تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812596372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیدی : سازندگان فیلمهای متفاوت مشکلات زیادی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در برنامه سینمای ایران مطرح شد : سیدی : سازندگان فیلمهای متفاوت مشکلات زیادی دارند
سیدی : سازندگان فیلمهای متفاوت مشکلات زیادی دارند

برنامه سینمای ایران شامگاه پنجشنبه ۲۶ آذر ماه میزبان هومن سیدی بازیگر و کارگردان فیلم اعترافات ذهن خطرناک من بود. به گزارش ایلنا,هومن سیدی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون درباره متفاوت بودن فیلمش گفت: در سینمای ایران ما خیلی از روال طبیعی زندگی و مشکلاتش دور نشدیم و در فضاهای بیشتری قرار نگرفتیم ضمن اینکه همیشه ترس داریم. وی یاداور شد: بار‌ها شنیده‌ام که گفته شده فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» از جنس فیلم‌های خارجی است. باید توجه داشته باشیم که سینما ساختاری دارد که از غرب آمده و من به عنوان فیلمساز باید از یک جای مانند کتاب‌ها و اساتید فن دنیا تغذیه شوم ضمن اینکه ما امروز از فرمول‌هایی استفاده می‌کنیم که هیچکدام ایرانی نیست از طرفی هم ما نمی‌توانیم از تکنیک فرار کنیم. کارگردان فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» در توضیح نامتعارف بودن شخصیت اصلی داستان و ناآشنا بودنش برای مخاطب تصریح کرد: در سینمای پس از انقلاب آنقدر کارکترهای خوب دیده‌ایم که این عادت را در ما به وجود آورده‌اند که حتما ما به ازای بیرونی کارکتر‌ها را در اطرافمان ببینیم درصورتی که خاصیت سینما چنین نیست. چیزی که وجود دارد این است که شاید تماشاگر به دلیل کلیشه‌های ذهنی خود با شخصیت اصلی همذات پنداری نمی‌کند. سیدی با بیان اینکه باید از عادت‌هایمان دور شویم ادامه داد: به عنوان مثال، در غرب فیلم سوپرمن می‌آید و گیشه را تسخیر می‌کند درحالیکه این شخصیت اصلا وجود خارجی ندارد اما در سینمای ما اینطور جا افتاده که همه شخصیت‌ها باید واقعی باشند. وی عنوان کرد: تیم تولیدی و بنده هیچوقت ادعایی نکردیم که فیلم در سینمای عمومی اکران شود زیرا می‌دانستیم فیلمی را تعریف می‌کنیم که قصه‌گو نیست و نشانه‌شناسی دارد. سیدی در پاسخ به این انتقاد که دیدگاه تماشاگر در این فیلم نادیده گرفته شده و به اصطلاح فیلم را پشت به تماشاگر ساخته‌اند، پاسخ داد: دردناک‌ترین رویه این است که فیلمسازی دلش نخواهد کسی فیلمش را ببیند، منتقدان دوستش نداشته باشند و هیچ جایی از کارش تقدیر نشود. تیم تولیدکننده و ما تصورمان بر این بود که خیلی صادقانه و سرراست حرفمان را می‌زنیم البته این نکته هم درست است که باید با تماشاگر جلو برویم اما فیلمساز هم وظیفه‌ای دارد. وی ادامه داد: اینکه آرام آرام چیزی را مطرح کند راه به جایی نمی‌برد. جدای از فیلم کم، زمانی که فیلم گاو ساخته شدمردم صندلی‌ها را شکستند. بنابراینوقتی تماشاگر فیلمی را دوست ندارد لزوما به این معنی نیست که فیلم باید از دایره حذف شود. همانطور که فیلمسازان دیگری مثل گدار با این مساله مواجه شدند ولی این باعث نشد مسیر خود را تغییر دهند و وارد سینمای مرسوم شوند. این بازیگر سینما به شکل‌گیری ایده اولیه فیلم و پیدایش آن از دل یک کتاب یاد کرد و گفت: بار‌ها دیده-ام که فیلم را به یک اثر درجه یک آمریکایی ارجاع داده‌اند و به نظر خودم این مقایسه به دلیل خط داستانی قصه بود اما واقعیت این است که کپی برداری برای من معنایی ندارد. سیدی ادامه داد: خواندن یک کتاب راجع به کوانتوم و جهان‌های موازی باعث شد ایده این کار به ذهن من خطور کند ضمن اینکه من از فرم فراری بودم اما برای یک روایت خواب‌وار هیچ فرم ساده‌تری نداشتم. گمان می‌کردم دارم درباره مقوله کوانتوم قصه سرراستی تعریف می‌کنمدرحالیکه تصورم اشتباه است. کارگردان فیلم «سیزده» در توضیح اینکه چرا به ساخت فیلم و بررسی مسائل اجتماعی علاقمند بوده، گفت: زمانیکه موضوعی درگیرم می‌کند احساس می‌کنم باید در موردش حرف بزنم و در ‌‌نهایت آن درگیری ممکن است تبدیل به یک کار بد، معمولی و خوب شود و من هیچوقت جلوی خودم را نمی‌گیرم که حرفم را نزنم. نگرش من کاملا اجتماعی بوده و این نگرش در دو فیلم افریقا و سیزده نیز کاملا نمایان است.  سیدی در پایان ناراحتی خود را از این موضوع که مشکلات زیادی در برابر سازندگان فیلم‌های متفاوت وجود دارد، گفت: ناراحتی من از این موضوع است که برای این فیلم دائم با مانع روبرو شدم. در مسیری که من برای ساخت فیلم انتخاب کردم، یک باور و اعتقادی وجود داشت که فکر می‌کردم مقوله مورد نظر من، مقوله بسیار مهمی است. وی ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه نقدی در ارتباط با خود قصه نخواندم و همه نقد‌ها بر فرم و ساختار فیلم بوده است. این موانع باعث می‌شود امثال من قلع و قمع شده و یکجا بمانند. وقتی فیلمی موفق نمی‌شود نباید همه چیز را به پای آن نابود کنیم زیرا سینما به جان و نگاه تازه‌ای نیاز دارد و این مسیر باید رشد کند.

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ ۱۷:۰۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن