تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازماندن 5.5 درصد کودکان استان از تحصیل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازماندن 5.5 درصد کودکان استان از تحصیل
مدیرکل آموزش وپرورش استان بمناسبت هفته سواد آموزی در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف اظهار داشت :براساس آخرین آمار سرشماری سال 90 ، 5.5درصد کودکان شش تا 9 سال استان از تحصیل بازمانده اند.
نویسنده : حمیرا رحیمی 
بهروز امیدی گفت : برنامه آموزش و پرورش در استان پوشش صددرصدی دانش آموزان و جذب آنان به تحصیل برای انسداد بیسوادی از دوران ابتدایی است. وی گفت: امسال برای جذب کودکان بدو ورود به دبستان براساس آمار ثبت احوال رایزنی های لازم از جمله حمایت از خانوادهای بی بضاعت انجام شد.
امیدی اظهار داشت: از این تعداد 51.3 درصد پسر و مابقی دخترهستند که 63درصد در مدارس شهری و 37 درصد در مدارس روستایی مشغول تحصیل هستند. مدیرکل آموزش و پرورش استان پراکندگی روستاها در استان را از مشکلات نظام آموزشی دانست وگفت: هم اکنون دانش آموزان 10 مدرسه استان در کانکس تحصیل می کنند. امیدی در خصوص اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان در استان گفت: 95 درصد فرهنگیان استان رتبه بندی شدند که پنج درصد باقیمانده بازنشستگان، فرهنگیان زیرشش سال سابقه و افراد دارای کد اداری بوده اند. وی از وجود یکصد مدرسه فرسوده با 30 سال قدمت در استان و 700 مدرسه نیازمند مقاوم سازی در استان خبرداد وگفت: ساخت مدارس جدید وبازسازی و مقاوم سازی مدارس موجود بیش از چهارهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز در ادامه  گفت: خوشبختانه رتبه استان در جذب سوادآموز در سطح کشور از 29به 20رسیده است.مرتضی ارشادی با اشاره به اینکه توسعه انسانی، پایدارترین نوع توسعه است، اظهار کرد: یکی از قوی‌ترین شاخصه‌های توسعه ارتقاء سواد است. وی با بیان اینکه شناسایی  و جذب افراد بی سواد کاری دشوار محسوب می‌شود، افزود: خوشبختانه هم اکنون رویکرد سوادآموزی از مخاطب عام به مخاطب خاص تبدیل شده است.
ارشادی با اشاره به اینکه جامعه اصلی هدف افراد 10 تا 49 سال هستند خاطر نشان کرد  سوادآموزی زندانیان از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش می باشد که بیش از 75 درصد افرادی که مرتکب جرم می‌شوند، بی‌سواد هستند. وی با بیان اینکه 10 منطقه برخوردار و شش منطقه محروم در سطح استان وجو دارد گفت: به منظور تشویق افراد برای فراگیری سواد، در دوره سوادآموزی مبلغ شش میلیون و 800 هزار به آموزش دهنده و یک میلیون و 340هزار به آموزش گیرنده و درمناطق برخوردار، شش میلون ریال به آموزش دهنده و یک میلیون و 340هزار ریال به آموزش گیرنده به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: همچنین در دوره انتقال در مناطق محروم 840 هزار ریال به آموزش دهنده و در مناطق برخوردار هفت میلیون و 600 ریال به آموزش دهنده به ازای هر نفر قبولی و گذراندن 700 تا 800 ساعت آموزش پرداخت خواهد شد. وی در ادامه گفت: در دوره تحکیم نیز به هر آموزش دهنده به ازای قبولی هر سوادآموزی در مناطق محروم یک میلیون و 500هزار ریال و مناطق برخوردار یک میلیون ریال و  با 70 ساعت آموزش حضوری و تشکیل کلاس‌های درس 10 نفره پرداخت می‌شود.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن