تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820039202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زبان بدن عادل فردوسی پور چی میگه؟


واضح آرشیو وب فارسی:اتاق نیوز: به گزارش اتاق خبر، سال هاست تلویزیون ایران با داشتن برنامه نود، برگ برنده ای را در زمینه تولید برنامه های ورزشی دردست دارد و عادل فردوسی پور هم به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه، ستاره بی رقیبی است که مدال افتخارتمام این موفقیت را برگردن آویخته. حالا بعد از گذشت 16 سال ازتولید و پخش برنامه بسیارموفق 90، شاید وقت آن رسیده که به زبان بدن مجری مشهورش بپردازیم. چون بدون هیچ شکی بخش مهمی از این توفیق بی نظیر و اقبال مردمی، به نوع گفتار و زبان بدن مجری اش باز می گردد. راز زبان بدن عادل فردوسی پور چیست؟ او چطور می خندد، می ایستد و می نشیند که با گذرسال های زیادی از پخش برنامه اش هنوز هم آقای گل تلویزیون است و بینندگان میلیونی اش را راضی نگه می دارد؟ خنده عادل، کلید آخرین قفل مذاکره  عادل فردوسی پور از خندیدن با صدای بلند ابایی ندارد. او موقع خندیدن دهان خود را به صورت طولی باز کرده و نفس خود را موقع خندیدن از اعماق سینه، رها می کند. فردوسی پور موقع خندیدن های شدید سر خود را به عقب می برد و البته خیلی سریع هم می تواند خنده کاملا آزاد و کامل خودش را موقع مناسب کنترل کند. ردیف های منظم وتمیز دندان او نشانه اهمیتی است که به تمیزی و نظافت می دهد و برای کسانی که به زبان بدن اهمیت می دهند، نشانه روشنی است.  فردوسی پور هنگام خندیدن، برق خاصی در چشم هایش دارد و وقتی معصومیت چهره دوست داشتنی اش با خنده های خاص اش همراه می شود، هر توافقی ممکن است. گاهی با خنده زیرکانه، به عنوان آخرین واکنش به توضیحات کسی که مورد گفت وگوست، با هوشمندی نظرش را بدون اینکه کلامی بگوید منتقل می کند و نتیجه گیری بحث را با چهره ای گویا، به مردم می سپارد. ضمن اینکه گاهی خنده های معصومانه و به جایش، آخرین قفل های مذاکره با افرادی را که کدورت هایی دارند به راحتی باز می کند. نگاه های فردوسی پور  شاید ما فکر کنیم عادل ارتباط چشمی خوبی دارد و همیشه و همه جا می تواند از چشم هایش درست استفاده کند اما فردوسی پور در روابط عادی و خارج از فوتبال، نمی تواند به صورت و چشم های افراد نگاه کند. عدم نگاه کردن عادل به دیگران معمولا افراد را به این فکر می اندازد که او معذب و یا خجالت زده است اما در کل به نظر می رسد او یک شخصیت خاص منحصر به فرد دارد و آن هم مشغول کردن خود موقع صحبت با دیگران و عدم تماس چشمی کامل و صددرصد با مخاطب است.  برای نمونه مواقعی که فردوسی پور می خواهد با مهمان های برنامه صحبت کند تمام مدت را صرف نگاه به مهمان نمی کند و هر از گاهی از دفترچه اش استفاده کرده و مواردی را یاداشت می کند یا نقاشی نامفهومی می کشد. این رفتار طبیعی است و افرادی هستند که با این روش ارتباط برقرار می کنند. فردوسی پور در کل آدم محجوب و باحیایی است که نگاه هایش حس خوبی به نفر مقابل می دهد. نگاه های عادل همراه با معصومیت است و چهره او در هر حال، آرامش و تسلط او را به بیننده انتقال می دهد.  آرامش درحضور دیگران  چرا عادل با اینکه برنامه نود محل حاشیه های جنجالی، تیتر و سوژه مقاله های فراوان و متنوع درروزنامه هاست، همیشه آرام است؟ چرا او همیشه درشروع برنامه آرام و بدون استرس به نظر می رسد؟ یکی از دلایلی که باعث آرامش نسبی اوست و می تواند بدون هرگونه استرسی این برنامه را اجرا کند، عدم وارد شدن خودش به حاشیه هاست؛ یعنی هرچند برنامه او روی حاشیه ها متمرکز است اما درمورد خودش وارد بازی حاشیه ها نمی شود و حتی وقتی درباره برنامه اش حرف و حدیث هست یا مقالاتی حاشیه ساز، درباره اش منتشر شده، در برنامه نود به آنها نمی پردازد و نمی گذارد سایه این مطالب و حاشیه ها روی اصل برنامه تاثیر بگذارد.  او با تکیه بر دانش بالا و احاطه کاملش براصل و فرع فوتبال ایران و جهان، دارای اعتماد به نفس زیادی در حوزه اجرا شده است. به طور کلی افراد هرچه مطالعه و دانش بیشتری داشته باشند، دارای اعتماد به نفس بیشتری خواهند شد و کمتربه حرف ها و واکنش هایی که که دیگران درباره شان دارند، حساس هستند؛ به همین دلیل هم درآرامش و با تسلط کار می کنند.  دست هایش. . .  فردوسی پور از جمله مجری هایی است که خیلی راحت و به جا از دست های خود استفاده می کند و برای شمردن و نشان دادن حالت های مختلف از انگشتان دست به خوبی کمک می گیرد. او علاقه خاصی به استفاده از حرکت دست ها و زدن آنها به هم دارد و این کار را در برنامه های خود به خوبی انجام می دهد. استفاده از دست ها اغلب در افرادی که به صداقت اهمیت می دهند، بیشتر است. استفاده از دست ها در فردوسی پور یک امرعادی و نهادینه شده است. او برای شمردن ایراد های یک تیم و یا تعداد مسائل یک موضوع از انگشت های خود کمک می گیرد و با مکث های به جا، حرکات خود را نشان می دهد. اغلب حرکات او با دست ها به صورت خطی و صاف است که با حرکت های صورت و بدن توام می شود، انگشتانش به صورت خطی و مستقیم در کنار هم باز می شوند، ضمن اینکه اغلب با گارد بازی می نشیند و هیچ وقت دست به سینه و منقبض نیست.  حرکات دست عادل خیلی وقت ها مانند حرف زدنش سریع است و نکته مهم دیگر اینکه او برای نشان دادن افراد سعی دارد اشاره مستقیم با دست نداشته باشد و با خودکار یا وسایل پیش رو به صورت غیر مستقیم اشاره کرده و بازی هایی را با دستانش انجام می دهد تا سوءتفاهمی در طرف مقابل ایجاد نشود. بازی کردن او با خودکارو ورق های روی میزش خود نشانگر هوشمندی اوست که می تواند به بینندگان تسلط خودش را در اجرا و همچنین مدیریت برنامه نشان دهد.  راحت از هر لحاظ ! به نظر می رسد فردوسی پور درانتخاب صندلی ای که روی آن می نشیند، وسواس خاصی دارد. او ترجیح می دهد هنگام اجرای برنامه توان حرکتی خوبی داشته باشد و از تکان خوردن در هنگام مصاحبه با مهمان یا گفت وگوی تلفنی برای راحت تمرکز کردن، استفاده می کند. انتخاب یک صندلی با تکیه گاه و پشتی بلند، نشان از این دارد که علاقه دارد درصندلی راحت باشد و برای ساعت ها نشستن برنامه ریزی کرده است. موقع نشستن هم همیشه خیلی راحت به نظر می رسد که این راحتی و صمیمیت به بیننده هم منتقل می شود.  پیشگام درپوشیدن شلوارهای اسپرت  او برای اجرا همیشه از کت استفاده می کند ولی هیچ وقت او را با کت و شلوار رسمی ندیده ایم. می توان گفت او در پوشیدن شلوارهای اسپرت در میان مجری های تلویزیون پیشگام بوده است و با انتخاب درست رنگ لباس های خود و ست کردن آنها کنار هم توانسته چهره خوبی را از خود در نگاه اول نشان دهد. او علاقه خاصی به پوشیدن کت های دو دکمه با یقه های دراز استاندارد دارد. لباس پوشیدن او متناسب با دکور برنامه و نشانگر هوش بالای او در انتخاب لباس است و هیچ کس نمی تواند او را در لباس کت و شلوار رسمی تجسم کند.  دفاع از خود با لبخند  عادل فردوسی پور درعقیده خود بسیار راسخ و ثابت قدم است اما فرق بین او و دیگر مجریانی که دارای ثبات هستند، این است که به محض آنکه حرف جدیدی شنید و تشخیص داد که عقیده اش اشتباه است، آن را تغییر می دهد و درپذیرش حقیقت و باورهای درست تردید نمی کند و این کار را با تکان های سر و خم کردن بدن به جلو به دیگران نشان می دهد. یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی عادل، قدرت عجیب و باورنکردنی او درجلب نظر کسانی است که با او کدورت یا مشکلی پیدا کرده اند. دفاع اصلی او در رفع کدورت ها، همان لبخند معروف و مخصوص است.  او صادقانه سعی می کند دست دوستی به سوی کسی که از او دلگیر شده دراز کند و این را در رفتار و چهره او به خوبی می توان دید. همین رفتار هاست که قابل اعتماد بودن را نشان می دهد و بینندگان می توانند به طور دربست و کامل به او اعتماد کنند و او را مرجعی برای اصل و حاشیه فوتبال داخلی و خارجی بدانند. او با دکور برنامه و آرایش میز خود به دیگران نشان می دهد که از درهم و برهمی امور، واقعا متنفر بوده و در مقابل شیفته هماهنگی، نظم و ترتیب است. از حرکات و رفتارهای غیر کلامی این مجری جوان می توان نکات زیادی را حدس زد که هریک می تواند یک زاویه از زندگی و شخصیت او را بیان کند.  عادل فردوسی پور در استفاده از زبان بدن خود بسیار محتاط و کنترل شده عمل می کند و سعی دارد از تقلید اجتناب کند. حرکات بدن او کاملا با حال و هوای برنامه های او در ارتباط است و همه اینها، رمز موفقیت اوست.  ایستادن به سبک عادل بینندگان تلویزیون عادل فردوسی پور را کمتر درحالت ایستاده دیده اند. او برای ایستادن یک قانون کلی برای خود دارد و آن هم یک طرفی ایستادن است؛ یعنی انگار او دوست دارد همیشه یک سمت بدن خود را به مخاطب و دوربین کج کند و کاملا صاف ایستادن در کارش نیست. اگر به ایستادن فردوسی پور دقت کنید می بینید که پاهایش را به اندازه شانه باز کرده و برای توضیح دادن مطالب هم پاهای خود را جابه جا می کند. بازکردن پاها به اندازه عرض شانه ها نشانه ادب اوست.  چهره اش حرف می زند فردوسی پور دارای یک چهره مشخصا کودکانه -baby face- است که با نگاه اولیه، اولین چیزی که توجه را جلب می کند دهان و چیدمان دندان های او است که حالت چهره اش را خندان و معصوم نشان داده و به همین دلیل همیشه افراد، لبخند را روی لب هایش حس می کنند. عادل همیشه برای بیان تعجب و حتی عصبانیت خود، تغییر حالات چهره اش را به طور واضح نشان می دهد.  قصد او از این کار انتقال احساس و ذهنیاتش نسبت به بحث هایی است که جریان دارد. او خیلی خوب از چهره منعطف خود برای بیان احساساتش استفاده می کند و همیشه هم این در بروز احساسات، صادقانه به نظر می رسد. تعجب، تایید، مخالفت و عصبانیت او کاملا با میمیک چهره اش مشخص می شود؛ به طوری که گاهی بدون اینکه حرفی بزند می تواند پیامش را برساند و این برای کسی که کار تصویری می کند، امتیاز مهم و منحصربه فردی محسوب می شود.  منبع:مجله زندگی ایده آل


جمعه ، ۱۱دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اتاق نیوز]
[مشاهده در: www.otaghnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن