تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819698214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دايي و قلعه‌نويي هم حتماً سرباز بودند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دايي و قلعه‌نويي هم حتماً سرباز بودند
قانون بزرگ و كوچك، خرد و كلان و مشهور و گمنام نمي‌شناسد؛ اين مسئله‌اي است كه در كل دنيا صادق است.
نویسنده : فریدون حسن 


قانون بزرگ و كوچك، خرد و كلان و مشهور و گمنام نمي‌شناسد؛ اين مسئله‌اي است كه در كل دنيا صادق است. موارد بسياري را مي‌توان مثال زد كه قانون در برخورد با نام‌آوران ورزش دنيا و چهره‌هايي كه شهرت و مقبوليت جهاني داشته‌اند، كوچك‌ترين اغماضي نكرده است، اما گويا ورزش و به طور مشخص فوتبال ما نيز مي‌خواهد از اين حيث نيز از ساير دنيا جدا باشد. حرف‌ها و اظهارنظرهايي كه اين روزها از برخي بزرگان فوتبال ايران مثل علي دايي و امير قلعه‌نويي در خصوص مماشات با بازيكنان سرباز و خاطيان پرونده كارت‌هاي پايان خدمت جعلي شنيده مي‌شود، تنها جاي تأسف دارد. تأسف از اين جهت كه اين بزرگان با حمايت چشم‌بسته و سليقه‌اي خود تنها بي‌قانوني و افسارگسيختگي در فوتبال را دامن مي‌زنند. اين حرف‌ها در حالي مطرح مي‌شود كه سازمان نظام وظيفه و ستاد كل نيروهاي مسلح با اقدامي قانوني و محكم جلوي سوءاستفاده اين قبيل فوتباليست‌ها را از نام فوتبال و ايجاد شرايط خاص و منحصر به فرد براي خود گرفته است.
علي دايي و امير قلعه‌نويي به عنوان دو بازيكن و مربي بزرگ فوتبال ايران حتماً دوران خدمت سربازي خود را به ياد دارند، دوراني كه هم فوتبال بازي مي‌كردند و هم خدمت مقدس سربازي را انجام مي‌دادند، دايي با مدرك بالا خدمت كرد و امير قلعه‌نويي به عنوان يك فوتباليست با تكنيك، نه پول اضافه‌اي دريافت كردند و نه شرايط ويژه‌اي داشتند و مدام در حال سفر بودند. بنابراين شنيدن اين حرف‌ها از دو فردي كه خودشان اين دوران را تجربه كرده‌اند، جاي تعجب دارد.
دايي و قلعه‌نويي در حالي توقع مماشات با سربازان و خاطيان پرونده كارت‌هاي پايان خدمت جعلي فوتبال را دارند كه جامعه فوتبال و ورزش و ستاد كل نيروهاي مسلح پيش از اين حسن نيت خود را به آنها نشان دادند‌ و متأسفانه پاسخ مناسبي دريافت نكرده‌اند، از طرفي افكار عمومي نيز بارها خواستار برخورد قانوني و محكم با اين خاطيان و برخورد مشابه با فوتباليست‌هاي سرباز و غيرسرباز در خصوص نوع گذران دوران خدمت سربازي بوده‌اند، بنابراين جاي هيچ حرفي نيست و بازيكنان سرباز بايد مانند تمام پسران ايران زمين دوران خدمت سربازي را بگذرانند نه چيزي كمتر و نه چيزي بيشتر.
بزرگان جامعه ورزش از جمله دايي و قلعه‌نويي نيز بهتر است به جاي حمايت نامعقولانه از اين قشر آنها را بيشتر و بهتر براي گذراندن اين دوران پرفايده راهنمايي كنند تا از اين دو سال تجربه و بهره بگيرند و در زندگي و حتي ورزش قهرماني خود به كار ببندند نه اينكه با اين قبيل اظهارنظرها آنهايي را كه معطل چنين شرايطي هستند، طلبكار‌تر از قبل كنند تا تمام جامعه و مردم و مسئولان را وامدار خود قلمداد و خود را تافته جدا بافته فرض كنند. نتيجه حمايت دايي و قلعه‌نويي از اين قبيل فوتباليست‌ها قطعاً چنين چيزي خواهد بود كه به ضرر فوتبال تمام خواهد شد و افكار عمومي را نيز جريحه‌دارتر از قبل خواهد كرد.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن