تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804583539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جدید برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس/کوچک سازی دولت در برنامه ششم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طرح جدید برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس/کوچک سازی دولت در برنامه ششم
معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت:دولت بزرگ و تصدی گر نمی توانند كارآمد باشد به همین جهت كوچك سازی دولت در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حمید كلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی در نشست خبری كه امروز (یكشنبه) برگزار شد با اشاره به اینكه موضوع تعاون باید فعالیت بیشتری به ویژه در شرایط پسا تحریم داشته باشد ، اظهار داشت: شرایط فعلی كشور با مشكلات متعددی ناشی از اشتغال ، ركود، پایین بودن سطح درآمد و بهره وری روبه رو است.


وی گفت:در راستای اجرائی شدن برجام در تاریخ ١٥ دی ماه سال ٩٤ این وزارت خانه با ایجاد آمادگی های لازم در نظر دارد دو محور اصلی مد نظر را عملیاتی سازد.


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص این دو محور افزود: محور ابتدایی به منظور گسترش و افزایش توان صادراتی ،بهبود فضای كسب و كار و همچنین محور دوم بحث اقتصاد مقاومتی است .


وی با بیان این كه تعاونی ها كمترین وابستگی به انرژی را دارند ،بیان كرد: در ساختار تعاونی ها رشد و رونق سرمایه گذاری با اشتراك گذاشتن آوردهای افراد ایجاد می شود.


*دولت بزرگ ، مجری و تصدی گری دولت كارآمدی نیست


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با توجه به این كه تعاون یك بخش از سه بخش اقتصادی كشور است، اظهار داشت:هیچ وقت دولت بزرگ، مجری و تصدی گری دولت كارآمدی نیست به همین منظور دولت باید ظرفیت زیرساخت ها را ایجاد كند تا تعاونی ها و بخش خصوصی عملكردموفقی داشته باشد.


كلانتری گفت:در برنامه ششم توسعه كوچك سازی دولت پیش بینی شده است كه به همین منظور سهم دولت از مطالبات اجتماعی كاهش و سهم دو بخش دیگر افزایش پیدا می كند.


وی با اشاره به انتخابات ادامه داد: تعاونی ها در انتخاب آزادانه مردم نقش بسرایی دارند كه بر این اساس می توانند موجب توسعه دموكراسی شوند زیرا در صورتی كه اقتصاد به سمت دولتی شدن برود به خودی خود نوعی جهت گیری ایجاد می شود و این درحالی است كه اگر تعاونی ها در این امر وارد شوند چنین شرایطی به وجود نمی آید.


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: در حاضر بالغ بر یازده میلیون نفر عضو تعاونی ها در كشور وجود دارد كه همین تعداد سبب می شود خود تعاونی ها قدرت و مناصبی كه مرتبط با انتخابات است ،توزیع كنند.


*موضوع تعاون باید مورد بازنگری قرار گیرد


كلانتری در ادامه با اشاره به اینكه تعاون باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت:سازمان بین المللی تعاون در سال ٢٠١٢ با این شعار كه تعاونی ها دنیای بهتری می سازند در نظر داشت تعاونی ها بتوانند همفكری و همكاری را جایگزین حرص و طمع كند.


وی با بیان این كه جایگزین تعاونی ها در توسعه اشتغال باید تقویت شود، افزود:برای ایجاد شغل در هر تعاونی به طور متوسط مبلغ ٥٠ میلیون تومان هزینه می شود كه این مبلغ در مشاغل متوسط ٢٠٠ میلیون تومان و در مشاغل بزرگ یك میلیارد تومان است.


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه بالغ بر ٨٠ درصد از افراد جویای كار دارای تحصیلات فوق دیپلم به بالا هستند ،گفت: ایجاد اشتغال در كشور باید متناسب با این افراد باشد.


*اتكای تعاونی های دانش بنیان به افراد خبره


كلانتری بیان كرد: در حاظر ٤٥٠ تعاونی دانش بنیان تاسیس شده است كه از این تعداد ١٣٠ تعداد به تایید معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری رسیده كه قصد داریم این تعداد را نیز گسترش دهیم تا ظرفیت های شغلی برای جوانان ایجاد شود.


وی در خصوص صادرات تعاونی ها تصریح كرد:در سال ٩٣ یك میلیارد و سیصد میلیون دلار صادرات داشتیم كه در هشت ماهه نخست سال ٩٤ این مبلغ  به یك میلیارد و بیست و پنج هزار دلار رسید.


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص صادرات تعاونی های مرز نشین اظهار داشت: تا كنون حدود هفتصد میلیون دلار صادرات برای این تعاونی ها پیش بینی شده است همچنین این تعاونی ها در هشت ماهه نخست سال سیصد و هشتاد و هشت میلیون دلار صادرات داشتند كه این میزان در سال ٩٣ چهارصد میلیون دلار بوده و امیدواریم این رقم تا پایان سال به چهارصد شصت میلیون دلار افزایش یابد.


كلانتری با اشاره به ساماندهی تعاونی های مرز نشین بیان كرد: به همین منظور با هماهنگی های ایجاد شده بین وزارت صنعت و وزارت رفاه تاكنون برای یك میلیون و هفتصد هزار مرز نشین كارت مبادلات مرزی صادر شده كه از این میزان یك میلیون و پانصد و پنجاه هزار كارت به آن ها تحویل داده شده است.


وی در ادامه به اشاره به برنامه های این وزارت خانه در برنامه ششم توسعه افزود: گسترش واگذاری ها به بخش تعاون ،واگذاری پروژه های نیمه تمام عمرانی به تعاونی ها از جمله ایده های این وزارت خانه در شرایط پسا تحریم است.


*وجود ٧٠٠ تعاون دهیاری در كشور 


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعال شدن تعاونی های دهیاری در كشور گفت: امروز بالغ بر ٧٠٠ تعاونی دهیاری در کشور وجود دارد كه بالغ بر 60 درصد از خدمات روستایی كشور را مدیریت و تحت پوشش قرار دادند.


وی ادامه داد:به همین منظور در نظر داریم فعالیت های بیشتری از جمله مدیریت بهره برداری و نگهداری راه روستایی،توزیع مدیریت برق روستایی و چند امور عمرانی دیگر در روستاها را به این تعاونی ها اختصاص دهیم كه تمامی این كارها به خودی خود در كوچك سازی دولت نقش بسزایی دارند.


*پیشنهاد واگذاری دو باشگاه ورزشی معروف فوتبال به تعاونی سهام داران عام


كلانتری در ادامه با اشاره به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به تعاونی سهام داران عام تصریح كرد:طرح این پیشنهاد تهیه و ارائه شده است در همین راستا طرفداران این دو باشگاه می توانند با خریدسهام،سهامدار خرد از این مجموعه كلان باشند.


معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص دستورات اخیر ریاست جمهوری به این وزارت خانه بیان كرد: تهیه و تصویب سند توسعه تعاون در هیئت دولت در حال بررسی است همچنین توجه به تعاونی ها در دستور كار دستگاه های اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی و بانك مركزی است.


وی در ادامه با تقدیر از استان ها در راستای تشكیل تعاونی ها افزود: در سال ٩٤ تا به امروز نزدیك به ٢٦١٨ تعاونی نوپا شكل گرفته است.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این تعاونی ها برای ٣٨٧٠ نَفَر اشتغال ایجاد می كنتد و همچنین بالغ بر ٤٤٨٣٣ نَفَر عضو دارند. كلانتری گفت: اگر این روش همین طور ادامه داشته باشد پیش بینی می كنیم تا پایان سال٩٤ این تعداد تعاونی ها به ٣٢٠٠ عدد افزایش پیدا كنند. *استان فارس سردم دار در ایجاد تعاونی وی تصریح كرد: به ترتیب استان های فارس،خراسان رضوی و كرمان با تعداد ٢٨٣،٢٧١ و ١٤١ دارای تعاونی هستند. معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود:تعاونی های ایجاد شده در ٢٨ رشته گوناگون همچون خدمات   درمانی،مهندسی،آموزشی و ... خدمات لازم را ارائه می دهند. كلانتری بیان كرد:٦٨٠ تعاونی كشاورزی،٥٠٣ تعاونی صنعتی،١٠١ تعاونی چندمنظوره و ١٣٢ تعاونی مسکن در سال ٩٤ تاسیس شده است. وی در ادامه در خصوص وجود چند ظرفیت جهت توسعه تعاون گفت:بانك توسعه تعاون و صندوق كارآفرینی امید از جمله این ظرفیت های مدنظر قرار گرفته شده است. معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد:با امضای موافقت نامه با سازمان مدیریت رقمی بالغ بر چهل میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود كه از این این میزان ١٢٠ میلیارد تومان در اختیار تعاونی ها قرار می گیرد كه ٨ درصد یارانه سود برای تعاونی ها به همراه دارد. *محل نمایشگاه دائمی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد كلانتری گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است كه محل نمایشگاه دائمی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد كه این پیشنهاد در حال حاضر در اتاق صنایع بازرگانی و اتاق ایران درحال پیگیری است. وی در ادامه  اشاره ای به همكاری این وزارت خانه با شهرداری كرد و افزود: امضای تفاهم نامه با شهرداری جهت ارائه محصولات تعاونی ها و تشكیل تعاونی های محلی در سرای محلات و همچنین ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای بانوان سرپرست خانوار بود. معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت:در نه ماهه نخست سال ٩٤ نزدیك به یک میلیون ودویست هزار نفر ساعت دوره آموزش مستقیم و ٦٨ هزار نفر ساعت آموزش مجازی برگزار شده و ٣٨ طرح تحقیقاتی نیز انجام گرفته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

رتبه بندی اتاق های تعاون کشور تا نیمه نخست سال 94
تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی بسترساز فعالیت‌های اقتصادی است
نقش مهم تعاون در حذف روابط ناسالم اقتصادی در جامعه
طرح مسکن اجتماعی در سال94 رونمایی می شود/حمایت غذایی از 30 میلیون نفر در طرح مبارزه با فقر غذایی و درمان
حقوق معوقه و پاداش کارکنان فولاد تا فردا پرداخت می شود
از تدوین نقشه فقر کشور در سال 94 تا پوشش بیمه ای مشاوره‌های قبل از ازدواج
از واریز مانده حقوق دی ماه بازنشستگان صنعت فولاد تا برگزاری نمایشگاه کسب و کارهای خانگی استانهای محروم
افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان/ توزیع بسته چهارم حمایت غذایی در اواخر سال
از افتتاح بیمارستان تأمین اجتماعی پیامبر اعظم(ص) -میلاد2 تا سفر وزیر کار به اصفهان





۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن