واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گنجی: مسئولان فیلم 100 فرصتهای جهانی را بشناسند
جشنواره بین المللی فیلم 100 كه سعی دارد در عرصه جهانی حرفی داشته باشد، باید با شناخت فرصتهای جهانی و ارتباط با فستیوالهای بین المللی، به مطرح شدن در افق بلندمدت امیدوار باشد.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهدی گنجی فیلمسازی كوتاه را دارای شخصیت مستقل عنوان كرد و گفت: این تصور كه فیلم كوتاه باید نقطۀ ورودی به دنیای فیلمسازی باشد تصور اشتباهی است و باید برای این نوع فیلم شخصیت مستقل در نظر گرفت.
این مستندساز ادامه داد: هنوز در جهان افرادی هستند كه به این فیلمسازی علقۀ خاصی دارند و حتی با وجود كسب عناوین و رتبه های بسیاری در این زمینه، مسیر حركت خود را عوض نكردند و در این نوع از فیلمسازی به ساخت فیلم مشغول هستند.
وی فضای سینمای هنر و تجربه و رهاورد آن را خوب توصیف كرد و اظهار داشت: همیشه می گوییم سینمای ما مخاطب ندارد ولی باید كمی واقع بینانه نگاه كرد و گفت چقدر سینماهای ما تجهیز هستند و چه فیلمهای خوبی را اكران می كنیم كه توقع افزایش مخاطب را داشته باشیم.
وی ادامه داد: این سینما كه یكسالی از تأسیس آن می گذرد، توانسته پاتوقی برای فیلمسازها و مخاطبانش باشد و با فیلمهایی روبهرو شوند كه تاكنون فرصت اكران در هیچ مكانی را نداشته و این سینما می تواند به چرخۀ اقتصادی فیلمسازی هم كمك شایانی كند.
كارگردان مستند «من میخوام شاه بشم» یكی از نكاتی را كه باعث جشنواره زدگی میشده است، وجود جشنواره های متعدد و با موضوعات واحد توصیف كرد و اظهار داشت: در سال، كلی بودجه توسط سازمانها برای برگزاری جشنوارههایی با موضوعات مدنظرشان هزینه می شود كه اگر به خروجی آنها هم نگاهی بیندازیم هیچ بار مثبتی ندارد؛ ولی اگر همین بودجه در قالب بخشی جنبی در جشنوارههای تخصصی فیلم كه سالانه برگزار می شود، خرج شود نه تنها از اتلاف هزینه های اضافی از قبیل تبلیغات، برگزاری و ... جلوگیری می شود بلكه مشاركت بیشتری از فیلمسازان را میتوان در آن داشت.
گنجی گفته های مسئولان مبنی بر حمایت از فیلمسازان را شعارگونه دانست و بیان كرد: باید همیشه نسبت به واقعیتهای موجود اظهار نظر كرد. اگر مسئولی وعده ای بدهد و در عمل هیچ فعالیتی نكند، باعث دلسرد شدن و بی اعتمادی فیلمساز به وی می شود.
وی تأكید كرد: فیلمسازانی كه به صورت جدی به فعالیت در حوزه ساخت فیلم مستند و كوتاه مشغول هستند، باید حتماً از طریق ارگانهای مرتبط در این زمینه حمایت جدی شوند و اگر جشنواره ای برگزار می شود در كنار جوایز مادی آن به ارتباط هایی با سایر دستگاه ها برای بازاریابی فیلمهای برتر هم توجه شود.
این فیلمساز در پایان خاطرنشان كرد: جشنواره بین المللی فیلم 100 و سایر جشنواره هایی كه سعی دارند در عرصه جهانی فیلمسازی حرفی داشته باشند، باید با شناخت فرصتهای جهانی و ارتباطهایی كه با فستیوالهای بین المللی و شركتهای فروش فیلم دارند، به مطرح شدن در افق بلندمدت امیدوار باشند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
جشنوارهها ارتباط با فیلمسازان برتر ادوار گذشته را حفظ كنند
مانند فیلم بلند، به فیلمهای كوتاه هم نیاز داریم
انیمیشن قالب مناسبی برای فیلمهای 100 ثانیهای است
فرخندهكیش: درایت در انتخاب ایده در فیلم 100 ثانیهای بسیار مهم است
كشف فرم بیان در فیلمهای 100 ثانیهای مهمتر از موضوع است
فیلمهای 100 ثانیهای عرصهای برای نمایش تجربههای پخته است
قدرتی: مهارت كارگردان در فیلم 100 محک میخورد
هیات انتخاب بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس مادر معرفی شدند
«استراحت مطلق» به خاطر روابط عطاران و همسرش در جشنواره نیست/ معتمد آریا: «اینجا بدون من» با درگوشی اکران شد/ دست دادن معتمد آریا با همسرش در نشست خبری
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]