تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812819134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات طرحی جدید برای دارو/قاچاق فلج می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:گیل نگاه:
دارو
گیل نگاه:در پی طرح برخی انتقادات نسبت به سامانه شناسه‌گذاری و اصالت، رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سامانه شناسه‌گذاری سازمان غذا و دارو صرفاً وجود یک برچسب معیار نخواهد بود و مردم خواهند دید که به راحتی برچسب‌های تقلبی قابل شناسایی است و دیگر کسی نمی‌تواند کالای قاچاق خود را با زدن یک برچسب به کالای اصیل تبدیل کند.دکتر رسول دیناوند در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده درباره سامانه شناسه‌گذاری و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو و مقایسه آن با طرح شبنم یا همان طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی که بر اساس آن بنا بود روی کالاها بارکد نصب شود، گفت: طرح سامانه اصالت سازمان غذا و دارو اساساً با طرح شبنم متفاوت است و اصلاً برچسب‌زنی صرف نیست.وی افزود: یعنی به این صورت نیست که بگوییم اگر کالایی دارای برچسب بود، اصالت دارد؛ بلکه کالا شناسه‌گذاری شده و با استعلام این شناسه است که مردم می‌توانند کالای اصیل را از یک کالای تقلبی و قاچاق تفکیک کنند.شناسه‌گذاری داروهای وارداتی اجباری شددیناروند با بیان اینکه فعلا این شناسه‌گذاری برای تمام داروهای وارداتی اجباری و اجرا شده است، اظهار کرد: اما هنوز اطلاع رسانی وسیعی برای مردم درباره چگونگی عمل کردن آنها در قبال این شناسه آغاز نکرده‌ایم، اما این کار به زودی انجام می‌شود.رییس سازمان غذا و دارو درباره نکته بسیار اساسی در سامانه شناسه‌گذاری و اصالت، گفت: اساس این شناسه لزوما برچسب زدن نیست، بلکه به صورت چاپ بارکد دو بعدی روی بسته‌های دارویی خواهد بود اما اگر کسی در هنگام تولید و بسته‌بندی آن را چاپ نکرد، موظف است که این برچسب را نصب کند.دیناروند تاکید کرد: بنابراین اساس این سامانه، شناسه‌گذاری و کنترل اصالت به همراه استعلام از یک سامانه مرکزی است. در این راستا کاتالوگ الکترونیک داروها ایجاد شده و امیدواریم در آینده نیز کاتالوگ الکترونیک همه کالاهای سلامت آماده شود. چرا که در این صورت مردم می‌توانند اطلاعات کاملی اعم از قیمت، تاریخ تولید، نحوه توزیع و… درباره یک کالا کسب، از این سامانه دریافت و از اصالت کالا نیز اطمینان پیدا کنند.



وی با اشاره به طرح شبنم که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌شد نیز گفت: طرح شبنم به صورت ناقص اجرا شد؛ یعنی مردم صرفا به وجود آن برچسب توجه می‌کردند. این در حالیست که باید یک سامانه مرکزی وجود داشته باشد؛ به طوریکه کار تحویل کد به این سامانه به درستی و به صورتی که امنیت آن ۱۰۰ درصد قال اعتماد باشد، انجام شود.دیناروند همچنین تاکید کرد: در سامانه شناسه‌گذاری سازمان غذا و دارو این مسایل رعایت شده و صرفا وجود برچسب معیار نخواهد بود. بنابراین با استفاده از این سامانه مردم خواهند دید که به راحتی برچسب‌های تقلبی قابل شناسایی بوده و دیگر کسی نمی‌تواند کالای قاچاق خود را با زدن یک برچسب به کالای اصیل تبدیل کند. با اجرای این طرح قاچاق در حوزه دارو و همچنین کالاهای سلامت را فلج خواهیم کرد.
۲۹ آذر ۱۳۹۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گیل نگاه]
[مشاهده در: www.gilnegah.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن