تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815405921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور بفهمید پاهایتان سالم هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: تشخیص زودهنگام مشکلات مربوط به پا می تواند مانع از ناتوانی و غیرفعال شدن تان گردد.

چطور بفهمید پاهایتان سالم هستند؟
تشخیص پاهای سالم تشخیص زودهنگام مشکلات پا می تواند مانع از ناتوانی و غیرفعال شدن تان گردد. با انجام آزمایشات زیر می توانید دریابید چقدر پاهای شما سالم هستند.پوست پاآیا پاهای شما تاول و یا نقاط قرمز رنگ دارد؟ کفش هایی بخرید که اندازه مناسب داشته و تنگ نباشند، درونش هم سجاف یا حاشیه مزاحمی نداشته باشد.
مراقبت از پاهاآیا ناخن های پای تان صاف و یکدست کوتاه شده اند؟ با این کار می توانید از فرو رفتن ناخن در گوشت جلوگیری کنید.آیا کوتیکول ناخن را از بین می برید (مثلا با پدیکور)؟ کوتیکول سالم و دست نخورده حفاظی در برابر میکروب ها و عفونت است، اما باید جلوی رشد بیش از حد آنها را گرفت.آیا مرتبا از سنگ پا استفاده می کنید؟ استفاده از سنگ پا مانع از ایجاد پوست های مرده و پینه های دردناک در پاها شده و اجازه می دهد رطوبت، جذب زیر پوست سالم شود.
گردش خونآیا انگشتان تان صورتی رنگ هستند؟ انگشتانی که قرمز، بنفش و یا کبود به نظر برسند ممکن است نشاندهنده یک عفونت، آسیب، و یا مشکلی در جریان خون پاها باشند. برای تشخیص، فورا به پزشک مراجعه کنید.ناخن انگشت بزرگ پای تان را فشار دهید تا رنگش سفید شود، سپس رهایش کنید. چقدر طول می کشد تا رنگش برگردد؟ اگر بیشتر از پنج ثانیه طول بکشد، ممکن است مشکلی در گردش خون داشته باشید. پس به پزشک مراجعه کنید.
حسیک مداد پاک کن را در تمام قسمت های کف پا (بالا ، پایین و طرفین) بکشید. آیا در تمام قسمت ها احساس یکسانی دارید؟ احساس ضعیف در هر قسمت می تواند یکی از علائم دیابت یا آسیب عصبی باشد و باید توسط پزشک بررسی شود.
انعطاف پذیریآیا می توانید یک حوله کوچک یا تیله را با انگشتان تان بردارید؟ اگر نمی توانید، با ماساژ ملایم و روزانه کف پاها و انگشتان، انعطاف پذیری آنها را بیشتر و بهتر کنید.
همچنین تمرین برداشتن حوله کوچک و تیله را هر روز انجام دهید.تبیاناخبار مرتبط:رابطه پاها با سلامتی بدن 10 رازی که پاها درباره سلامتی افشا می کنند + مطلب مفیدنقش پا در سلامت بدن


شنبه 21 آذر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن