تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805467610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت نفت را افزايش دهيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قيمت نفت را افزايش دهيد!
دوازدهمين همايش بيـــن‌المـللـي سرمايه‌گذاري در پتروشيمي ايران روز گذشته برگزارشد.
نویسنده : وحید حاجی‌پور 


دوازدهمين همايش بيـــن‌المـللـي سرمايه‌گذاري در پتروشيمي ايران روز گذشته برگزارشد. معاون اول دست وزير امور خارجه را گرفته و با هم راهي مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما شده بودند؛ هر دو از پتروشيمي گفتند اما نقطه اوج همايش ديروز درخواست «بي‌نظير» معاون اول از دو عضو دولت در يك همايش رسمي بود: «‌زنگنه و ظريف راهكاري براي حل مشكل قيمت نفت پيدا كنند.»
كسي نمي‌داند واكنش دروني ميهمانان خارجي به اين در‌خواست جهانگيري چه بود اما اين درخواست هر چه كه بود مطرح شد.
 جهانگيري با بيان اينكه به صورت طبيعي بعد از توافق در مردادماه مصمم شديم براي پساتحريم در دولت برنامه‌ريزي‌ كنيم، گفت: كارهاي مهمي در بخش‌هاي مختلف انجام شد كه وزارت نفت در اين زمينه پيشتاز است، چنانكه هم در سرمايه‌گذاري در حوزه نفت و گاز چارچوب قراردادها در دولت تصويب و از طرح‌هاي بخش نفت رونمايي شده و هم امروز در بخش پتروشيمي كار مشابهي انجام مي‌شود.
وي تصريح كرد: الان ارزش محصولات پتروشيمي صادر شده از كشور از صادرات نفت خام بيشتر است، چرا كاري نكنيم كه همه مردم در اين صنعت سهامدار باشند.
وي تأكيد كرد: مأموريت اقتصاد ايران در سه مؤلفه ايجاد شغل، افزايش رفاه و ايجاد اقتدار اقتصادي در منطقه خلاصه شده است كه بخش نفت و پتروشيمي سهم اصلي را در اين جامعه دارد. معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه دغدغه سرمايه‌گذار داخلي و خارجي بايد برطرف شود، گفت: هم از نظر تأمين خوراك و هم از نظر قيمت خوراك بايد قابل رقابت بين‌المللي باشيم و آينده‌ نيز بايد قابل پيش‌بيني باشد، چنانكه سرمايه‌گذار بداند با چه قيمت خوراكي مواجه خواهد بود. آيين‌نامه خوبي در دولت در اين خصوص تصويب شده و آقاي زنگنه به زودي قيمت خوراك را اعلام خواهد كرد.
 
تحريم‌ها
وزير نفت هم در اين همايش با اشاره به نهايي شدن روند مذاكرات هسته‌اي ايران و كشورهاي ١+٥ و لغو تحريم‌ها در روزهاي آينده گفت: با لغو تحريم‌ها صنعت پتروشيمي ايران قدم به دوران جديدي خواهد گذاشت و مي‌تواند به تحقق كامل برنامه‌هاي موجود در چشم‌انداز 20 ساله كشور اميدوار باشد.
زنگنه با تأكيد بر اينكه براي صنعت پتروشيمي ايران جهش بزرگي را برنامه‌ريزي كرده‌ايم، گفت: براساس قيمت‌هاي محصولات پتروشيمي در سال ٩٢، ارزش محصولات پتروشيمي ايران براساس برنامه‌ريزي‌ها به 70 ميليارد دلار خواهد رسيد؛ رسيدن به اين هدف، نيازمند سرمايه‌گذاري عظيم، فناوري روز و بازاريابي است. وزير نفت تأمين خوراك را مهم‌ترين بحث كنوني صنعت پتروشيمي دانست و ادامه داد: ايران خوراك به اندازه كافي در سواحل خليج فارس براي مجتمع و طرح‌هاي جديد دارد و براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در طرح‌هاي جديد توليد الفين‌ها از ان جي ال و اتان و پروپان برنامه‌ريزي شده است.
 
تخفيف خوراكي
وي با بيان اينكه ايران پس از تحريم با ايران پيش از تحريم بسيار متفاوت است، ادامه داد: شركت‌هاي خارجي كه پيش از اين در ايران حضور داشته‌اند، مي‌توانند به نام خودشان در ايران شعبه تأسيس كرده و با حمايت ما به انتخاب شركاي راهبردي ايراني در اين زمينه اقدام كنند. زنگنه با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده از سوي دولت و وزارت نفت براي سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي، افزود: براين اساس بالاترين تخفيف در قيمت خوراك تا 30 درصد براي احداث زنجيره‌هاي پايين‌دستي ديده شده كه اين اختيار از سوي دولت در اختيار وزارت نفت قرار داده شده است.
زنگنه مهم‌ترين نقش شركت ملي صنايع پتروشيمي را رگولاتوري در اين صنعت دانست و ادامه داد: از ديگر وظايف اين شركت جلوگيري از اقدام‌هاي بر‌هم زننده رقابت سالم است.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن