تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا شهاب حسيني به خاطر اشغالها استعفا داد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
چرا شهاب حسيني به خاطر اشغالها استعفا داد؟
چرا شهاب حسيني به خاطر اشغالها استعفا داد؟ با انتشار نامه سرگشاده شهاب حسینی و استعفای وی از سمت مشاوره جشنواره فیلم فجر مشخص شد فتنه تا چه حد در سینما رخنه کرده است که حتی «معضل» خواندن فیلم حامی فتنه نیز باعث رنجش و عصیان می شود!


به گزارش فرهنگ نیوز، با انتشار نامه سرگشاده شهاب حسینی و استعفای وی از سمت مشاوره جشنواره فیلم فجر مشخص شد فتنه تا چه حد در سینما رخنه کرده است که حتی «معضل» خواندن فیلم حامی فتنه نیز باعث رنجش و عصیان می شود!

باید به حال چنین جشنواره ای گریست که حتی مشاورش هم بر روی آن تیغ می کشد. استعفای جناب مشاور 48 ساعت بعد از آن که دبیر جشنواره در پاسخ به اصرار یک خبرنگار درباره چرایی رد شدن «آشغال های دوست داشتنی» این فیلم را «معضل جشنواره» خواند، حاوی چند نکته است. ابتدا اینکه آیا شهاب حسینی به عنوان یکی از بازیگران فیلم «اشغال های دوست داشتنی» قرار بوده در قالب مشاور جشنواره زمینه را برای حضور این فیلم در جشنواره فجر مهیا کند که بعد از نا امیدی از این اتفاق غیر قانونی عطای جشنواره را به لقای آن بخشیده است. دوم اینکه اگر واقعا خطاب «معضل» به فیلمی که عدم صلاحیت حضورش در جشنواره دو سال پیش اعلام شده، اینقدر دردناک و غیر قابل تحمل است چرا جناب مشاور همان لحظه واکنش نشان نداد و از سمت مشاوره استعفا نکرد؟ حمله به جشنواره از سوی کارگردان هایی که فیلم های شان رد شده و مشاور مستعفی آن هم در زمانی که با انتخاب آثار این دوره از جشنواره، مرحله جدیدی از برگزاری جشنوراه آغاز شده است، تنها یک معنی دارد و آن هم تضعیف جشنواره!.

برگزاری یک جشنواره ضعیف به خاطر اینکه منافع شخصی یا دیدگاه های سیاسی برخی از افراد به خطر افتاده است. استعفای شهاب حسینی از این نظر قابل توجه است که نشان می دهد برای وی «آشغال های دوست داشتنی» در اولیت بالاتری نسبت به اصل جشنواره قرار دارد. جشن سینمای ایران در نظر حسینی کمتر از یک فیلم سینمایی توقیفی است و اینکه معلوم نبود با این میزان ارزشی که وی برای جشنواره قائل است چه مشاوره ای به دبیر فجر می داده است!

پس وقتی شهاب حسینی با این دیدگاه در استعفانامه اش می نویسد: «پذیرش سمت مشاور دبیر جشنواره ی سی و چهارم فیلم فجر در خلال مشغله ی کاری ام، صرفا به این دلیل بود که تصور مي كردم در اين دوره، وجود نگاهی نو و اندیشه ای تازه موجب عدم تكرار اشتباهات گذشته و رفع نواقص دوره های قبل خواهد شد؛ چراکه در دوره های پیشین، وجود نواقص و اشتباهات بود که آن مهم را از ذات جشنواره بودنِ خود دور کرده و عملا آوردگاه حواشی بعضا تاسف بار نموده بود».

صرفا به این دلیل بوده که در دوره های قبلی نیز جلوی اکران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» گرفته شده بوده و امسال حسینی آمده بوده تا جاده صاف کنی برای فیلم هایی از جنس «آشغال ها» باشد که اگر غیر از این بود مشاور اکنون به جای اعلام استعفا و بازی سیاسی با جشنواره سعی می کرد از توانایی هایش برای کمک به بهبود اجرای جشنواره فیلم فجر استفاده می کرد. امید است دبیر فعلی و دبیران آتی جشنواره فجر در هنگام انتخاب مشاوران خود به اندیشه های سیاسی و نوع تفکر افراد نسبت به برگزاری جشنواره فجر دقت کنند تا مانند موردی که حسینی ایجاد کرد حیثیت جشنواره به خاطر رد شدن یک فیلم زیر سوال نرود و جشنواره از افرادی که فکر می کرد خودی هستند متضرر نشود.

منبع: جوان


94/10/15 - 15:24 - 2016-1-5 15:24:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن