تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819946596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات شتر و گوسفند مغولی درمقابل صادرات خشکبار و میگوی ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واردات شتر و گوسفند مغولی درمقابل صادرات خشکبار و میگوی ایرانی
در نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با وزیر امور خارجه مغولستان مسائل مختلفی از واردات گوسفند مغولستانی تا آماده سازی تفاهم‌نامه مشترک قرنطینه دامی، صادرات خشکبار و میگو و همکاری مشترک اجرایی و تحقیقاتی دو کشور در زمینه بیان زدایی در مغولستان مطرح شد.
آفتاب :  لوندگ پورسورن - وزیر امور خارجه مغولستان - با اشاره به پس از دیدارهای امروز (چهارشنبه) با مسئولان دولتی از جمله وزیر امور خارجه و وزیر جهاد کشاورزی ضمن با ابراز تمایل برای گسترش روابط دو کشور اظهار کرد: تاکنون تعداد زیادی دام به ایران صادر کرده‌ایم و تقاضای بسیاری برای خرید گوسفند از سوی ایران وجود دارد که علاقمندیم مجوزهای لازمه دامپزشکی به زودی امضا شود و بتوانیم در راستای این مبادله تجاری تسهیلات صورت گیرد.


وی با اشاره به تجربیات ایران در زمینه بیان زدایی گفت: می خواهیم از این تجربیات استفاده کنیم، چرا که ایران نیز مانند مغولستان با مشکل کمبود آب و معضلات و مشکلات مناطق بیابانی مواجه است.


وی تصریح کرد: مغولستان با وجود دارا بودن سه میلیون نفر جمعیت 70 میلیون واحد دامی دارد که جزو کشورهای صادرکننده در این زمینه است و ایران می تواند از ظرفیت مغولستان برای راهیابی به بازارهای کشورهای همسایه مانند روسیه استفاده کرد.


در ادامه این نشست محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی - نیز با بیان اینکه سال گذشته 6.5 میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صادرات محصولات کشاورزی در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف نصیب ایران شده است، اظهار کرد: برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با مغولستان آماده‌ایم و تا ماه آینده قرنطینه دامی و توافقات دو طرف طی مراسمی امضا و مبادله می‌شود.


وی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین کشور صادرکننده محصولات دامی در منطقه است، افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در زمینه بیابان زدایی با مغولستان در حال همکاری است و می خواهیم این همکاری افزایش پیدا کند و حتی آماده اجرای عملیات بیابان زدایی در مغولستان هستیم.


وی ادامه داد: 25 میلیون هکتار اراضی بیابانی در ایران وجود دارد که در معرض شن و بیابان زایی است اما با اجرای عملیات تثبیت توانسته ایم از خطر شن‌های روان خودمان را در امان نگه داریم.


به گزارش ایسنا،حجتی با اشاره به وجود پتانسیل صادرات خشکبار و میگو گفت: درصددیم شتر از مغولستان وارد کنیم و برای فعالیت‌های تحقیقاتی و سازگاری با اقلیم ایران از آن استفاده کنیم، چرا که شترهای مغولستانی در شرایط سخت سازگاری بهتری نسبت به دیگر گونه‌های ژنتیکی مثل شتر با محیط اطراف دارند.




تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن