تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805628354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست نرم قوای مقننه و مجریه در برخورد بامتخلفین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: الهه راستگو تاکید کرد:
سیاست نرم قوای مقننه و مجریه در برخورد بامتخلفین

الهه راستگو


شناسهٔ خبر: 2994831 - سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
جامعه > شهری

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران عدم اجرای قوانین مصوب شده را حاکی از سیاست نرم قوای مقننه و مجریه در برخورد بامتخلفین دانست . به گزارش خبرنگار مهر، الهه راستگو عضوکمیسیون اجتماعی وفرهنگی شورای اسلامی شهرتهران در حاشیه دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به مشکلات فراوان معلولین و عدم اجرای قوانین مصوب در این حوزه افزود: تخصیص حداقل۶۰درصد ازپست‌هاي سازماني تلفنچي و اپراتورتلفن دستگاه‌ها، شركت‌هاي دولتي ونهادهاي عمومي به افرادنابينا، كم‌بيناومعلولان جسمي وحركتي و نیز حداقل ۶۰ درصد ازپست‌هاي سازماني متصدي دفتري وماشين‌نويسي به معلولين جسمي حركتي ازجمله این مصوبات اجرا نشده است که اجرای آن قطعا درکاهش معضلات ومشکلات این قشر بی تاثیر نخواهد بود. وی از فراهم سازی شرایط رایگان آموزش‌هاي لازم فني وحرفه‌اي متناسب بابازاركار به عنوان نمونه ای دیگر از مصوبات مجلس شورای اسلامی در حمایت از معلولان و تسهیل روند زندگی آنان اشاره کرد و گفت: این قانون و صدها قانون دیگر درحمایت ازمعلولین درحالی مغفول مانده که نه هروز بلکه هرساعت با نتایج و آسیبهای قابل تاملی در روند زندگی این افراد مواجه ایم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی عدم اجرای قوانین برزمین مانده راپاسخ دهند
معاون اداری واجرایی شورای اسلامی شهرتهران با تاکید براینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نه تنها به عنوان نمایندگان قشر سالم و توانمند جامعه بلکه به عنوان منتخبین تمام آحاد مردم باید دلیل عدم اجرای قوانین برزمین مانده را پاسخ دهند افزود: قطعا بررسی های کارشناسی صورت گرفته جهت تصویب توام با هزینه های کارشناسی و صرف زمان بوده است.

راستگو تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای مردم و به خصوص معلولان شفاف سازی کنند که چرا از قدرت نظارت کافی برخوردار نیستند و آیا قدرت سازمانهای مکلف شده مسبب این عدم تمکین بوده و یا دلایل دیگری برای این امر مطرح است که البته هیچ دلیلی با توجه به وقفه ۹ ساله صورت پذیرفته محکمه پسند و قابل قبول نخواهد بود.

وی به اجرای برنامه های مختص حوزه معلولین در صداوسیما اشاره کرد و افزود: این درحالی است که مطابق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است حداقل دوساعت ازبرنامه‌های خودرادرهفته درزمان مناسب به برنامه‌های سازمان بهزیستی کشوروآشنایی مردم باتوانمندی‌های معلولین اختصاص دهد.

رییس ستادتوان افزایی وحمایت ازفعالیت سازمانهای مردم نهادشهرتهران تصریح کرد: با توجه به عدم توجه به این مصوبه می توان گفت شاید این قبیل برنامه های آموزشی از اهمیت کمتری نسبت به تیزرهای تبلیغاتی برخوردار بوده که این سرباززدن را به دنبال داشته است.

راستگو عدم اجرای قوانین مصوب شده را حاکی از سیاست نرم قوای مقننه و مجریه به جهت عدم برخورد با متخلفین دانست و اظهارداشت: سوالی که مطرح می شود این است که با کدام قانون باید چرایی قوانین نقض شده را پیگیر شد.

وی با بیان اینکه در اجرای قوانین حمایتی هیچ گاه منفعت مالی نباید بر برکات معنوی سبقت گیرد افزود: خیریه ها نیز امروز علی رغم پذیرش به ناچار مسئولیت کاستی های صورت پذیرفته و ورودضعیف برخی نهادهای متولی با فشارهای متعدد مواجه شده اند و این درحالی است که هریک از این نهاد ها با توجه به تکالیف واگذار شده از اعتبارات ویژه ای برخوردار شده اند.

عضوکمیسیون اجتماعی وفرهنگی شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به اینکه پرداخت مستمری ۵۰ هزارتومانی به معلولان امروز درشرایطی صورت می پذیرد که با این مبالغ حتی نمی توان مایحتاج یک روز زندگی سطح پایین را تامین نمودتصریح کرد: با توجه به بیکاری به عنوان مهمترین مسئله و دغدغه این قشر که البته این موضوع نیز از ثمرات عدم اجرای قانون ۳درصد استخدامی معلولین بوده باید چاره اساسی جهت رفع این دغدغه که بی شک ازبسیاری از موضوعات دیگر نشئت پذیرفته اندیشید.

راستگو درادامه تخصیص مستمری متناسب با نظام پرداختی قانون کار را با توجه به استنکاف سازمانهای دولتی و خصوصی دربه کارگیری معلولین را مهمترین راه حل رفع فشارهای مالی این افراد ذکر کرد و افزود: قطعا پروژه مسکن معلولان با رعایت تمامی مناسب سازی های لازم خواهد توانست اندکی از بار سرباری این افراد که امروز ناخواسته آنان را گرفتار ساخته رهایی بخشد.

وی در پایان به کارگروههای ۱۵گانه ستاد توان افزایی وحمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران اشاره کرد و گفت: عملکرد مناسب سمن های معلولین نیز حاکی از توانمندی سازمانهای مردم نهاد درکاهش مسائل و مشکلات معلولان است که امیدوارم با حمایت بیش از پیش دولت و حضور دیگر سمن ها شاهد فعالیتهای بیشتر شویم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن