تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805526222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌آهن: گرانی بلیت قطار قانونی است اما فعلاً تخفیف می‌دهیم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راه‌آهن: گرانی بلیت قطار قانونی است اما فعلاً تخفیف می‌دهیم!
درحالي كه سازمان حمايت از روز نخست افزايش قيمت بليت قطار همچنان بر غير‌قانوني بودن افزايش نرخ بليت تأكيد داشت و مدير‌عامل رجا نيز اعلام كرد كه هنوز قيمت‌ها افزايش نيافته و در حال رايزني هستيم...، اما روز گذشته راه‌آهن طي اطلاعيه‌اي افزايش قيمت را قانوني دانسته و دخالت ديگر دستگاه‌ها را تشويش اذعان عمومي دانست.


درحالي كه سازمان حمايت از روز نخست افزايش قيمت بليت قطار همچنان بر غير‌قانوني بودن افزايش نرخ بليت تأكيد داشت و مدير‌عامل رجا نيز اعلام كرد كه هنوز قيمت‌ها افزايش نيافته و در حال رايزني هستيم...، اما روز گذشته راه‌آهن طي اطلاعيه‌اي افزايش قيمت را قانوني دانسته و دخالت ديگر دستگاه‌ها را تشويش اذعان عمومي دانست.
به گزارش «جوان» سازمان حمايت روز چهارشنبه با مراجعه به چند نمايندگي فروش بليت در ميدان راه‌آهن تهران، مانع از فروش به نرخ جديد شد و مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا نيز تأكيد كرد: بليت قطارهاي مسافري فعلاً بدون هيچ‌گونه افزايش قيمتي از سوي شركت‌هاي حمل‌ونقل ريلي به مشتريان عرضه مي‌شود. حسن موسوي‌نژاد گفت: شركت‌هاي خصوصي فعال حمل و نقل مسافري راه‌آهن فروش بليت قطار را در حال‌حاضر با توجه به ادعاي سازمان حمايت حقوق مصرف‌كننده و توليد‌كننده با تخفيف به مشتريان عرضه مي‌كنند تا اين مشكل با مذاكرات بين طرفين برطرف شود.
اما روز گذشته روابط عمومي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه‌اي افزايش قيمت بليت قطار از تاريخ ۲۵ آذرماه سال جاري توسط بخش خصوصي را كاملاً قانوني اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: برابر با ماده 9 قانون دسترسي آزاد مصوب مجلس شوراي اسلامي، قيمت بليت قطار از سوي شركت‌هاي بخش خصوصي تعيين و پس از تأييد شركت راه‌آهن به عنوان نهاد تخصصي و مسئول توسعه حمل و نقل ريلي كشور به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود. در همين راستا قيمت‌هاي جديد كه از روز 14 آذر ماه سال جاري اجرايي و پيش‌فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانوني ندارد بلكه كاملاً مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است‌.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: تأييد هيئت مديره راه‌آهن در خصوص پيشنهاد شركت‌هاي ريلي پس از بررسي‌هاي همه‌جانبه و كارشناسي و بعد از 15 ماه همراهي شركت‌هاي بخش خصوصي با دولت و عدم افزايش قيمت‌ها و حتي ارائه تخفيفات 30 درصدي در ايام كم‌تردد سال‌، با توجه به نرخ تورم سالانه‌، جلوگيري از فرار سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، نوسازي ناوگان و همچنين ارتقاي سطح خدمات در اين حوزه صورت گرفته است.
گفتني است با وجود قانوني بودن اين اقدام راه‌آهن در مورد افزايش قيمت بليت قطار‌ ورود برخي سازمان‌ها و نهادها به شكل غيركارشناسانه در روزهاي اخير به اين موضوع ‌حاصلي جز تشويش اذهان عمومي در بر نداشته است.

  بليت قطار فعلاً با تخفيف فروخته مي‌شود
همچنین رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شركت‌هاي حمل‌ونقل ريلي با تأكيد بر اينكه افزايش قيمت بليت قطار از ۲۵ آذرماه اجرايي شده، اما شركت‌ها بليت‌ها را با تخفيف عرضه مي‌كنند، گفت: در دو سال اخير در بخش ريلي سرمايه گذاري مناسبي صورت نگرفته است.
سيد حسن موسوي نژاد در مراسم گراميداشت هفته حمل و نقل با تأكيد بر وجود يك نگاه ساختاري در حمل ونقل ريلي، افزود: بازگشت سرمايه در بخش ريلي بلند مدت است، به همين دليل حساسيت بالاست و سرمايه گذار نياز دارد كه بلندمدت برنامه‌ريزي كند.
 وي با بيان اينكه قراردادهاي تعمير و نگهداري در خارج 30 تا 40 ساله است، افزود: بايد تسهيلات و قوانين در اين بخش بلندمدت باشد، بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته سرمايه‌گذاري مناسبي در دو سال اخير در بخش ريلي صورت نگرفته است.   وي با اشاره به اينكه قوانين به گونه‌اي است كه دولت در اين بخش سرمايه‌گذاري زيادي نمي‌تواند انجام دهد، تصريح كرد: حمايت كلي از بخش ريلي بيشتر در بخش سخن است تا عمل، 1000 سازمان و دستگاه به بخش ريلي ورود پيدا مي‌كنند، وزارت صنايع بايد تأييديه به سرمايه‌گذار بدهد، بيمه، راه آهن و... همه و همه در اين بخش حضور دارند، متأسفانه بسياري از احكامي كه براي شركت‌هاي حمل و ريلي آمده عادلانه نيست.
 مديرعامل شركت حمل و نقل ريلي رجا در ادامه با بيان اينكه بابت بليت ماليات بر ارزش افزوده پرداخت نمي‌كند، اين معافيت نه تنها مزيتي نداشته بلكه نتوانسته از اين بخش ماليات بر ارزش افزوده دريافت كند، يادآور شد: روز چهارشنبه شركت‌ها با رعايت همه معذوريت‌هاي بخش ريلي از جمله رعايت حقوق مردم، قيمت گذاري و. . . مجوز افزايش قيمت را دريافت كردند، اما به رغم اينكه سازمان حمايت هم قبول داشت اين افزايش قيمت تكافوي هزينه‌ها نيست، با تبليغات خيلي وسيع جلوي اين كار را گرفتند.
 وي با اشاره به اينكه شركت‌ها متهم به گرانفروشي شدند، افزود: درخواست اصلي ما از دولت اين است كه حمايت از بخش حمل ونقل ريلي توسط يك مرجع واحد صورت گيرد در اين صورت اطمينان لازم براي سرمايه گذاري در بخش حمل ونقل ريلي فراهم مي‌شود.
 وي در پاسخ به اين سؤال مبني بر اينكه گفته مي‌شود افزايش قيمت بليت قطار منتفي شده است، گفت: خير، قيمت‌هاي جديد در سايت راه‌آهن وجود دارد اما شركت‌هاي حمل ونقل ريلي بليت‌ها را با تخفيف به مردم عرضه مي‌كنند.
ببینیم در روزهای آتی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، می‌تواند حریف بخش ریلی کشور شود و نرخ بلیت را مجدد کاهش دهد یا خیر.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن