تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803564689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام مهم ايران در اجراي توافق هسته اي تا چند روز ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گام مهم ايران در اجراي توافق هسته اي تا چند روز ديگر
یک مقام هسته ای ارشد ایران روز شنبه گفت تهران در روزهای آینده بیشتر اورانیوم غنی شده خود را به روسیه صادر می کند. این کار در چارچوب اجرای توافق هسته ای ایران و در تلاش برای رهایی هرچه سریعتر این کشور از تحریم های بین المللی صورت می گیرد. 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، کاهش چشمگیر ذخیره اورانیوم غنی شده ایران ، که از آن می توان برای تولید سلاح های هسته ای استفاده کرد، موضوع اصلی توافقی بود که ایران و شش قدرت بزرگ هان ماه ژوئیه بر سر آن به توافق رسیدند. 


بر اساس این توافق، ایران باید ذخیره اورانیوم غنی شده خود را به حدود 300 کیلوگرم تقلیل دهد و بیشتر سانتریفوژهای تولید کننده سوخت غنی شده را غیر فعال کند. ایران همچنین باید هسته رئاکتور آب سنگین اراک را بردارد تا از این رئاکتور نتوان برای تولید پلوتونیوم ، که یک منبع بالقوه دیگر برای تولید بمب است، استفاده کرد. 


به محض اینکه سازمان ملل این اقدامات را راستی آزمایی کند، تحریم های بین المللی لغو خواهد شد و ایران برای نخستین بار طی چند سال گذشته به بازارهای جهانی دسترسی خواهد یافت و راه حیات اقتصاد بیمار این کشور باز خواهد شد. 


خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نوشت :«در چند روز آینده حدود 9 تن اورانیوم غنی شده ایران به روسیه صادر خواهد شد.» این تقریبا همان مقداری است که ایران باید صادر کند تا میزان ذخیره اورانیوم غنی شده خود را تا سطح لازم کاهش دهد. 


صالحی گفت اورانیوم غنی شده با یک کشتی روسی از ایران خارج می شود. ایران پیشتر یک محموله کیک زرد ، از ترکیبات اورانیوم غنی نشده ، از روسیه در ازای صدور ذخیره اورانیوم غنی شده خود دریافت کرده است. 


دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران می کوشد تا پایان ماه ژانویه تحریم ها لغو شود تا موقعیت نامزدهای طرفدار دولت را در انتخابات پارلمانی و انتخابات مجلس خبرگان که 26 فوریه برگزار خواهد شد، تقویت کند. انتظار می رود به محض لغو تحریم ها، ایران از عواید اقتصادی بادآورده ای بهره مند شود. دولت ایران وعده داده است هر چه سریعتر تولید نفت را افزایش دهد، و شرکت های خارجی برای وارد شدن به بازاری ایران 80 میلیون نفری با هم مسابقه می دهند. 


با این وصف، اقتصاد ایران از زمان حصول توافق هسته ای دچار رکود شده است، زیرا مصرف کنندگان تا زمان گشایش بازار از خرید کردن خودداری می کنند. 


با توجه به اینکه کیفیت زندگی رای دهندگان هیچ بهبود ملموسی نداشته است، اگر تحریم ها تا قبل از برگزاری انتخابات لغو نشده باشد، دولت ایران ممکن است سود حاصل از «امتیاز هسته ای» را از دست بدهد و تندروهای مخالف توافق از این وضع سود خواهند برد. 


روز چهارشنبه، پس از آنکه دیده بان هسته ای سازمان ملل پرونده تحقیقات خود را درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران بست، نماینده تهران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران در تلاش است طی دو تا سه هفته آینده اجرای الزامات را تکمیل کند. 


یوکیا آمانو ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که مسئول راستی آزمایی پایبندی ایران به تعهدات خود است، در مصاحبه ای گفت لغو تحریم ها در ماه ژانویه غیرممکن نیست. 


تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 19 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن