تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829644705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سریال‌های ۳۰۰ قسمتی صداوسیما در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سریال‌های ۳۰۰ قسمتی صداوسیما در راه است
مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در رسانه ملی به تازگی راه‌اندازی شده و قرار است علاوه بر ساماندهی فیلمنامه‌های تلویزیونی، فیلمنامه‌نویسان را با مضامین متنوع آشنا کند.
جام جم: امین صدیقی رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در رسانه ملی​ از سریال های ۳۰۰ قسمتی خبر می دهد:

چطور شد مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون راه‌اندازی شد و قرار است با راه‌اندازی این مرکز چه اتفاقاتی بیفتد؟

فیلمنامه در حوزه فیلم و سریال اهمیت مبنایی دارد و معاونت‌های مختلف سازمان صدا و سیما همچون سیما، استان‌ها، برون‌مرزی و مرکز بسیج فیلم و سریال تولید می‌کنند. بنابراین شکل‌گیری یک مرکز که بر همه بخش‌ها به صورت متمرکز نظارت داشته باشد و راهبردها را تعیین کند، ضرورت داشت؛ به همین دلیل مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تلویزیون وظیفه نظارت بر همه بخش‌های تولید را دارد.در کنار نظارت، در بخش تولید فیلمنامه و سریال هم فعال هستیم. بخشی از فیلمنامه‌ها در مرکز ساخته می‌شود و بخشی دیگر هم برای تولید به معاونت‌های برنامه ساز ارجاع داده می‌شود.

با توجه به این که اداره کل نمایش سیما هم فیلم و سریال تولید می‌کند و هم بر تولیدات گروه فیلم و سریال‌های شبکه‌های تلویزیون نظارت می‌کند، آیا فعالیت آنها با مرکز شما تداخل ندارد؟

نه، به هیچ وجه تداخل نخواهد داشت. یکی از اهداف مرکز فیلمنامه‌نویسی، فراهم کردن شرایطی است که تداخل در میان تولیدات فیلم و سریال ایجاد نشود. متاسفانه نبود تمرکز باعث شده که گاهی دو شبکه همزمان روی طرح‌های مشابه کار کنند، ولی با راه‌اندازی مرکز جلوی این مساله گرفته می‌شود.

تا به الان روال این طور بوده که طرح‌ها از سوی نویسندگان به تلویزیون پیشنهاد می‌شد، آیا قرار است این قاعده به هم بخورد و شما سفارش‌دهنده باشید؟

قرار است در آینده مسیر تغییر کند و ما به جای این که منتظر رسیدن طرح باشیم، بر اساس نیاز تولید، طرح‌های متنوع سفارش بدهیم و تلویزیون سفارش‌دهنده باشد، نه این که هر طرح آماده‌ای که به دستمان رسید ناگزیر تسلیم طرح شویم.

اگر قرار باشد طبق روال گذشته عمل کنیم، مسلما برای غربال کردن این طرح‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شویم.

تقسیم‌بندی موضوعی هم در مرکز انجام داده‌اید؟

با در نظر گرفتن ماموریت جدید شبکه‌ها، نیاز سالانه، شرایط فصل و مناسبت‌ها، تنوع مضمونی و ژانری را در جدول پخش شبکه‌ها رعایت خواهیم کرد؛ زیرا بی‌توجهی به این مساله باعث شده که در برخی مناسبت‌ها همچون ماه رمضان یک سال شاهد سریال‌های ماورایی و سال دیگر شاهد سریال‌های طنز از چند شبکه باشیم. ما تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی به تنوع موضوعی و ژانری توجه کنیم.

آیا تولید سریال‌های بالای صد قسمت هم جزو برنامه‌هایتان است؟

بله، در راهبردهایی که تعیین کرده‌ایم قرار است سریال‌های بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ قسمت تولید شود. تهیه چنین آثاری زمانبر است و در حال حاضر چند طرح در مرحله پژوهش و نگارش است. نظرسنجی‌ها حاکی است که مخاطبان از این دست آثار استقبال می‌کنند، اما باید این شرط را رعایت کرد که قصه‌ افت نکند و تا آخرین قسمت تعلیق‌های لازم را داشته باشد.

اما مشکل ما در قصه‌پردازی است که در آثار طولانی نمی‌توانیم خیلی مخاطب را با خودمان همراه کنیم؟

یکی از مشکلات ما در طراحی داستان است و این‌که نمی‌توانیم فصل‌بندی صحیح کنیم ؛ در حالی که در سریال‌های پربیننده خارجی به دقت فصل‌بندی می‌شود و برای هر بخش از کار گره‌های زیادی تعریف می‌شود. ما هم برای طرح‌هایی که ظرفیت پرداخت زیادی دارد، حتما از ابتدا همه فصل‌ها را مشخص و بعد برای هر فصل طراحی می‌کنیم.

ولی همیشه در انتهای پخش یک سریال تصمیم عجولانه گرفته می‌شود که سری دوم ساخته شود، به همین دلیل فصل‌های جدید خیلی به لحاظ فیلمنامه غنی نیستند. برای این مشکل چه راه‌حلی در نظر گرفته‌اید؟

مسلما همه این موارد باید از ابتدای کار مشخص شود که آیا قصه کشش لازم را برای ساخت فصل بعدی دارد یا نه؟ زندگی کدام یک از شخصیت‌های قصه باید پررنگ‌تر شود؟ و ... در همه جای دنیا پایلوت‌سازی انجام می‌شود، اما ما هنوز به سمت آن نرفته ایم اما قصد داریم به سمت شیوه‌های نوین نگارش برویم.حوزه فیلمنامه‌نویسی ان شاءالله متحول خواهد شد.




















تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن