تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819909032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا انتقام خون قنطار گرفته شد؟ پیام‌های مرگ سرکرده جیش الاسلام در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیا انتقام خون قنطار گرفته شد؟
پیام‌های مرگ سرکرده جیش الاسلام در سوریه
مرگ این عنصر تروریستی که ارتباط مستحکمی با سازمانهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی داشت تنها چند روز پس از ترور سمیر قنطار آزاده لبنانی در منطقه جرمانا صورت گرفت، هرچند او را نمی توان از حیث ارزش راهبردی با مجاهدتهای شهید قنطار برای محور مقاومت مقایسه کرد اما او احتمالا اولین مرحله از سلسله انتقام‌هاست.

خبرگزاری فارس: پیام‌های مرگ سرکرده جیش الاسلام در سوریه



گروه بین الملل خبرگزاری فارس:
زهران علوش سرکرده گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام در سوریه که از ابتدای بحران سوریه به صورت مستقیم از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می شد، در جریان بمباران هوایی مقر تروریست ها به هلاکت رسید. گروه ترویستی وابسته به علوش  از سوی بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان تأسیس و حمایت مالی و تسلیحاتی شد.بندر امیدوار بود که با نیروهای وهابی علوش بتواند نظام سوریه را سرنگون کند و وارد دمشق شود؛ اما این رؤیای او هیچگاه به واقعیت نپیوست. هلاکت این شرور تروریست که در شرایط بسیار حساسی صورت گرفت از بسیاری جهات دارای اهمیت و همچنین دارای پیام هایی نیز می باشد.
مرگ این عنصر تروریستی که ارتباط مستحکمی با سازمانهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی داشت تنها چند روز پس از ترور سمیر قنطار آزاده لبنانی در منطقه جرمانا دمشق توسط جنگنده های صهیونیستی صورت گرفت. هرچند از حیث جایگاه راهبردی و اهمیت اخلاقی عملکرد قنطار نمی توان و نباید این مجاهد را با شخصیتی چون علوش قیاس کرد چه اینکه حزب الله لبنان بدون شک انتقام سختی از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی خواهد گرفت اما جریان مقاومت نشان داد بدون عملکرد احساسی و با صبر استراتژیکی که از او سراغ داریم هیچ جنایتی را بی پاسخ نخواهد گذاشت و احتمالا علوش اولین مرحله از سلسله انتقام هایی است که به انتقام خون همه ملت سوریه و منطقه از گروههای تروریستی - صهیونیستی گرفته شد.
از دید تل آویو اگر قرار بود دمشق به عنوان پایتخت سوریه روزی سقوط نماید این کار می بایست به دستان علوش و دارو دسته اش صورت می گرفت که نسبت به سایر گروههای تروریستی فعال در سوریه از حیث استقرار جغرافیایی به دمشق نزدیک تر بود. اساسا گروه مسلح جیش الاسلام به سرکردگی علوش با این هدف در جنوب دمشق مستقر بود که ضربه نهایی به نظام سوریه را زمانی که حلقه محاصره از سوی دیگر گروههای تروریستی تنگ تر می شد به نظام این کشور وارد نماید. اینک با مرگ او و پراکندگی هوادارانش که همزمان با جابجایی بیش از 4هزار تروریست دیگر از این منطقه به سمت شمال حلب صورت گرفته مهمترین تهدید تروریستی به پایتخت سوریه از بین خواهد رفت.
این موضوع ضربه بزرگی به استراتژی مشترک رژیم تل اویو و آل سعود در سوریه وارد خواهد کرد.
منابع تحلیلی در پی انتشار خبر هلاکت زهران علوش سرکرده گروه جیش الاسلام، ارزیابی های متعددی را از این رویداد ارائه کرده و پیام هایی را برشمردند:
نخست اینکه این عملیات نشان داد که محور عملیاتی و مبارزه با تروریسم دولت سوریه و محور مقاومت صرفا در حلب نیست و با اطلاع از فعالیت های میدانی نشان می دهد عزم جدی در مبارزه با تروریسم و نابودی آن در تمامی بخش های محور مقاومت شکل گرفته و این یعنی گستردگی فضای عملیاتی پیش رو. در واقع تروریست های تکفیری مورد حمایت غرب با یک سردرگمی شدیدی در میدان نبرد مواجه هستند.
دوم اینکه حمله ی سوریه و محور مقاومت به جیش الاسلام و هلاکت سرکرده اش که به طور حتم عنصر سازمان اطلاعات عربستان (استخبارات) بود، نشان داد سوریه نسبت به کنفرانس ریاض واکنشی مثبت نشان نداده و این یعنی سوریه راهکار پیشنهادی غیر سوری را قبول نمی کند و نسبت به خون مردم مظلومش نمی گذرد.
آنچه مهم است قدرتمندی دولت سوریه در منطقه ریف دمشق و غوطه ی شرقی به عنوان بزرگترین تهدید علیه دولت سوریه در دمشق بود. حالا این نقطه تهدید به مرکز اقتدار و فرصت دولت تبدیل شد. گروهی که هر روز امنیت شهر دمشق را تهدید می کردند از امروز فاقد مدیریت منسجم و کاریزما خواهند بود و این به نفع دولت سوریه است.
نظر به سیال بودن شرایط میدانی سوریه از یک سو و نزدیک شدن به آغاز مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به بحران پنج ساله این کشور مطابق قطعنامه 2254 از سوی دیگر و اراده دولت در ریشه کنی کامل پدیده تروریسم به نظر می رسد در روزهای اینده سایر گروههای تروریستی از قاطعیت ارتش و نیروهای مقاومت در امان نباشند و ارام ارام عناصر تروریستی که دستشان به خون ملت سوریه آغشته شده مورد هدف واقع شوند. گروههایی نظیر احرار الشام، جیش الفتح، جبهه النصره و داعش به همراه سرکردگانشان در اولویت این اقدام احتمالی ارتش و نیروهای امنیتی سوریه قرار دارند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/I4FVP4





94/10/05 - 14:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن