تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820845972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنایه رسانه دلواپسان به روحانی و هاشمی


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: کنایه رسانه دلواپسان به روحانی و هاشمی
اينکه دولت صرفا به اين دليل که آقاي روحاني مي‌خواهد در انتخابات 96 شانس اول باشد، يا از آنجا که آقاي هاشمي و متحدانش تصميم گرفته‌اند مجلس آينده را به مجمع «وکيل‌الدوله‌ها» تبديل کنند، تعهداتي را بر کشور تحميل کرده که آقاي هاشمي هم توصيفي بهتر از قطعنامه 598 براي آن پيدا نمي‌کند، چيزي نيست که از حافظه تاريخي اين ملت پاک شود.
« تبريک ما را هم بپذيريد! » عنوان يادداشت روز روزنامه وطن امروز به قلم مهدي محمدي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

سخنان ديروز آقاي رئيس‌جمهور خلاصه‌اي بود از کليت دکترين سياست خارجي دولت يازدهم. ايشان که به مناسبت آنچه دولت تصميم گرفته آن را هر طور شده «بسته شدن PMD» بنامد، با مردم سخن مي‌گفت براي چندمين‌بار در ماه‌هاي گذشته، به خود و به دولت و سپس به ملت، بابت مجموعه محصولات مديريت تيم وزارت امور خارجه در پرونده هسته‌اي تبريک گفت. در انتها هم تکليف همه را روشن کرد و گفت بايد انتقاد درباره پرونده هسته‌اي بسته شود و بهتر آن است که ديگر کسي در اين باره سخني نگويد.

در کل، به 2 سال گذشته اگر بنگريد، دولت اساسا در سياست خارجي بيش از اين کاري نکرده است: مذاکرات و توافقاتي با غرب کرده که در آنها عملا آنچه آمريکايي‌ها مي‌خواسته‌اند و به همان شيوه‌اي که آنها مي‌خواسته‌اند، محقق شده، بعد آنچه به مردم گفته شده اين بوده است که در حال خلق معجزاتي مهم در حل پرونده‌هاي امنيت ملي هستيم و همه بايد به کاري که ما مي‌کنيم افتخار کنند و در نهايت هم پس از به جهنم فرستادن منتقدان از آنها خواسته شده ساکت باشند و کار ديگري براي خود بيابند.
بويژه علاقه دولت به کارناواليستي کردن موضوع، مصاحبه‌ها و شوهاي تلويزيوني پي‌درپي و ژست گرفتن‌هاي مکرر براي مردم، نشان مي‌دهد ارزش تبليغاتي کل اين ماجرا براي آقايان بسيار مهم‌تر از تبعات سياسي و امنيتي آن است.

از حيث مباني، دولت کل اين فرآيند را براساس اعتماد به آمريکا استوار کرده است. برجام، قطعنامه 2231، ارزيابي آمانو که صريحا و رسما ايران را به پيگيري يک برنامه نظامي هسته‌اي تا قبل از 2009 متهم مي‌کند و در نهايت قطعنامه شوراي حکام که همه اين امور را تثبيت و روندهاي آتي پرونده هسته‌اي را مشخص مي‌کند، فقط در يک صورت براي ايران تهديدات جديد ايجاد نخواهد کرد و آن هم در شرايطي است که آمريکا تصميم گرفته باشد دشمني با ايران را کلا کنار گذاشته و به دوست ايران بدل شود. اگر فقط يک درصد احتمال بدهيم که آمريکا قصد تداوم و تشديد دشمني با ملت ايران را دارد، امکانات و ابزارهايي که در اين اسناد در اختيار آن قرار داده شده، امکان وارد آوردن ضرباتي بسيار دردناک به پيکر نظام جمهوري اسلامي را فراهم مي‌کند.

اينکه دولت صرفا به اين دليل که آقاي روحاني مي‌خواهد در انتخابات 96 شانس اول باشد، يا از آنجا که آقاي هاشمي و متحدانش تصميم گرفته‌اند مجلس آينده را به مجمع «وکيل‌الدوله‌ها» تبديل کنند، تعهداتي را بر کشور تحميل کرده که آقاي هاشمي هم توصيفي بهتر از قطعنامه 598 براي آن پيدا نمي‌کند، چيزي نيست که از حافظه تاريخي اين ملت پاک شود. سرمايه گرانبهايي که خون 4 شهيد به پاي آن ريخته شده، در دستان دوستان مذاکره‌کننده دولت آقاي روحاني بدل به توافقاتي شده که اکنون حتي اسرائيلي‌ها هم نمي‌توانند خوشحالي خود را از آن پنهان کنند.

مساله اکنون اين نيست که تيم سياست خارجي آقاي روحاني چه پرونده‌هايي را بسته است. مساله اين است که اولا اين کار را به چه قيمتي انجام داده و ثانيا در ازاي بستن آن پرونده‌ها چه پرونده‌هاي جديدي را باز کرده است. بله! آژانس روز سه‌شنبه آنچه را که از سال 2010 به اين سو PMD خوانده شده بود، بست ولي اين کار اولا به قيمت محکوم شدن ايران به جرمي که هرگز آن را مرتکب نشده انجام شد و ثانيا رسما اين امکان را براي طرف غربي فراهم کرد که دسترسي به افراد، مکان‌ها و تجهيزات مرتبط با PMD را تحت عناوين ديگر درخواست کند و آن را در چارچوب رژيم بازرسي‌هاي مندرج در برجام تا هر کجا که مي‌خواهد عمق ببخشد بي‌آنکه ايران امکان و تواني براي واکنش داشته باشد.

 اينکه آقاي روحاني اصرار دارد بابت چنين چيزي به خود و همکارانش تبريک بگويد، موضوعي است که به خود ايشان مربوط است اما به هر حال مردم در ماه‌ها و سال‌هاي آينده خواهند ديد که آمريکايي‌ها با امکاناتي که دولت يازدهم در اختيار آنها گذاشت، چه توطئه‌هاي مخوفي را عليه کشور تدارک ديده‌اند و از اين سو، چگونه دست کشور براي مواجهه با آنها بسته شده است. اين موضوع البته سابقه هم دارد. برخي از کساني که در تدوين اين اسناد و تعهدات دخيل بوده‌اند، همان کساني هستند که زماني معاهده‌اي مانند CTBT را بر کشور تحميل کردند.

جالب است که همان موقع هم چپ و راست به خود و ديگران تبريک مي‌گفتند اما ديري نپاييد که روشن شد چه فاجعه‌اي رخ داده است. با اين حال من با آقاي روحاني موافقم که بايد گذاشت و گذشت. دولت وعده کرده است – و آقاي رئيس‌جمهور ديروز اين وعده را باز هم تکرار کرد - که با باز کردن غل و زنجير تحريم از دست و پاي کشور، گشايش‌هاي اقتصادي سريع و مهم در راه خواهد بود. نقدا اگر آقاي رئيس‌جمهور همين يک وعده را محقق کنند، بسياري گره‌هاي افتاده به کار فروبسته دستگاه اجرايي کشور باز خواهد شد. آرزوي همه ما اين است که دولت بتواند براي خود عنواني آبرومندانه‌تر از دولت رکود پيدا کند و اگر بر اثر برجام ظلمي بر اين ملت رفته و حقي از آنها سلب شده، لااقل در امر معيشت بهبودي حاصل شود.

ظاهرا خيلي هم نبايد منتظر بمانيم. جناب رئيس‌جمهور وعده چند هفته را داده است.  
با کانال تلگرامي آخرين نیوز همراه شويد https://telegram.me/Akharinnews_com






پنج شنبه, 26 آذر 1394 ساعت 10:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن