تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820577155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشميان، مديرعامل بورس كالاسيمان مي‌تواند مانند فولاد قيمت‌گذاري شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: هاشميان، مديرعامل بورس كالاسيمان مي‌تواند مانند فولاد قيمت‌گذاري شود
عكس:نسيم گليگروه بورس كالا –زهرا مسافر: عرضه سيمان از سوي بورس كالا مشروط به آزادسازي قيمت آن است.


به‌رغم اعلام خبرهاي مربوطه به خروج سيمان از سبد حمايتي، اما تاكنون اين امر محقق نشده است و در ابهام قرار دارد.
در حال حاضر قيمت‌گذاري سيمان از مهم‌ترين مشكل اين كالا است زيرا كه وزارت بازرگاني معتقد است تا زماني كه براي سيمان نرخ ثابتي از سوي وزارتخانه‌هاي بازرگاني، صنايع و معادن و انجمن سيمان تعيين نشود و وزارت صنايع و انجمن سيمان تضمين نكنند كه مي‌توانند نرخ سيمان را در كشور ثابت نگه دارند، سيمان همچنان در سبد حمايتي باقي خواهد ماند.
بنابرگزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، رانت‌خواري در عرصه توزيع سيمان چنان جاذبه و سود فراواني دارد كه هم‌اكنون هزاران نفر براي دريافت جواز عامليت سيمان با جواز تاسيس صنايع سيمان از جمله بتن سازي و قطعات بتني در صف انتظار ايستاده‌اند تا بتوانند از سازمان‌هاي بازرگاني استان‌ها مجوز و سهميه سيمان دريافت كنند.
هر مجوز عامل سيمان در مراكز استان‌ها حداقل يك ميليارد ريال و در شهرستان‌هاي كوچك و بخش‌ها و روستاها حدود 500ميليون ريال خريد و فروش مي‌شود.
در حال حاضر بحث بر سر قيمت‌گذاري سيمان به معضلي در اين صنعت تبديل شده است.
اين در حالي است كه هم‌اكنون بهترين مكان براي قيمت‌گذاري سيمان از سوي كارشناسان بورس كالا است.
مديرعامل شركت بورس كالاي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار دنياي اقتصاد در اين خصوص، گفت: از حدود سه سال گذشته سيمان در بورس كالا پذيرش شده است، اين بورس هيچ مشكلي براي عرضه اين كالا در رينگ مبادلاتي خود ندارد. علي‌اكبر هاشميان افزود: عرضه سيمان در بورس كالا در مرحله نخست مشروط به آزادسازي قيمت آن است و تا زماني كه قيمت آن از سبد حمايتي خارج نشود، نمي‌تواند در اين بورس مورد معامله قرار گيرد. به گفته وي، با ورود سيمان به بورس كالا و معامله آن در رينگ مبادلاتي اين بورس، اين كالا به سمت تعادل سوق داده خواهد شد و رانت موجود در اين بازار از بين خواهد رفت. هاشميان تصريح كرد: در صورت ورود سيمان به بورس كالا اين بورس مي‌تواند مبناي قيمت‌گذاري مناسبي براي اين كالا باشد همانند اتفاقي كه در مورد فولاد رخ داد.
مديرعامل شركت بورس كالاي ايران از برگزاري جلسه پذيرش كالاهاي پتروشيمي طي روز يكشنبه خبر داد و خاطرنشان كرد: در روز ياد شده 3 قلم كالا از جمله سنگ آهن،‌ اوراق معاملات آتي طلا برپايه شمش و محصول ABS پذيرش خواهند شد. وي در خصوص محصول ABS افزود، اين محصول ماده اوليه براي ساخت قطعات تزريقي، توليد بدنه مانيتور، كامپيوتر، گوشي تلفن و قطعات اتومبيل كاربرد دارد.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن