تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819970674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير رويکرد مسافران از تورگردی به سمت سفرهاي شخصی | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ – خبرگزاري آريا-فوکوس‌رايت يکي از بزرگ‌ترين موسسه‌هاي تحقيقاتي درباره صنعت توريسم و گردشگري در سراسر دنيا به شمار مي‌رود و يکي از بزرگ‌ترين رويدادهاي مجموعه فوکوس‌رايت، کنفرانس‌هايي است که با محوريت OTA يا همان آژانس‌هاي آنلاين خدمات سفر در سطح بين‌المللي برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، ماحصل کنفرانس 2015 فوکوس‌رايت را از زبان کامران خوشي يکي از فعالان صنعت گردشگري که در اين رويداد حاضر بوده‌است مي خوانيم.
کامران خوشي، فعال صنعت گردشگري درخصوص کنفرانس فوکوس‌رايت امسال که ماه گذشته در ميامي آمريکا برگزار شد، گفت: فوکوس‌رايت يکي از بزرگ‌ترين موسسه‌هاي تحقيقاتي درباره صنعت توريسم و گردشگري در سراسر دنيا است. اين مجموعه با جمع‌آوري مقياس‌هاي تحقيقاتي، منابع معتبري براي آمار و ارقام و پيش‌بيني و تخمين براي بازارهاي مختلف در صنعت گردشگري ارائه مي‌کند. اين کنفرانس در قالب سخنراني‌هايي با محوريت نوآوري‌هاي صنعت گردشگري، کارگاه‌هايي از شرکت‌هاي تکنولوژيک بزرگ و با حضور بزرگان صنعت گردشگري برگزار شد. کارگاه‌ها موضوعات متنوعي از مسائل عمومي صنعت توريسم مانند برندينگ مقصد، مسائل مربوط به آژانس‌هاي آنلاين خدمات سفر مثل مخاطب‌شناسي، تبديل ويزيتور آنلاين به خريدار، دسترسي آسان‌تر به محصولات سفر با دسته‌بندي مناسب و تا جزئياتي مانند مسائل فني را دربر مي‌گرفت.
خوشي با تاکيد بر اينکه در اين کنفرانس بيشتر به دنبال انتقال تجربه و دانش، آگاهي از روند صنعت گردشگري در دنيا، اطلاع از نوآوري‌ها و دورنماي اين صنعت در سال‌هاي آتي بوده است، تصريح کرد: روند صنعت گردشگري به طور عجيبي رو به رشد است و اين ميزان رشد را در هيچ صنعت ديگري به جز صنعت مد و نوشيدني در اين سال‌ها شاهد نبوده‌ايم؛ به طوري‌که در سال 2014 تعداد مسافران در دنيا از مرز يک ميليارد گذشت. همچنين تغيير رفتار و فرهنگ سفر همسو با روند حرکت اين صنعت با نسبت قابل‌توجهي رو به رشد است؛ از تغيير نوع سفر از تور به برنامه‌ريزي شخصي و اختصاصي تا تهيه اقلام سفر از حالت سنتي و آفلاين به آنلاين.
اين فعال صنعت گردشگري در ادامه اظهار داشت: با اين‌همه تا الان تغيير چنداني در ساختار سنتي وصل شدن به تامين‌کننده‌ها در دنيا ايجاد نشده است، اما در مرحله جست‌وجو و رزرو اينترنتي تغييراتي در حال اتفاق است؛ از چند سال پيش گوگل با سرمايه‌گذاري‌هاي کلان در حال ايجاد تحول در صنعت گردشگري است و ورژن‌هاي بتا نظير Google Flight و Google Hotel ارائه داده که هنوز به‌‌صورت بين‌المللي پوشش نمي‌دهند، اما در حال حاضر گام بزرگ و نويني به شمار مي‌آيد.
مديرعامل زورق با اشاره به اينکه نرخ رشد گردشگري در بازار آمريکا به دليل نزديک شدن به نقطه بلوغ کاهش يافته، گفت: اين نرخ رشد در بازار اروپا همچنان به‌صورت صعودي ادامه دارد و در بازارهاي خاورميانه، خاور دور، آسيا و شمال آفريقا بسيار زياد است.
وي افزود: نرخ رشد در بازار گردشگري خاورميانه و شمال آفريقا که در اصطلاح MENA گفته مي‌شود، در حال افزايش و تغيير رفتار خريد هم در اين بازار به تدريج قابل مشاهده است. در کشورهاي شمال آفريقا و دبي، سرمايه‌گذاري خوبي براي پذيرايي از گردشگران انجام ميشود. البته در ايران نيز پتانسيل عظيمي ديده مي‌شود که ظرف چند سال آينده بايد سرمايه‌گذاري براي آن انجام بگيرد.
اين کارشناس گردشگري درخصوص چالش‌هاي رزرواسيون آنلاين در صنعت گردشگري ايران گفت: اولين موضوع سرمايهگذاري است و اينکه سرمايهگذاري بسيار کمتر از پتانسيل و نرخ رشد بازار است. دومين چالش برنامه‌ريزي پيش از سفر است که شامل راهنمايي براي خريد اقلام سفر و انتخاب مقصد مي‌شود. آخرين چالش، بخش فني و تکنيکال است که در حال حاضر مهم‌ترين بخش آن پرداخت امن و آسان است تا مسافران بتوانند به‌راحتي به آن اعتماد کنند.
خوشي در پاسخ به اينکه با تجاربي که از کنفرانس فوکوس رايت 2015 پيدا کرده است تا چه اندازه توانسته مجموعه مربوط به گردشگري خود را طبق آخرين استانداردهاي جهاني به‌روزرساني کند، توضيح داد: زورق از لحاظ تکنولوژي فاصله‌ چنداني با بازارهاي جهاني ندارد. به جرات مي‌توانم بگويم مسير ما کاملا درست است و در جاي درستي از صنعت قرار داريم که همانا تکنولوژي و استفاده بجا از آن است.
تغيير رويکرد مسافران از تورگردی به سمت سفرهاي شخصی

تغيير رويکرد مسافران از تورگردی به سمت سفرهاي شخصی

تغيير رويکرد مسافران از تورگردی به سمت سفرهاي شخصی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن