تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806884110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیامدهای عملیات نظامی کرملین در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیامدهای "عملیات نظامی کرملین" در سوریه
عملیات نظامی کرملین در سوریه پیامدهایی را به همراه دارد.

عواقب
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از تاریخ 10 مهرماه 94 نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه عملیات همه جانبه‌ای را علیه تروریست‌های داعش ارتش آزاد و جبهه‌النصره در جبهه شمالی و جنوبی سوریه آغاز کردند.



**پیامد اول: افزایش وزن ژئوپلتیک "مسکو-تهران"

این اقدام  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه باعث شد تا پیامدهایی را در منطقه  "غرب آسیا"  شاهد باشیم که نمونه آن افزایش وزن ژئوپولتیک "مسکو- تهران" است.


اولین پیامد حضور روسیه در سوریه تمایل  "مسکو" برای توسعه قدرت ملی و گسترش حوزه نفوذ خود به ورای نفوذ اتحاد جماهیرشوروی سابق را نشان می‌دهد که این پروسه باعث افزایش قدرت "کرملین نشینان"  در حل مسائل کلان سیاسی خارج از حوزه قفقاز می‌باشد.



**پیامد دوم: امکان ناامنی مرزهای روسیه توسط  "تروریست‌های چچنی "

یکی دیگر از پیامدهای حضور روسیه در سوریه احتمال انجام عملیات تروریستی در جنوب غرب این کشور ("مرزهای چچن") خواهد بود که شاید در صورت ادامه عملیات روسیه در سوریه این کشور آماج حملات محدود  "تروریست‌های چچنی"  قرار بگیرد.



**پیامد سوم: امنیت ملی روسیه و قدرت جهانی "مسکو"

یکی از پیامدهای مهم حضور نظامی روسیه در سوریه این است که حضور منطقه‌ای این کشور به روند ظهور و حتی قدرت‌گیری جهانی روسیه منجر خواهد شد که البته این موضوع در راستای امنیت ملی این کشور نیز قابل بررسی است.



**پیامد چهارم: ممانعت از پیشرفت طرح های "ریاض-آنکارا"

حرکت فدراسیون روسیه در منطقه  "غرب آسیا"  تا حدودی همسو با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و این موضوع مانع پیشبرد برنامه‌های عربستان سعودی و ترکیه در منطقه غرب آسیا خواهد بود.



**پیامد پنجم: امکان تقابل  "مسکو- ریاض"

یکی از پیامدهای مهم انجام عملیات نظامی روسیه در سوریه امکان تقابل "مسکو" با "ریاض" خواهد بود. در حملات هوایی، روس‌ها علاوه بر مواضع داعش، مواضع و تأسیسات گروه‌های تروریستی دیگر همچون جبهه‌النصره، جیش‌الاسلام، فلیق الشام و ... را نیز هدف قرار داده است؛ این موضوع باعث شده تا برخی از کشورهای عربی که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند همچون عربستان سعودی نگران شوند و این موضوع احتمال تقابل "مسکو - ریاض" را افزایش می‌دهد.



**پیامد ششم: افزایش توانایی رقابت با ایالات متحده آمریکا و ائتلاف ضد داعش

دیگر پیامد مهم حضور نظامی روسیه در سوریه افزایش توانایی رقابت با ایالات متحده آمریکا و ائتلاف ضد داعش خواهد بود و این باعث می‌شود تا توانایی "مسکو" در مبارزه با تروریست سنجیده شود که البته این موضوع باعث خشم مقامات کاخ سفید نیز شده است.


رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به نقل از مقام‌های امریکایی نوشت: «بعد از سه ماه عملیات نظامی روسیه در سوریه، «ولادیمیر پوتین» به هدف اصلی خود که همان تثبیت «دولت بشار اسد،» رئیس جمهور سوریه بود، دست یافته است و با هزینه نسبتاً اندک می‌تواند این عملیات را در همین سطح برای سال‌ها ادامه دهد.»



بر اساس این گزارش، اذعان این مقام‌ها به موفقیت عملیات روسیه در حالی صورت گرفت که «باراک اوباما،» رئیس جمهور آمریکا و دستیارانش پیش از این از احتمال شکست تلاش‌های مسکو خبر داده بودند.



رویترز همچنین به نقل از یک مقام بلندپایه دولت امریکا نوشت: «به نظر من شکی نیست که [دولت] اسد با پشتیبانی هوایی روسیه در وضعیت امن‌تری (نسبت به گذشته) به سر می‌برد».


دیگر پیامدهای حضور نظامی مسکو در سوریه تشدید فعالیت‌های تروریستی داعش خواهد بود چرا که تروریست‌های داعش معتقدند روسیه نیروی اشغالگر بوده و باید با آن مقابله کرد و لذا عملیات تروریستی را علیه نظامیان روس تدارک خواهند دید که البته تاکنون به توفیق آنچنانی دست پیدا نکردند.


پیامدهای حضور فدراسیون روسیه در سوریه تاکنون نشان دهنده عملیات موفقیت‌آمیز  "مسکو" در مبارزه با تروریست‌ها بوده و در آینده‌ای نزدیک نشانه های بیشتری از عملیات هوایی "کرملین" ضد تروریست ها مشاهده خواهد شد.


گزارش از محمد زرچینی





۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن