تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815178174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مومنی شریف: با ادبیات پایداری می‌توانیم در جهان شاخص باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مومنی شریف: با ادبیات پایداری می‌توانیم در جهان شاخص باشیم
رئیس حوزه هنری با اشاره به لزوم حمایت از فرهنگ بیان كرد: امیدواریم نگاه حمایتی مسئولان به فرهنگ و هنر، نگاهی متناسب با ادبیات و هنر انقلاب اسلامی باشد.



محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در مراسم افتتاحیه نخستین دوره جشنواره تولیدات محتوامحتور «سدید» كه عصر روز سه‌شنبه بیست و چهارم آذرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، سخن گفت.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره و تبریك و تشكر از دست اندركاران برگزاری آن ازجمله معاونین آموزش و پژوهش و صبر و شكیبایی اساتید، بیان داشت: امروز برای حوزه هنری به‌ویژه مركز تخصصی آموزش هنر انقلاب روزی به یاد ماندنی است؛ چرا كه یكی از تلاش‌های ما جوانه زده و اكنون شاهد شكوفایی آن هستیم.

مومنی شریف با ابراز امیدواری از اینكه در حوزه هنر و رسانه بیش از پیش پیام‌های انقلاب اسلامی به مخاطبان برسد، گفت: ورود به عرصه تولید كار راحتی نیست و اینكه تلاش شد در مركز  پژوهش، پرداختن به تولید همراه با معرفت باشد، كار بسیار شایسته ای است و از صبر و شكیبایی برای رسیدن به این مرحله سپاسگزاریم.

رئیس حوزه هنری همچنین تاكید كرد: اینكه این جشنواره به موضوع اقتباس از ادبیات اختصاص داده شده، نوعی خوش‌سلیقگی است كه به كار رفته؛ چرا كه می‌دانیم بخش مهمی از ضعف‌هایی كه در هنرهای تصویری ما وجود دارد به محتوا مرتبط است و پرداختن به ادبیات، می‌تواند كمك كند كه در عرصه‌های فیلم، تئاتر و سینما آثار خوبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ادبیات ما غنی است؛ به‌ویژه ادبیات كهن ما از معارف اهل بیت(ع) نشئت گرفته و توانسته در جهان ماندگار شود و حیف است نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم. در سال‌های اخیر همچنین صاحب ادبیات دیگری نیز شدیم؛ مخصوصا در حوزه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی كه مقام معظم رهبری نیز از آن به نیكی یاد كرده و خطاب به دوستان ما در حوزه هنری فرمودند این نوع ادبیات، كشور را از ادبیات وارداتی بی نیاز كرده است.

مومنی شریف با بیان اینكه این نوع ادبیات مورد استقبال مردم قرار گرفته است، افزود: در كشورمان سابقه نداشت كتاب‌هایی این‌طور مورد استقبال عموم قرار بگیرد و با این تیراژ منتشر شود. هرچند تلاش‌هایی وجود دارد كه این اتفاق نادیده گرفته شود، اما نگران نیستیم؛ چون می‌دانیم این تلاش‌ها راه به جایی نخواهد برد و حق همیشه پیروز است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در جهان جایگاهی داشته باشیم از طریق این ادبیات است، افراد دیگر سال‌ها در حوزه های دیگر تلاش كرده اند و اتفاقی نیفتاده است. از دهه چهل و پنجاه شاهدیم كسانی تلاش كرده اند در عرصه ادبیات جهان حرفی برای گفتن داشته باشند؛ اما این اتفاق نیفتاده است؛ چرا كه دنبال پیروی از بیگانگان بودند. اما خوشبختانه ادبیاتی كه شاهد استقبال از آن هستیم، ادبیاتی است كه به خودمان تعلق دارد و از اندیشه های دینی خودمان برگرفته شده است.

رئیس حوزه هنری با اشاره به لزوم حمایت از فرهنگ گفت: با توجه به اینكه در زمان توجه به بودجه كشور قرار داریم، امیدوارم مسئولین محترم در عرصه های مختلف به عرصه فرهنگ و هنر توجه بهتر و واقع‌بینانه‌تری داشته باشند. خوشبختانه از نظر نیروی انسانی در وضعیت خوبی قرار داریم اما در بخش‌های پشتیبانی با ضعف‌هایی مواجه‌ایم. بنابراین امیدواریم نگاه مسئولان به فرهنگ و هنر، نگاهی باشد كه با ادبیات و هنر انقلاب اسلامی متناسب است

منبع : جوان آنلاين









تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن