تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803853801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «تغییر معلمان و کلاس‌های درس برای بهسازی مدرسه» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
کتاب «تغییر معلمان و کلاس‌های درس برای بهسازی مدرسه» منتشر شد
کتاب «تغییر معلمان و کلاس‌های درس برای بهسازی مدرسه» که ترجمه فصل ششم از کتاب راهنمای بین‌المللی اثربخشی و بهسازی مدرسه است، منتشر شد.

خبرگزاری فارس: کتاب «تغییر معلمان و کلاس‌های درس برای بهسازی مدرسه» منتشر شد



به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کتاب «تغییر معلمان و کلاس‌های درس برای بهسازی مدرسه» ترجمه فصل ششم از کتاب راهنمای بین‌المللی اثربخشی و بهسازی مدرسه است که در سال 2007 منتشر شده است. این کتاب توسط منیره رضایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ترجمه شده و مشتمل بر هفت فصل است که عمدتاً بر مباحث مربوط به رشد حرفه‌ای معلمان به منظور افزایش اثربخشی مدارس متمرکز شده است.
فصل اول این کتاب، به مقوله رهبری معلم می‌پردازد؛ پذیرش نقش رهبری از سوی معلمان در محیط‌های آموزشی، یکی از سیاست‌های قابل توجه در تقویت مدارس است. در این فصل، موانعی که بر سر راه ایفای نقش رهبری از سوی معلم وجود دارد، از جمله ساختار سازمانی و نیز فرهنگ سازمانی و حرفه‌ای، توضیح داده می‌شود و پشتیبانی‌های لازم برای غلبه بر این موانع مورد بحث قرار می‌گیرد.
فصل دوم با یادآوری و تأکید بر این اصل مسلم که دستیابی به آموزش و پرورش با کیفیت بالا برای دانش‌آموزان، به وجود و حضور معلمان متعهد، فکور، با معلومات و متخصص بستگی دارد؛ بر موضوع رشد حرفه‌ای مداوم معلمان متمرکز است.
در فصل سوم، تأثیر معلم و نیز تأثیر مدرسه بر ارتقای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، بررسی و مقایسه می‌شود. نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه تأثیر معلم، تأثیر مدرسه و نیز تعامل این دو حوزه مطالعه، با تمرکز ویژه بر مباحث جاری پیرامون تأثیرات معلم و چگونگی اثرگذاری این مباحث بر پژوهش‌های مرتبط با اثرات مدرسه، در این فصل به تفصیل توضیح داده شده است.
فصل چهارم به موضوع تربیت معلم و رشد حرفه‌ای به منظور اثربخشی قابل دوام و پایدار مدرسه اختصاص دارد. محور اصلی بحث در این فصل، اصلاح نظام تربیت معلم به عنوان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای تحقق و تسهیل اصلاحات در آموزش و پرورش است. در ادامه نمونه‌هایی از تجارب کشورها ارائه شده است تا نشان داده شود که چگونه اصلاح در تربیت معلم به عنوان ابزاری برای نیل به اهداف اصلاح ملی به کار گرفته می‌شود.
در فصل پنجم، یافته‌های پژوهشی در باره کیفیت تدریس و معلم و به تبع آن اثربخشی مدرسه ارائه شده است. در این فصل موضوع یادگیری و تدریس، ویژگی‌ها و اهمیت تدریس با کیفیت، و نیز موانعی که بر سر راه اصلاحات در این زمینه وجود دارد، بررسی می‌شود.
 موضوع اصلی در فصل ششم با عنوان نظام حمایتی برای یادگیری و بهسازی مدرسه، این است که معلمان، محور یادگیری دانش‌آموز و بهسازی مدرسه هستند. با توجه به یافته‌های پژوهشی مطرح شده در باره اهمیت نقش معلم در یادگیری دانش‌آموز در این فصل، چگونگی افزایش یادگیری و مهارت‌ها و در مجموع کیفیت معلم و نیز ضرورت و نحوه پشتیبانی از رشد حرفه‌ای معلم مورد بحث قرار گرفته است.
فصل هفتم کتاب، به اصلاحات برنامه درسی و بهسازی آموزشی در قاره آسیا اختصاص دارد. در این فصل، ضمن بیان تنوع و ویژگی‌های گوناگونی که در این قاره وجود دارد، به پدیدار شدن اصلاحات برنامه درسی و آموزشی پرداخته شده است و درباره اصلاحاتی که در حال حاضر در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته توضیح داده می‌شود.

94/10/15 - 15:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن