تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدعیان دموکراسی و حقوق بشر چشم خود را بسته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدعیان دموکراسی و حقوق بشر چشم خود را بسته‌اند
اقدام غیرمسئولانه عربستان سعودی در به شهادت‌ رساندن شخصیت دینی مصلح و مظلوم، با سکوت و چشم‌بستن مدعیان حقوق بشر و دموکراسی مواجه شده است.


به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست هفتگی حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برگزار شد.


در این نشست نوش‌آبادی با تسلیت شهادت شیخ نمر گفت: اقدام غیرمسئولانه و کینه‌توزانه عربستان سعودی در به شهادت‌ رساندن شخصیت دینی مصلح و مظلوم، با سکوت و چشم‌بستن مدعیان حقوق بشر و دموکراسی مواجه شده است.


وی افزود: عجله عربستان سعودی در قطع ارتباط با جمهوری اسلامی ایران نیز اشتباه دیگری است که نشانه سرپوش گذاشتن روی جنایاتشان است. 


نوش‌آبادی همچنین در مورد لغو مجوز نشریه «یا لثارات» اظهار داشت: هیئت نظارت بر مطبوعات یک شورای فرادستگاهی است و نمایندگان قوای سه‌گانه و جمعی از کارشناسان حوزه علمیه و دانشگاه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا معاون تام‌الاختیار، یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در آن عضویت دارند. 


وی در همین رابطه افزود: برای لغو پروانه نشریه «یا لثارات» اکثریت اعضای این هیئت تصمیم گرفتند تا به استناد بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات که بر تخلف اصرار داشته، مجوز این نشریه به دلیل افترا و اهانت، انتشار شایعات بی اساس و اصرار بر تخلف، لغو و توقیف شود.


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توقیف روزنامه «بهار» گفت: توقیف روزنامه بهار بر اساس رای قوه قضاییه با توجه به بند 5 اصل 196 قانون اساسی بوده است که بر اساس این قانون هر گونه اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مستوجب برخورد است.


نوش‌آبادی تصریح کرد: توصیه می‌کنم رسانه‌ها بر اساس قانون مطبوعات، به حدود آزادی و اختیارات و رسالت خود تسلط داشته باشند که تخلفی صورت نگیرد. مدیران و دست‌اندرکاران مطبوعات کشور بار دیگر قانون مطبوعات را مطالعه کنند و بر اساس برداشت‌های شخصی خود نظر ندهند.


نوش‌آبادی در ادامه پیرامون جشنواره عمار و حواشی شکل‌گرفته بر سر بودجه این جشنواره گفت: برای این جشنواره در تخصیص بودجه سال 94 هیچ ردیف بودجه‌ای اختصاص نیافته. فقط حمایت از ساخت فیلم فاخر بوده که هیچ دستوری هم ابلاغ نشده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره‌ها حمایت می‌کند؛ ولی هیچ درخواست کتبی و رسمی از این جشنواره نرسیده است. اما این جشنواره که برخاسته از جوانان فرهنگی و انقلابی است، همیشه مورد حمایت این وزارتخانه بوده است.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 





خبر در حال تکمیل است.....

























اشتراک گذاری









مطالب مرتبط

اصلاحات «رستاخیز» از سوی رئیس جمهور است/ در راستای احقاق حقوق شهروندی نارسایی داریم
سخنگوی وزارت ارشاد از تخلفات ناشران و کاروان سینمای ایران در کن گفت
جدیدترین اظهارات سخنگوی ارشاد درباره تئاتر و ارکسترها
وضعیت اکران «خانه دختر»، پخش تبلیغات «استراحت مطلق» در ماهواره و شروط ایران برای لغو تحریم عمره













۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن