تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820429936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از بین رفتن میمون ها و پرندگان جنگل های استوایی سبب گرمایش بیشتر زمین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری آنا: پژوهشگران برزیلی هشدار داده اند که از میان رفتن گونه های جانوری سبب نابودی جنگل های استوایی، از میان رفتن ذخیره کربن طبیعی، افزایش گازهای گلخانه ای، گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی می شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، شکار بیش از حد پستانداران و پرندگان جنگل های استوایی، دانه پراکنی و بقای درختان را به خطر انداخته است و نتیجه آن کاهش شدید در ذخیره سازی کربن طبیعی زمین است.
مطالعه تازه ای نشان داده است که میمون های میوه خوار بزرگ و پرندگان جنگل های استوایی تأثیر مهمی در جلوگیری از انتشار آلاینده های کربنی دارند. دلیلش این است که این جانوران با کمک به دانه پراکنی گونه های گیاهی نقشی حیاتی در بقای جنگل های بزرگ بر عهده دارند.
جنگل های استوایی 40 درصد از تمام ذخیره کربنی در سطح زمین را بر عهده دارند و از میان رفتن این درختان سبب 15 درصد افزایش گازهای گلخانه ای و گرمایش بیشتر زمین می شود.
درختان کهنسال، ضخیم و با چوب سخت ذخایر خوبی برای کربن در سطح زمین هستند، اما دانه های درشت این درختان تنها از طریق اجابت مزاج حیوانات بزرگ پراکنده می شود. شکار بی رویه جمعیت موجودات بزرگ را به شدت ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ]
از بین رفتن میمون ها و پرندگان جنگل های استوایی سبب گرمایش بیشتر زمین می شود






پنجشنبه ، ۳دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری آنا]
[مشاهده در: www.ana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن