تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804579007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از «غروب» هادی نوید تا آغاز به کار یک گروه هنری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سه نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران افتتاح ‌شد از «غروب» هادی نوید تا آغاز به کار یک گروه هنری نمایشگاه‌های عکس هادی نوید، طراحی ساوالان جماعتی ثمرین و گروهی «فاصله»، عصر پنجشنبه 10 دی، در نگارخانه‌های «تابستان»، «بهار» و «نامی» خانه هنرمندان ایران شروع به کار کردند.
۱۳۹۴ جمعه ۱۱ دي ساعت 12:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، عصر پنجشنبه یکی از روزهای شلوغ خانه هنرمندان ایران بود؛ در این روز سه نمایشگاه متفاوت و متنوع در عرصه هنرهای تجسمی افتتاح شد. نمایشگاه‌های عکس، طراحی، نقاشی و چیدمان؛ نمایشگاه‌هایی بودند که در روز افتتاح، با استقبال مخاطبین علاقه‌مند به هنرهای تجسمی مواجه شدند. * نمایشگاه عکس «غروب»
 
جدیدترین نمایشگاه عکس هادی نوید با عنوان «غروب» در نگارخانه «تابستان» برپا شده است. در این نمایشگاه ۴۰ قطعه عکس از لحظه غروب در مناطق مختلفی از جهان مانند امارت متحده عربی، آمریکا، سوئد، مالزی، آلمان، روسیه، فرانسه، ایتالیا و استان‌های چهارمحال و بختیاری، مازندران، تهران، هرمزگان، اصفهان، گلستان، آذربایجان شرقی در ایران به نمایش گذاشته شده‌اند.
 
آثار این نمایشگاه علی‌رغم اینکه مشخصات محل ثبت آنها در کنارشان درج شده است؛ اغلب محدود به زمان و مکان خاصی نیستند و محوریت آثار بر موضوع آنها استوار است. هنرمند در این نمایشگاه به دنبال ثبت تفاوت‌های غروب در نقاط مختلف دنیا نبوده بلکه از دریچه‌ای هنرمندانه به اشتراکات این موضوع در محل‌هایی که حاضر بوده و یا به قصد عکسبرداری به آنجا سفر داشته، توجه کرده است.
این عکس‌ها بخشی از مجموعه بزرگی است که حاصل حدود 7 سال عکاسی هادی نوید محسوب می‌شوند. از لحاظ تکنیکی تنها نوعی اتانولاژ یا یکسان سازی‌نور روی عکس‌های این نمایشگاه صورت گرفته است. از نکات دیگری که در این نمایشگاه قابل ذکر است؛ توجه به حضور رنگ مکمل و یا رنگ سرد در کنار رنگ گرم غروب آفتاب است که حس تعادل و آرامش را در مخاطب ایجاد می کند.
به گفته هادی نوید، طلوع و غروب لحظاتی هستند که برایش جذابیت دارند و سال ها است که روی آنها کار می کند و مجموعه های کاملی از این دو سوژه دارد. به عقیده این هنرمند در این دو زمان بهترین رنگ های آسمانی وجود دارند.
عکس‌های این نمایشگاه با ابعاد حدودی ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و در 5 ادیشن ارائه شده‌اند. آثار این نمایشگاه از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
 
* نمایشگاه طراحی های ساوالان جماعتی ثمرین
 
«دده قورقود»، عنوان نمایشگاه طراحی‌های ساوالان جماعتی ثمرین است که در این روز در نگارخانه «بهار» افتتاح شد.
 
دده در فرهنگ آذربایجان به معنی پیر، مرشد، راهبر، راهنمای طریقت و دانایی است. قور به معنی آتش كه در فرهنگ آذربایجان مقدس است. قود یا قوت (قورد) به معنی گرگ و نیكبختی به كار رفته است. دوازده حماسه تشكیل‌دهنده كتاب دده قورقود جنبه اساطیری و آیینی دارند. جفری لوئیس، برای داستان‌های «تپه‌گؤز» و «دلی دومرول» جنبه‌ اساطیری قائل است اما دیگر داستان‌های دده قورقود را تاریخی می‌داند. تپه‌گؤز (یك چشم) موجودی است که در پیله پروانه به وجود آمده و غذای او آدم است. داستان افسانه‌ای هیولای یك چشم تپه‌گؤ  (GozTəpə)كه در یونان به نام كوكلوپ شناخته شده است در مقایسه اچ.اف.فون دیتس، محقق آلمانی كه داستان تپه‌گؤز اسطوره آذربایجانی را ترجمه كرده است با غول یك چشم حماسه اودیسه یونان، آمده است که هومر در نوشتن این اسطوره از اسطوره تپه‌گؤز آذربایجان متأثر بوده است. این مطالب برگرفته از کتاب شاهکار جهانی آذربایجان دده قورقود نوشته عماراحمدی با تصویرگری رضاجماعتی است که به زودی در بازار نشر ارائه خواهد شد. در اهمیت كتاب اسطوره‌ای آذربایجان یعنی كتاب دده قورقود همین بس كه سازمان یونسكو سال 1999 میلادی را سال بزرگ‌داشت دده قورقود نام گذاری كرد.
 
در آثار ساوالان جماعتی ثمرین، نوعی اساطیری بودن، وهم و دوبینی وجود دارد که فارغ از جاذبه‌های موضوع مورد مطالعه‌اش، قابل درک و فهم مخاطب است. هنرمند، اساطیر مورد بررسی‌اش را چنان واکاوی کرده که اثر خلق شده دیگر روایتی شخصی از آن موضوع است و حیات مستقل خود را دارد. در این مجموعه پرتره‌هایی دیده می شود که حکایت از خیر و شر دارند و مخاطب در ذهنش می تواند جانشینی بیرونی در فضای معاصر برای آنها بیابد.
 
هنرمند در این نمایشگاه سعی کرده از فضای تصویرسازی فاصله گرفته و تنها از طریق طراحی با مخاطب ارتباط برقرار کند.
ابعاد آثار این نمایشگاه 35 در 35 سانتیمتر است و با تکنیک مداد روی مقوا، کار شده‌اند. در این نمایشگاه 30 اثر ارائه ‌شده که بین 500 تا 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
 
*نمایشگاه گروهی «فاصله»
 
«فاصله» عنوان نمایشگاه گروهی شامل طراحی، نقاشی و اینستالیشن است که پنجشنبه 10 دی، در نگارخانه «نامی» خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.
 
در این نمایشگاه که به کوشش جعفر صادقی گردآوری شده، چیدمانی با عنوان «دیوار آتلیه» از خود او نیز ارائه شده است که در روز افتتاح با استقبال مخاطبین همراه شد. ورق‌هایی از یک لغت‌نامه انگلیسی به فارسی تقریبا کهنه که روی آنها طراحی‌های روزانه انجام شده است و به سادگی و تنها با تکه‌هایی از چسب کاغذی به دیوار نصب شده‌اند؛ آن هم به صورتی که می‌توانید آن را ورق بزنید یا ورق‌ها را بلند کنید و پشت اثر را نیز ببینید.
 
از دیگر آثار ارائه شده در این نمایشگاه مجموعه اثری آبستره با تکنیک ترکیب مواد روی بوم است. در مجموع فاصله آثار چه از لحاظ موضوع و چه از لحاظ تکنیک با یکدیگر، یکی از نکاتی است که توجه مخاطب را بیشتر به عنوان نمایشگاه جلب می‌کند. فاصله برای این گروه جوان می‌تواند فاصله‌ای میان خلق کردن و خلق نکردن تعریف شود و یا فاصله‌ای میان آنچه هنرمندان به عنوان عینیت تجربه کرده‌اند و آنچه تبدیل به ذهنیت شده و به تجسم درآمده است. هنرمندان این نمایشگاه بیش از هر چیز متوجه فرآیند خلق بوده‌اند و این فرآیند و چگونگی آن را به ایده‌پردازی ترجیح داده‌اند. آنها در فاصله مدرنیته دست به خلق اثر هنری زده‌اند و معتقدند که پست‌مدرن با اثر هنری مواجه نشده‌اند، آنها اعتقاد دارند با تعداد آثار، چیدمان آثار و ... سعی کرده‌اند از کار هنری حرف بزنند اینکه روند خلق اثر به خودی خود ارزشمند و حاوی محتوا است و فرم از آن جدا نیست.
 
محسن انجم شعاع، صادق اسد، مرضیه دارایی، علیرضا ایرانمنش و جعفر صادقی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این نخستین بار است که این 5 هنرمند در قالب یک گروه، نمایشگاه برگزار می‌کنند.
آثار این نمایشگاه از 150 0هزار تومان تا 2 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
این نمایشگاه‌ها تا 14 دی ادامه خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن از آثار همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن