تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834070469
آیتالله قرهی در درس خارج فقه: علما میگویند از سال ۱۴۰۰ برای ظهور لحظهشماری کنید
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتالله قرهی در درس خارج فقه:
علما میگویند از سال ۱۴۰۰ برای ظهور لحظهشماری کنید
آیتالله قرهی معتقد است: انقلاب اسلامی نهایتاً تا پنجاه سال عمر میکند و بیش از این طول نمیکشد. در ۱۰ سال ابتدایی آن، امام راحل بودند و الآن هم ۲۷ سال است که امامالمسلمین هستند. لذا این پرچم به دست مبارک حضرت حجّت خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه امام مهدی(عج)، آیتالله روحالله قرهی مدیر این حوزه علمیه در درس خارج فقه خود به موضوع «فتنههای جدید و راه رهایی از آنان» پرداخت که مشروح آن در ادامه میآید: در ابتدا میخواهم نکاتی را راجع به مطالبی که دارد در منطقه اتفاق میافتد، بیان کنم. چند ماه پیش در صحبتهایمان بیان کردیم که این حوادث تا آخر سال اتّفاق میافتد. اشاره کردیم به عربستان، افغانستان، پاکستان و برخی از اتفاقاتی که در منطقه رخ خواهد داد. اوّلاً سرعت اتفاقات در دنیا، سرعت عجیبی است که خود این سرعت، دلالت بر این است که ظهور، به فضل و کرم الهی، نزدیک است. گرچه بیان شده است: «کذّب الوقّاتون» آنهایی که وقت تعیین کنند، کذّاب و دروغگو هستند و انسان نمیتواند وقت را تعیین کند. امّا: *معنی «کذّب الوقّاتون» چیست؟
از کجا معلوم است حوادثی که دارد به وجود میآید و ما در شرف آن اتّفاقات هستیم، برای ظهور است؟ معنای «کذّب الوقّاتون» یعنی کسی بگوید: فلان روز، فلان ساعت، حضرت ظهور میکند که هیچکس نمیتواند چنین مطلبی را تبیین و تعیین کند. لذا تعیین وقت محال است. گرچه برخی از بزرگان و اعاظم بیان فرمودند: امکان دارد که برای برخی معلوم و مشخص باشد. دلیل این است که قرآن هم میفرماید: از علم آگاهی ندارند، مگر تعداد اندکی «وَ ما أُوتیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلیلا». لذا برخی قائل به این هستند که شق دوم آن هم موجودیت دارد؛ یعنی امکان دارد برخی از اعاظم و بزرگان ما، حتّی از زمان ظهور هم اطلاع داشته باشند که آن هم به این دلیل است که آنها از مقام تقوا به أتقی رسیدهاند و تالیتلو معصوم گردیدهاند. امّا اگر از این باب بگذریم که وقت و روز و ساعت معین معلوم نیست، إلّا عندالله تبارک و تعالی. یعنی شقّ دوم را قبول نکنیم و همان شقّ اوّل را مدّنظر داشته باشیم. پس اگر اینطور هم باشد «کذّب الوقّاتون» به این معنا نیست که اگر اعاظم و بزرگان و اکابر ما بیان کردند که اتّفاقاتی که رخ میدهد، دلیل بر نزدیکی ظهور است، ما آنها را هم نعوذبالله دروغگو بدانیم و بگوییم: «کذّب الوقّاتون». باید دقّت کنیم که معنای «کذّب الوقّاتون»، این نیست. پس معلوم میشود «کذّب الوقّاتون» شامل کسی میشود که روز و ساعتی را تعیین کند. لذا این که بیان میشود علائم نشان میدهد که اتّفاقاتی در راه است که نشانه ظهور است، بیجا نیست. اوّلاً سرعت زمان، سرعت عجیبی است و همه امروزه این را درک میکنند. بنده چندین مرتبه بیان کردم که شما نگاه کنید، بببیند از اوّل سال شمسی (فروردین ماه) تا به حال چقدر به سرعت گذشته و میگذرد! تا هنوز متوجّه نشدیم که محرّم آمده، ماه صفر هم تمام میشود و سرعت زمان، سرعت عجیبی است. با اینکه به صورت ظاهر، ساعت و دقیقه و ثانیه همان است، امّا عجیب سرعتی دارد. الآن در دی ماه هستیم و تا چشم باز کنیم، مجدّد اوّل فروردین خواهد شد. امّا اتّفاقاتی که در عالم اسلام دارد رخ میدهد، اتّفاقات عجیبی است. اینها همه دست به دست هم میدهد. مطالبی را در پیش داریم که باید بسیار مواظب باشیم. البته خود اینها برای انسان، میمون و مبارک است، اگر انسان بتواند به خوبی از آنها بهرهبرداری کند و خود را برای ظهور و سرباز خوبی شدن برای آقا جان، حضرت حجّت(اروحنا فداه) آماده کند. لازمه آن هم این است که غفلت نکند. چون ثمره غفلت، این است که ما خودمان را به دست حوادث بسپاریم. امّا حال که سرعت زمانی زیاد است و اتّفاقات بسیاری در شرف وقوع است، ما حتماً باید هشیار باشیم و برنامهریزی کنیم. یکی از مطالب امروز، این است: ما مسلمانیم و اسلام، دین سلم و دوستی و محبّت است «هل الدّین إلّا الحبّ». امّا این به این معنا نیست که غافل باشیم و دائم تدافعی کار کنیم. در مقابل دشمن، در مقابل یهود، در مقابل صهیونیسم، در مقابل کسانی که آرمانهای اسلام و نظالم اسلامی را هدف گرفتهاند، باید تهاجمی برخورد کنیم، «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ» و شدیدترین برنامه را داشته باشیم. لذا معالأسف گاهی ما برای این اتّفاقاتی که در شرف وقوع است، برنامهریزی نمیکنیم که بگوییم: ای بسا ما روز به روز در تنگنا قرار بگیریم. لذا برای در تنگنا قرار گرفتن برنامهریزی کنیم. خصوصیّت مؤمن این است و عقل سلیم هم همین را میگوید که انسان باید برای مواقع در تنگنا قرار گرفتن برنامهریزی کند، نه این که برای روز فراخ و گشاده بودن برنامهریزی کند. لذا دور از مطالب سیاسی عرض میکنم هر چند سیاست ما هم عین دیانت ماست امّا منظورم آن چیزی است که در اصطلاح عامیانه، ما به سیاست بازی بیان میشود. به دور از آنها - که به قول آیتالله شاهآبادی، آنها مکر است و سیاست نیست - میخواهم این مطالب را بیان کنم که برنامهریزی کردن برای پسابرجام، اگر در باب وسعت باشد و انسان، غفلت کند، طبعاً نشان داده خواهد شد که اینطور نخواهد بود. نمونه آن، برخوردی است که همین امروز از کشوری بسیار ضعیف به نام حجاز یا عربستان دیدیم که این کشور اصلاً در عالم، اعتباری ندارد و جز نفت، چیز دیگری برای او نیست و مردم آن هم، همه در درون ناراحت هستند و به فضل الهی اتّفاقاتی هم در کشورشان رخ خواهد داد. لذا دیدیم که دولتمردان این کشور، بعد از شهادت این مرد عظیمالشّأن، شیخ نمر باقر النمر دست پیش گرفتند که عقب نیفتند. آنها در یمن و سوریه و عراق، شکست خوردند و بانی این شکستها را هم ایران میدانند. لذا بهانهای درست کردند و خودشان در سفارتخانهشان آتشی را راه انداختند که البته هیجان مردم هم عامل ازدیاد آن شد و بدین ترتیب طوری برنامهریزی کردند که روابط خود را قطع کنند. تا حضور ما هم در عربستان و منطقه کمرنگ باشد. ما باید در این اتّفاقاتی که دارد رخ میدهد، مراقب و هشیار و بیدار باشیم. سه چیز لازمه کار است که من اینها را مختصر بیان میکنم که إنشاءالله به گوش دیگران هم برسد و متوجّه باشند: اوّلین مورد برنامه ایستادگی در مقابل دنیای ظلم و جور که پشت همه آن صحنهها، صهیونیسم جهانی(یهود) است و اوّل از همه، اقتصاد مقاومتی است. اگر اقتصاد را براساس فراخ و زیاده بودن منابع کشور و انتظار این که آنها بعد از این، برای ما همه چیز میآورند و گل و بلبل میشود، تنظیم کنیم، کار بسیار غلطی است. کما این که هنوز جوهر برجام خشک نشده، میبینیم که مجدّداً آمریکاییها تحریمهای دیگری را علیه ما قرار دادند. چرا ما تحریم نکنیم؟! چرا تحریم از ناحیه آنها باشد؟! اگر در اقتصاد مقاومتی رشد میکردیم، ما امروز میتوانستیم بالصّراحه اعلام کنیم که ما یک قطره نفت هم نمیدهیم.
دومین مطلب، شجاعت در تصمیمگیریهاست. اگر ما در تصمیمگیریهایمان شجاعت داشتیم و حتّی اعلان میکردیم، طبیعی است که دشمن هراسان بود. همان چیزی که امام المسلمین(مدّ ظلّه العالی) به آمریکاییها فرمودند که امروز، روزی نیست که بزن و در رو باشد. یعنی اگر بزنی، میخوری. لذا اگر امروز با قوّت و قدرت چه در آبهای آزاد و چه در خشکیها حضور پیدا کنیم و اعلان موضع قوی داشته باشیم، اینطور نیست که احساس ضعف در ما بکنند. اگر مانند رئیسجمهور کاملاً جو زده و احمق ترکیه نرویم خودمان را خوار کنیم، آنها حساب کار دستشان میآید و دیگر این طور نخواهد شد که صندلی کوچکی، بدون پرچم کشورمان برای معاون اوّل رئیسجمهورمان قرار دهند و با اخم از او استقبال کنند. اگر ما مجلس را ترک میکردیم، طبیعی است که آنها احساس ضعف میکردند. امّا هر موقع شما در مقابل دشمن نرمش به خرج دهی، آنها این را پای ترس و ضعف درونی شما میگذراند و این، قاعده است. «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» یعنی همین که شما در مقابل دشمنان شجاع باشید و با شدیدترین روش دیپلماتیک و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی با آنها برخورد کنید. اگر اینطور شد، شما را ترسو نمیبینند و بلکه از شما خواهند ترسید. سومین مطلب، وحدت حول محور ولایت است. دقّت کنید که در اینجا وحدت حول محور ولایت، مهم است، نه حول محور حزب، گروه و یا احزاب. بنده از شما روحانیون محترم و همچنین دانشجویان عزیز و کسانی که مطلب من را میشنوند یا میخوانند، استدعا دارم که این را در همه جا اعلان کنید که ولایتمحوری به وجود نمیآید إلّا به این که بحث امام و امّت در جامعه جا بیفتد. اینکه بدانیم ما یک امام بیشتر نداریم و امّت هم باید یک امّت واحده باشند. وقتی پروردگار عالم میفرماید: «کانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً»، یعنی همه مردم یک امّت هستند، حالا چه برسد به مؤمنین و نیروهای متدیّن و انقلابی و مردم شریف ایران. لذا یک ایران است به عنوان یک امّت و یک رهبر است به عنوان امام. اگر این را داشته باشیم و جا بیفتد، پیروز خواهیم شد و دیگر این أنانیّت و من من کردنها و سهمخواهیها و طلبکار بودنها از بین خواهد رفت. * از سال ۱۴۰۰ برای ظهور لحظهشماری کنید حوادث دیگری هم در شرف وقوع است که لازم است من این نکته را هم در اینجا بیان کنم - که بنا دارم این نکته جدید را چندین مرتبه دیگر هم بیان کنم - و آن، این که بدانید انقلاب اسلامی، نهایتاً تا پنجاه سال عمر میکند و بیشتر از این، طول نمیکشد. در ده سال ابتدایی آن، امام راحل عظیمالشّأن بودند و الآن هم 27 سال است که امامالمسلمین هستند. لذا این پرچم به دست مبارک حضرت حجّت خواهد رسید. اولیاء خدا فرمودند: از 1400 در 1400 دیگر برای ظهور لحظهشماری (نه روزشماری) کنید. گرچه امکان دارد زودتر هم باشد؛ چون انسان میتواند قضا و قدر را با دعا برگرداند، «الدّعاء یردّ القضاء». لذا از آن طرف هم مردم باید آماده باشند؛ چون امام معصوم نمیآید، مگر اینکه مردم، امّت باشند. لذا اینکه بیان کردیم: وحدت باید در محور ولایت باشد و بحث امام و امّت جا بیفتد، تمرینی برای قبل از ظهور است که وقتی آقا جان، حضرت حجّت(روحی له الفداء) آمد، دیگر آماده باشیم. چون ما نائبش را به عنوان امام و خود را به عنوان امّت او پذیرفتیم و اینچنین تمرین کردیم. لذا بعد از ظهور دیگر با مقوله امام و امّت، غریبه نخواهیم بود. پس این یک نکته بسیار مهمّی است که باید در آن، دقّت کرد. حال، یک عده تصور خام کردند که میتوانند با ورود به خبرگان، رهبری را عوض کنند. امّا باید بدانند که رهبری از ناحیه خداوند بوده است. ثانیاً آنهایی که -نعوذبالله- برای 10 سال دیگر برنامهریزی کردند، باید بدانند که چنین اتّفاقی نخواهد افتاده و خود ایشان (رهبر فرزانه ما) به فضل و کرم الهی، پرچم را به دست آقا جان، حضرت حجّت(روحی له الفداء) خواهند داد. لذا ما باید مراقب نفس دون که باشیم، چرا که این نفس دون باعث این حرفها هست. چه بحث شورایی و چه بحث تغییر دادن. در مورد بحث شورایی هم قبلاً بیان کردم که اگر شورایی کردن صحیح بود، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم شورایی امامت میکردند، ولی تا امام حسن(ع)، امام است، امام حسین(ع)، ولو بالقوّه امام است، امّا امامتی ندارد و این نکته بسیار مهم است. مطالبی دیگر هم به وقوع خواهد پیوست که شاید خیلی مناسب نباشد که بیان کنیم، امّا از طرفی هم باید آمادگی باشد، لذا بدانید در افغانستان و پاکستان و در اطرافمان در خلیح فارس، اتفاقاتی میافتد و باید آمادگی فراوانی داشته باشیم. اگر در حول محور ولایت و امام بودیم، طبیعی است که موفّق خواهیم شد. لذا باید هشیار و بیدار بود. البته نکتهای هم هست و آن، اینکه وقتی بحث وحدت حول محور ولایت را مطرح میکنیم، باید همه از سهمخواهی دست بکشند. بنده هم - گرچه اطلاعیهای را خواهم داد، اما از همین جا هم بیان میکنم که - انصراف خودم را از انتخابات مجلس خبرگان رهبری تبیین میکنم تا راه برای دوستان باز باشد و از کسانی هم که احتمالاً در لیست واحد جامعتین نیستند، از همین جا دست آنها را میفشارم و به محضر مبارکشان عرض ادب میکنم و از آنها درخواست عاجزانه دارم که برای رضای خدا و برای از بین نرفتن وحدت، انصراف دهند. لذا این طور نشود که آنها هم در مقابل جامعتین، لیستی مجزّا ارائه دهند، ولو به اینکه اسامی موجود در لیست جامعتین، آن طور که اینها میخواهند، انقلابی و ولایی و ... نباشند، گرچه إنشاءالله همه خوب هستند، امّا شاید آنطور که این آقایان میخواهند، نباشند. لذا باید وحدت حفظ شود و لیستهای متفاوت تبیین نشود. گرچه شاید یک عدّه نظرشان این باشد که وجود لیستهای مختلف، نشان از دموکراسی و هیجان زیاد و مشارکت بیشتر مردم است، امّا ابعاد مختلف این مطلب را باید در نظر بگیریم که یکی از آنان، این است که شاید لیستهای متعدد، سبب از بین رفتن اتّحاد و تفرّق آراء و به سر کار آمدن افرادی شود که نه دنیای ما را تأمین میکنند و نه آخرت ما و یقین بدانید چنین افرادی با ولایت مشکل دارند و زاویه بسیار زیادی با آن دارند و هدفشان را هم این قرار دادهاند که این سیّد عظیمالشّأن را بردارند و کار را به جایی برسانند که این قدر وضعیّت داخلی حسّاس شود و فتنه با داعش گره بخورد که حتّی برخی از خصّیصین و کسانی که سینهچاک ولایت هم هستند، بگویند: مگر امام راحل عظیمالشّأنمان نفرمود: حفظ نظام، اوجب واجبات است، حالا اگر امام المسلمین هم نبود، چه اشکالی دارد؟! اصل، حفظ نظام است. لذا قصدشان این است که چنان صحنه را غبارآلود کنند که برخی عقبنشینی کنند و این، هم نکته بسیار مهمّی است که باید در آن، مراقبت و مواظبت و تأمّل کرد. این هم به وجود نمیآید إلّا به اتّحاد. طبیعی است مردم هم از تمام کسانی که چه در مجلس خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی ورود پیدا میکنند، انتظار دارند که مطیع ولایت و امامالمسلمین باشند. مطالبی دیگری هم هست که إنشاءالله بنده در صحبتهای آیندهام بیان خواهم کرد؛ چون این یکی دو هفته بنده به واسطه این که ثبتنام کرده بود، معذور بودم و نمیتوانستم خیلی صحبت کنم که تصوّراتی شود، امّا حال، احساس راحتی میکنم که میتوانم به خوبی هر چه که تکلیفم هست، بیان کنم و دیگر به این عنوان نیست که بگویند: میخواهد سنگ خودش را به سینه بزند و بگوید ما ولایی هستیم تا به مجلس راه پیدا کند. والله از اوّل هم بر این امر راضی نبودم، از بس آقایان آمدند و رفتند، پذیرفتم و حالا هم این بار از روی دوشم برداشته شد و من الحمدلله از این بابت خوشحال هستم. لذا همانطور که بیان کردیم: ما در باب لیست واحدی که از جامعتین میآید، نگاه نکنیم که فلانی چنین است و با ولایت زاویه دارد و ...، بالاخره وقتی آقایان این لیست را آوردند، چارهای نداریم که بپذیریم. به خاطر خدا کوتاه بیاییم تا إنشاءالله رشد خوبی باشد. بالاخره باید تحمّل کنیم، امّا نه اینکه خود را به خواب بزنیم و غفلت کنیم. مراقب و مواظب باشیم و إنشاءالله مردم هم باید به فضل و کرم الهی مراقب آن افراد هم باشند تا إنشاءالله مطلب درستی به وجود بیاید.
94/10/15 - 09:34
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]
صفحات پیشنهادی
درس اخلاق آیتالله قرهی ندایی که امّابیها مابین در و دیوار سر داد/کاسبی که از زمان مرگش مطلع بود
درس اخلاق آیتالله قرهیندایی که امّابیها مابین در و دیوار سر داد کاسبی که از زمان مرگش مطلع بودمادر مابین در و دیوار صدا زد یا فضة خذینی یعنی فضّه بیا محسنم شهید شد فرمود یا علی ادرکنی چون ترسید امیرالمؤمنین قبض روح شود اما علامه امینی میگوید سومین صدای او این بود این وپای درس اخلاق آیتالله قرهی پشتیبانی یهود از باند «شیرازی»ها/ عاقبت تفرقهافکنی روسیاهی در قیامت اس
پای درس اخلاق آیتالله قرهیپشتیبانی یهود از باند شیرازیها عاقبت تفرقهافکنی روسیاهی در قیامت استباند شیرازیها شیعه انگلیسی که سبب اختلافافکنی شدند از طریق یهود پشتیبانی میشوند آنها به فتوای مراجعمان که بیان فرمودند نباید لعن علنی بیان شود هم اعتراض کرده و به این مراجع بآیتالله نوریهمدانی در درس خارج فقه مطرح کرد لزوم تمکین از رای و نظر قانون در انتخابات
آیتالله نوریهمدانی در درس خارج فقه مطرح کردلزوم تمکین از رای و نظر قانون در انتخاباتیکی از مراجع تقلید گفت در انتخابات باید رای و نظر قانون را بپذیریم و هر اقدامی که برای دفاع از آرمانهای انقلاب لازم است انجام دهیم به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله حسین نوریهآیتالله حسینی مازندرانی اعلام کرد برگزاری درس خارج فقه دادستان کشور در مدرسه علمیه امام حسین (ع)
آیتالله حسینی مازندرانی اعلام کردبرگزاری درس خارج فقه دادستان کشور در مدرسه علمیه امام حسین ع تولیت مدرسه علمیه امام حسین علیهالاسلامِ شهرری گفت درس خارج فقهِ حجتالاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور شنبه هر هفته در مدرسه علمیه امام حسین ع شهرری برگزار میشود آیت&zwnجلسه درس خارج فقه مقام معظم رهبری/تصاویر
رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه در جلسه ی درس خارج فقه جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و فرمودند بدون تردید خون به ناحق ریخته ی این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداراجلسه درس خارج فقه رهبر انقلاب
جلسه درس خارج فقه رهبر انقلاب نویسنده khameni ir-leader ir منبع جوان آنلاين تاریخ انتشار ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۱با ارسال نامه به سازمانهای بینالمللی علمای اهل سنت ایران خواستار آزادی «شیخ نمر» شدند
با ارسال نامه به سازمانهای بینالمللیعلمای اهل سنت ایران خواستار آزادی شیخ نمر شدندعلمای اهل سنت ایران با ارسال نامهای به نهادهای بینالمللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاریهای اسلامی آزادی شیخ نمر باقر النمر روحانی سرشناس عربستانی را خواستار شدند به گزارش خبرگزاری فاپای درس اخلاق آیتالله حقشناس آیهای که ذکر مدام امام خمینی(ره) بود/ مکاشفه معنادار استاد اخلاق
پای درس اخلاق آیتالله حقشناسآیهای که ذکر مدام امام خمینی ره بود مکاشفه معنادار استاد اخلاقیک شب گفتم پروردگارا مراقبه چگونه است همان طوری که در حال استراحت بودم چرتم برد یک دفعه دیدم باران مثل سیل از آسمان میبارد کسی آمد و کنارم ایستاد ولی من توجهم به باران بود به گعکس/ جلسه درس خارج فقه مقام معظم رهبری
عکس جلسه درس خارج فقه مقام معظم رهبری رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه در جلسهی درس خارج فقه جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر باقر النمر را بهشدت محکوم کردند و فرمودند بدون تردید خون به ناحق ریختهی این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهدتصاویر: درس خارج فقه مقام معظم رهبری
مقام معظم رهبری صبح یکشنبه سیزدهم دی ماه در جلسه ی درس خارج فقه جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین خاطرنشان کردند بد-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها