تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود آثار ويدئويي به‌جشنواره فجر از مسير هنر و تجربه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورود آثار ويدئويي به‌جشنواره فجر از مسير هنر و تجربه
بعد از آنكه آثار ويدئويي براي حضور در گروه تازه تأسيس هنروتجربه مجاز شناخته شدند حالا مدير اين گروه از بازبيني آثار ويدئويي براي حضور در جشنواره فجر خبر داده است!
نویسنده : حامد مظفري 
بعد از آنكه آثار ويدئويي براي حضور در گروه تازه تأسيس هنروتجربه مجاز شناخته شدند حالا مدير اين گروه از بازبيني آثار ويدئويي براي حضور در جشنواره فجر خبر داده است!
مدير سينماي هنر و تجربه با بيان اينكه بيش از ۷۲ فيلم در بخش هنر و تجربه به دبيرخانه جشنواره رسيده است، گفت: براي نخستين بار آثاري كه مجوز ساخت ويدئويي دارند در بخش هنر و تجربه از سوي هيئت انتخاب مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.  اميرحسين علم الهدي گفت: هيئت انتخاب بخش هنر و تجربه جشنواره فيلم فجر كار بازبيني آثار رسيده به اين بخش را آغاز كرده است.  وي ادامه داد: تا به امروز بيش از ۵۰ فيلم مربوط به هنر و تجربه نسخه بازبيني فيلم‌هاي خود را تحويل دبيرخانه جشنواره داده‌اند.  مدير سينماي هنر و تجربه خاطرنشان كرد: امسال براي نخستين بار فيلم‌هايي كه مجوز ويدئويي دارند در بخش هنر و تجربه از سوي هيئت انتخاب مورد بازبيني قرار مي‌گيرند. همچنين فيلم‌هاي هنر و تجربه در جشنواره فيلم فجر تابع ضوابط گروه هنر و تجربه هستند. بر اساس اعلام دبيرخانه جشنواره فيلم فجر، درخواست حضور ۷۲ اثر در بخش هنر و تجربه به دبيرخانه ارائه شده است. در حالي كه جشنواره فجر از بدو تأسيس- به غير از برخي ادوار خاص- جشنواره‌اي ويژه آثار سينمايي بوده است اين ورود آثار ويدئويي به جشنواره از طريق هنروتجربه نمي‌تواند چندان مفيد باشد به خصوص كه فيلم‌هاي ويدئويي جشنواره‌اي مخصوص به خود با نام ياس را دارند.
در سال‌هاي اخير بسياري از آنها كه شوراي پروانه ساخت سينمايي، مجوز توليد اثر را به آنها نمي‌دهد آثار خود را با مجوز شوراي پروانه ساخت ويدئويي كه سختگيري كمتري نسبت به همتاي سينمايي خود دارد توليد مي‌كنند و حالا با مجاز شناخته شدن اين آثار در جشنواره فجر از مسير هنروتجربه، ديگر فرق چنداني ميان دريافت مجوز ساخت سينمايي و ويدئويي هم وجود نخواهد داشت و البته اين نيز به نوبه خود از اهميت آثاري مي‌كاهد كه از ابتدا با پروانه سينمايي توليد شده‌اند. نگاهي به حجم بالاي آثار رسيده به اين گروه كه رقم ۷۰ را رد كرده است بيش از پيش اين فرضيه را پيش رو مي‌گذارد كه بسياري از آنها كه شوراي پروانه ساخت سينمايي مجوز ساخت به آنها نداده است و با مجوز ويدئويي اثر خود را توليد كرده‌اند به هنروتجربه به چشم پلي براي رسيدن به جشنواره‌اي مختص آثار سينمايي نگريسته‌اند.  يادمان نرود شوراي پروانه ساخت ويدئويي راه‌اندازي شد تا به آن دسته از آثاري مجوز ساخت بدهد كه براي شبكه خانگي توليد مي‌شوند و نه آن فيلم‌هايي كه صاحبانشان صلاحيت دريافت مجوز سينمايي را پيدا نمي‌كنند و چاره‌اي نمي‌يابند جز توليد با مجوز ويدئويي.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن