه افزود: اینجا هیچ فساد مالی نیست؛ حسابرس شورا آمده نظری داده است. نظر این حسابرس و حسابرس شهرداری به شورا می‌رود و در آنجا بررسی می‌شود، تازه اگر اختلاف نظری هم باشد جامعه حسابرسی است که می‌تواند اظهارنظر کند که کدام یکی حرفشان درست است و درنهایت آن کسی که تأیید می‌کند مجموعه شوراست.

این توضیحات نشان می‌دهد که حسابرس شهرداری در شرکت مترو، سازمان حسابرسی است؛ همان نهاد مرجعی که اگر قرار به بررسی اختلاف حسابرسی های شهرداری و شورای شهر تهران باشد، مرجع رسیدگی کننده خواهد بود. مرجعی که خود یک طرف ماجراست و به دلایل فنی بالادست حسابرس شورای شهر محسوب می‌شود.

به عبارت بهتر، اگر قرار باشد اختلاف حساب شهرداری و شورا به حکمیت یا رسیدگی سپرده شود، پیمانکار شهرداری در شرکت مترو تهران و حومه، رای نهایی را صادر خواهد کرد. اتفاقی عجیب که ریشه در غیر دولتی بودن شهرداری تهران و اختیار این نهاد در انتخاب حسابرسش رخ داده و موجب شده که مرجع رسیدگی کننده به اختلاف، عملا یک طرف غائله باشد.

با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که بخشی از ادعای شورای شهری ها برای مخدوش دانستن گزارش حسابرسی شهرداری، در شرکت مترو تهران مردود خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند دیگر اختلافات طرفین را تحت تاثیر قرار داده و یا اختلاف به وجود آمده را به سطوح بالاتر بکشاند و یا به حل و فص ماجرا منجر شود که در هر دو صورت، ماجرا به طور کامل شفاف نخواهد شد.

اتفاقی که از مناقشات این روزهای شهرداری و شورا بر سر اختلاف حسابرسی، تنها بحثی فرسایشی برای شهروندان به یادگار خواهد گذاشت، نه چیز بیشتری!














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن